Skocz do zawartości

Wybija mi 3 bieg - HONDA SHADOW 1100 94r


mierzynskim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Otóż problem jest następujący:

 

Posiadam Hondę Shadow VT 1100 C z 1994r (to akurat nie jest problem :notworthy:). Ostatnio miałem problemy z chłodnicą - nie włączał się wentylator - ale później okazało się, że to jakaś pierdoła związana ze złym zamontowaniem elektryki w alarmie - który kiedy uruchamiało się motocykl na pilota nie dostawał prądu tam gdzie powinien - ale to inna historia. Wspominam o tym, bo przy tej robocie z chłodnicą musiała być ona rozebrana, a nie robiłem tego sam, więc może to ma jakiś związek?

 

Co do sedna sprawy, to motorek jest 4ro biegowy. 1 i 2ka wchodzą ok, chociaż ostatnimi czasy coś głośniej zgrzytała 2ka, jak chciałem energicznie ruszyć i trochę na 1ce przycisnąłem. No i dalej. 3ka wchodzi gładziutko, ale kiedy właśnie mocno się na niej przyciśnie, najczęściej pod górkę, zaczyna się głośny zgrzyt, szarpanie (jak by coś tam w ciągu kilku sek. wskakiwało i wyskakiwało parokrotnie). Nie zawsze, ale zdarza się, że wybija mi wtedy bieg i luzuje.

 

Co to może być?

 

Jeśli chodzi o olej, to wymieniałem jakieś 3 tyg. temu. Może to mieć jakiś związek? Z góry dzięki za wszelaką pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W takim razie, czy ktoś może mi polecić dobrego - i w miarę możliwości - taniego mechanika w Krakowie, który zrobi mi to co trzeba? Proszę o kogoś sprawdzonego, bo niestety mam złe doświadczenia z mechanikami...

 

Piotr, a moze Ty? tyle, ze juz zimno, zeby do Sosnowca przyjechac... Ale moze jeszcze pare dni pogody bedzie... Daj znac na PW ile wyniosla by taka robota u Ciebie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na 100% sa wyjechane sprzegla klowe w obu wspolpracujacych kolach zebatych tego biegu, wodzik to juz skutek tego uszkodzenia, bo gnie sie starajac utrzymac kolo przesuwne we wlasciwym polozeniu.

Tanio nie bedzie + zastanow sie nad zakupem nowszej skrzyni jezeli pozostale kola w twojej rowniez beda podjechane. Ale oczywiscie to juz decyzja do zrobienia po obejrzeniu twojej skrzyni.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co moze powodowac takie uszkodzenia skrzyni? zla zmiana biegow? czy po prostu z czasem pada?

pozdro

Witam

Zła zmiana biegów tzn. niepewna za słaba powoduje przejechania zębatki po zębatce bez jej zazębienia

zła synchronizacja zmiany z gazem i ssprzęgłem

no i olej np motul do frytownicy lub skuterów

zawsze lej olej DOBRY nie badziewie ,jeśli chcesz się przekonać co to dobry olej to kup to nalej i zobaczysz jak pracuje skrzynia i silnik

http://www.allegro.pl/item474463676_gpmoto...yntetyk_4l.html

lub

http://www.allegro.pl/item472431736_olej_c...etyczny_4l.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zła zmiana biegów tzn. niepewna za słaba powoduje przejechania zębatki po zębatce bez jej zazębienia

zatem musze jeszcze duzo pocwiczyc bo jak delikatnie zmieniam biegi to czesto nie zapina (tzn zostaje na tym samym biegu)

ja mam olej o nazwie "Liqui Moly" 10W40. czy jest dobry to nie wiem. wiem ze bardzo duza roznica jest gdy oleju jest w polowie miedzy Min a Max w porownaniu gdy oleju jest po linie Max - biegi duzo lepiej wchodza

 

dzieki bardzo za wyjasnienie

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia nie lubi jazdy na malych obrotach , mozliwe ze to zalatwilo twoja , duza V ka napewno ma spory moment , a co za tym idzie jest elastyczna i kazdy jedzie na malych obrotach. Tu koledzy maja racje , 2 tryby + wodzik , a mozliwe ze jeszcze cos dojdzie.

 

p.s silnik mam po kapitalce w sumie juz go tak nie idzie jak na poczatku ( moze przez to ze za duzo bylo ? ), a pocenia sa typowe dla XR :) napinacz nierzadu i impulsator (karter-pokrywa sprzegla) , ale co ciekawe koles co mial kiedys DR 650, twierdzi ze tez zauwazalnie wiecej go palila niz motula - przypadek ? niesadze.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko pięknie i zgadza się z rzeczywistością - to mogła być jazda na niskich obrotach a także niepewna zmiana biegów - wiecie - nowy sprzęt i testy - a w efekcie totalny bajzel :( ale chciał bym orientacyjnie wiedzieć, ile taka skrzynka do Shadow VT 1100 kosztuje? No i oczywiście, czy jest sens kupna używanej - bo wtedy mogę mieć za chwilę te same problemy ...

Edytowane przez mierzynskim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...