mierzynskim Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam. Otóż problem jest następujący: Posiadam Hondę Shadow VT 1100 C z 1994r (to akurat nie jest problem :notworthy:). Ostatnio miałem problemy z chłodnicą - nie włączał się wentylator - ale później okazało się, że to jakaś pierdoła związana ze złym zamontowaniem elektryki w alarmie - który kiedy uruchamiało się motocykl na pilota nie dostawał prądu tam gdzie powinien - ale to inna historia. Wspominam o tym, bo przy tej robocie z chłodnicą musiała być ona rozebrana, a nie robiłem tego sam, więc może to ma jakiś związek? Co do sedna sprawy, to motorek jest 4ro biegowy. 1 i 2ka wchodzą ok, chociaż ostatnimi czasy coś głośniej zgrzytała 2ka, jak chciałem energicznie ruszyć i trochę na 1ce przycisnąłem. No i dalej. 3ka wchodzi gładziutko, ale kiedy właśnie mocno się na niej przyciśnie, najczęściej pod górkę, zaczyna się głośny zgrzyt, szarpanie (jak by coś tam w ciągu kilku sek. wskakiwało i wyskakiwało parokrotnie). Nie zawsze, ale zdarza się, że wybija mi wtedy bieg i luzuje. Co to może być? Jeśli chodzi o olej, to wymieniałem jakieś 3 tyg. temu. Może to mieć jakiś związek? Z góry dzięki za wszelaką pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Z Twojego opisu wynika że masz skrzywiony wodzik zapinający 3 bieg w skrzyni biegów i bez rozbiórki tego silnika naprawa jest nie możliwa. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imak Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Ja mam to samo przy xx też czeka Mnie rozbiórka silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Ja mam to samo przy xx też czeka Mnie rozbiórka silnikaW Twoim przypadku nie trzeba rozbierać całego silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mierzynskim Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Dzięki Piotr...To słowem "dupa blada" :icon_twisted: Duże koszta takiej zabawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Zestaw uszczelek kpl. + wodzik (po rozebraniu może się okazać że potrzebne 2 zębatki) + koszty robocizny.Suma sumarum dużo. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mierzynskim Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 W takim razie, czy ktoś może mi polecić dobrego - i w miarę możliwości - taniego mechanika w Krakowie, który zrobi mi to co trzeba? Proszę o kogoś sprawdzonego, bo niestety mam złe doświadczenia z mechanikami... Piotr, a moze Ty? tyle, ze juz zimno, zeby do Sosnowca przyjechac... Ale moze jeszcze pare dni pogody bedzie... Daj znac na PW ile wyniosla by taka robota u Ciebie :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 To na 100% sa wyjechane sprzegla klowe w obu wspolpracujacych kolach zebatych tego biegu, wodzik to juz skutek tego uszkodzenia, bo gnie sie starajac utrzymac kolo przesuwne we wlasciwym polozeniu.Tanio nie bedzie + zastanow sie nad zakupem nowszej skrzyni jezeli pozostale kola w twojej rowniez beda podjechane. Ale oczywiscie to juz decyzja do zrobienia po obejrzeniu twojej skrzyni. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 a co moze powodowac takie uszkodzenia skrzyni? zla zmiana biegow? czy po prostu z czasem pada?pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 14 sezonow z nie zawsze dobrze robionymi zmianami. Zwykle pierwsza siada dwojka, jako najbardziej obciazona, ale jak widac od tej reguly sa wyjatki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 a co moze powodowac takie uszkodzenia skrzyni? zla zmiana biegow? czy po prostu z czasem pada? pozdro Witam Zła zmiana biegów tzn. niepewna za słaba powoduje przejechania zębatki po zębatce bez jej zazębienia zła synchronizacja zmiany z gazem i ssprzęgłem no i olej np motul do frytownicy lub skuterów zawsze lej olej DOBRY nie badziewie ,jeśli chcesz się przekonać co to dobry olej to kup to nalej i zobaczysz jak pracuje skrzynia i silnik http://www.allegro.pl/item474463676_gpmoto...yntetyk_4l.html lub http://www.allegro.pl/item472431736_olej_c...etyczny_4l.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Zła zmiana biegów tzn. niepewna za słaba powoduje przejechania zębatki po zębatce bez jej zazębienia zatem musze jeszcze duzo pocwiczyc bo jak delikatnie zmieniam biegi to czesto nie zapina (tzn zostaje na tym samym biegu) ja mam olej o nazwie "Liqui Moly" 10W40. czy jest dobry to nie wiem. wiem ze bardzo duza roznica jest gdy oleju jest w polowie miedzy Min a Max w porownaniu gdy oleju jest po linie Max - biegi duzo lepiej wchodza dzieki bardzo za wyjasnienie pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 mam castrola zamiast motula i nie dosc ze pojawily sie pocenia , to jeszcze zauwazalnie wiecej idzie go w komin niz motula. :) to musisz silnik zrobić znasz powiedzenie? nie mpomoże woda z wisły kiedy cyce już obwisły :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 skrzynia nie lubi jazdy na malych obrotach , mozliwe ze to zalatwilo twoja , duza V ka napewno ma spory moment , a co za tym idzie jest elastyczna i kazdy jedzie na malych obrotach. Tu koledzy maja racje , 2 tryby + wodzik , a mozliwe ze jeszcze cos dojdzie. p.s silnik mam po kapitalce w sumie juz go tak nie idzie jak na poczatku ( moze przez to ze za duzo bylo ? ), a pocenia sa typowe dla XR :) napinacz nierzadu i impulsator (karter-pokrywa sprzegla) , ale co ciekawe koles co mial kiedys DR 650, twierdzi ze tez zauwazalnie wiecej go palila niz motula - przypadek ? niesadze. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mierzynskim Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 (edytowane) wszystko pięknie i zgadza się z rzeczywistością - to mogła być jazda na niskich obrotach a także niepewna zmiana biegów - wiecie - nowy sprzęt i testy - a w efekcie totalny bajzel :( ale chciał bym orientacyjnie wiedzieć, ile taka skrzynka do Shadow VT 1100 kosztuje? No i oczywiście, czy jest sens kupna używanej - bo wtedy mogę mieć za chwilę te same problemy ... Edytowane 19 Listopada 2008 przez mierzynskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.