Skocz do zawartości

Sprężanie w kmx- jakie ma być?


kulman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z tym że z tym ciśniniem spręzania różnie bywa czasem go nie ma a motocykl ma kopa :D ja np mam ogara 200 w którym mam 6 i jak sie nagrzeje to leci prawie 60km/h więc ostro pali też w normie przeboje są tylko z rozruchem zimnego silnika

 

poniżej 4-5 już nie powininen odpalać ....

 

no i mierzy sie na zimnym silniku na zaolejonym cylindrze

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodze sie że silnik będzie chodził nawet na bardzo niskiej kompresji, osobiście widziałem motorynke którą kopało sie identycznie z wkręconą świeca jak i bez a paliła na kopa i jeździła. Może 10atm to jeszcze nie czas na wymiane, ale te wcześniej wspomniane 8 to już bym wymieniał na pewno, wtedy tłok ma już luzy i nierównomiernie wyciera sie tuleja, nicasil często przeciera sie przy kanale wydechowym jak jest zużyty tłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniżej 4-5 już nie powininen odpalać ....

 

no i mierzy sie na zimnym silniku na zaolejonym cylindrze

Prawidłowa kompresja to ok 10 BAR

No i kompresje mierzy się bez wlewania oleju do cylindra. Jak zmierzysz bez, a wlejesz i będziesz mieć większą kompresje, to pierścienie są wytarte.

 

Moje poprzednie moto(50tka), przy 7 bar miało bardzo słaby dół, przy 4 bar palił od kopa(i jeździł), przy 3 bar trzeba było troche mocniej kopnąć, nie można było ustawić wolnych obrotów.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlodi prawidlowa kompresja powinna wynosic 13-10atm ponizej tej wartosci silnik bedzie mial powoli dosc.

 

Po remontach w 2T czyli tlok wossnera, korba i szlif spasowane na 0,07-0,05mm (luz pasowania zalezy od tloka) to sprezanie na zimnym silniku wychodzilo nawet w niektorych silnikach ponad 13atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlodi prawidlowa kompresja powinna wynosic 13-10atm ponizej tej wartosci silnik bedzie mial powoli dosc.

 

Po remontach w 2T czyli tlok wossnera, korba i szlif spasowane na 0,07-0,05mm (luz pasowania zalezy od tloka) to sprezanie na zimnym silniku wychodzilo nawet w niektorych silnikach ponad 13atm.

w kmx 13 ???? :eek: kurde to jak KX ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hipolit myślisz stopień sprężania z ciśnieniem sprężania, te wartości są powiązana, ale stopień sprężania nie zmienia się wraz ze zużyciem silnika.

 

Boczi013 A ja tam pisze, że jest napisane, bo jak pisze to później będzie napisane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha ,,, mój błąd. Ale dzięki marco z wytłumaczenie przy okazji. Jednak trzy mordki to jeszcze za mało ale sukcesywnie się uczę tematu. A to stronka i tak się może komuś z was przydać. Pozdrawiam.

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordki nie mają wpływu na wiedzę i właściwe żadnego znaczenia.

 

a tutaj uzupełnienie:

 

Stopień sprężania - stosunek objętości cylindra + komory spalania (czyli gdy tłok jest w DMP) do komory spalania (gdy tłok jest w GMP). Od tej wartosci zależy sprawność silnika

 

Ciśnienie sprężani - siła działając na jednostkę objętości.

 

Obie wartości zależą do siebie, jednak nie są równe, nie możemy używać tych pojęć zamiennie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...