Skocz do zawartości

Opony do choppera/cruisera


Rekomendowane odpowiedzi

Łysa na środku....znaczy "mistrz prostej" ;)

 

Sorki..... :mrgreen:

 

Jak kupiłem swój obecny sprzęt to pierwsze co zrobiłem to wywaliłem oponke tylna bo środkiem była wycięta prawie do zera.

Sprawa cisnienia jest ważna ale ogromy wpływ ma również jakośc opony.Miękka wydrze sie szybciej na środku i to chyba normalne.

Jeśli juz masz nową opone to na co czekać z wymianą? Łysa opona chyba nie jest ani lepsza ani bezpieczniejsza od nowej?

 

Slick jest dobry na sucha nawierzchnie ale jak złapie Cie w drodze deszcz?

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam problem miałem kilka dni temu ale jak mnie nastraszyli niemiecką policją to zdecydowałem sie na nową. Poza tym na trasie po deszczu jechałem jechałem jak kiepski początkujący.

Nie ma na co czekać sezon się zaczął i lepiej być bezpiecznym

 

Do dzieła

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moją Virówkę kupiłem jako początkujący.Opona z tyłu z pięknym,głebokim

bieżnikiem :P Mały feler tych opon to pęknięcia albo jak kto woli rysy na

boku gumy :cry: Przejeździłem jeden sezon :roll: I jestem cały ;) W tym

roku kupiłem nówkę, zupełnie inna jazda, szczególnie w zakrętach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam.ja też taki dylemat miałem.nawet ten post napisałem.szukałem jakichś używek,ale akurat w tym czasie via net nie udało mi się znaleźć niczego sensownego.pomyślałem,że nawet tania, a nowa opona będzie lepsza od tego co miałem.kupiłem komplet HEIDENAU k65.na 440 za 2 plus nowe etki za ok.50z.po 500 km uważam,że naprawdę było warto.do spokojnej turystycznej jazdy naprawdę super.mogę się składać w zakręt,kierownica nie drży,tył nie ucieka.nowe to nowe.może firma nie z górnej półki,ale na moje potrzeby w sam raz.polecam każdemu, kto nie wybiera się virago na tor.....a po prostu ma ochotę sobie pojeździć./słysząłem opinie,że na mokrym nie jest tak różowo/ ale ja nie jeżdż po deszczu.zreszta nie ma ideału na wodę .pozdrawiam. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słysząłem opinie' date='że na mokrym nie jest tak różowo/ ale ja nie jeżdż po deszczu.zreszta nie ma ideału na wodę .pozdrawiam.[/quote']

Podzielam zdanie kolegi ze nie ma idealnych opon na wode i jakie by nie byly i tak na mokrym trzeba ujac gazu z manety!!!

Ja kupilem do mojej maszyny nowe MAXXIS na poczatku tego sezonu i musze powiedziec ze jestem zadowolony dosc dobrze trzymaja sie drogi, a i w deszczu calkiem calkiem jada!! No nie jest to maoze "dunlopek" ale jest o 1/2 tanszy i do motocykla tej wielkosci i wagi wystarcza.

Mozesz sobie zobaczyc na stronie www.maxxis-opony.pl

Pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krasnal

Ten usmiech jest szyderczy czy tak sobie go wstawiles ???

Bo nie jestem pewien :D

Ja tam jestem zadowolony zrobilem ma nich dopiero 3000 km, ale zachowuja sie calkiem oki.

Ale jak masz jakies zle doswiadczeniea to napisz !!! Chetnie wyslucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uśmiech jest jak najbardziej na miejscu ;) Maxxis spisywał się rewelacyjnie, a że podobno chopper służy do jazdy na wprost to środek oponki po prostu zniknął 8) Na zakrętach (nawet w 2 osoby) oponka też radziła sobie dobrze. Przez ten wzorek a'la klocki wygląda troszkę jak "od traktora" ale daje radę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzień dobry

 

Mam prośbę: doradźcie mi, jak mądrze dobrać rozmiar tylnej opony. Nadszedł już czas na wymianę gumki, a chciałbym przy okazji założyć oponę szerszą i o większej średnicy (obwodzie) – chodzi mi o obniżenie obrotów silnika przy mojej ulubionej, spacerowej prędkości – 80 – 90 km/h (chętnie poświęcę nieco przyspieszenia). Jeżdżę VS 700 i mam kapcia w rozmiarze 140/90/15, a po obu stronach opony po 8 mm do wahacza i cięgna hamulca, więc coś się tu jeszcze zmieści. No właśnie, jeśli nie 140/90 to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna wejść opona 150/80 R15, ale zostanie bardzo mało luzu przy wachaczu (po 3 mm). Co do zwiększenia wysokości trzeba uważać bo może obcierać błotnik przy większych ugięciach amorków. Jeżeli jednak założysz 150/90 R15 to powinno być OK. Pamiętaj jednak, że zwiększając szerokość i wysokość opony zmieniasz właściwości jezdne. Większa szerość zwiększa czułość motocykla na koleiny i utrudnia składanie się w zakręty (a czoperki i tak słabo się składają). Większa wysokość zmieni natomiast kąt pochylenia widelca przeniego (względem powierzchni jezdni). To może zwiększyć tendencje do zapadania się przy wolno przejeżdżanych zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę pogooglałem i jesli dobrze widzę, to powinna się zmieścić nawet 150/90 - i taka chyba by mi odpowiadała najbardziej. Chociaż teoretycznie to tylko ok. 2 cm więcej na średnicy i ze 3 proc. na obwodzie.

 

Co ciekawe (dla mnie przynajmniej) - moja stara 140 ma prawie 149 mm szerokości. Uwzględniając więc przestrzeń między nią a wahaczem - możnaby nawet 160-tkę upchnąć.

 

Pewnie jednak powinienem sie spodziewać, że 150-tka z czasem będzie się "rozpychać" między ramionami wahacza i "ugniatać" - zmniejszając średnicę ...no i tylko wspomnę o odkształcaniu się w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...