Skocz do zawartości

Cuda na kiju z zapłonem KOKUSAN


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No mnie też to wygląda na zupełnie niezależny od akumulatora modół zapłonowy. Czyli taki z cewką zasilającą i czujnikiem. Cewkę zasilającą mierzyłeś w obie strony? bo może ona mieć wbudowaną diodę.

 

Impulsator masz dobry, powinien mieć od 80 do 120 Ohm.

 

Napisz dokładnie jakie kolory masz kabli wychodzących z alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek z wloskim motorem z Cdi problemem byla spalona cewka ładujaca modół tzn nie dokonca spalona byla dosyc przegrzana co powodowalo ze nie palil na rozrusznik tylko na pych. Mozliwe jest takze to ze masz uszkodzony modół zaplonowy lub tak jak Ktoś wczesniej napisał za wolno kreci rozrusznik i nie naladuje Cdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj kolego dokładnie schemat....dokładnie.

Obejrzałem.

 

 

Ale w wypadku tego schematu jest.

Jest to normalny zaplon bateryjny

Adam M.

Dwóch na jednego? :icon_mrgreen:

 

Apropo tych kondensatorów to nie spotkałem sie, by w instalacji kondensator służył do zasilania cewki wys. nap. Jedynie by zapobiegał iskrzeniu na przerywaczu, ale to nie ta bajka. Może mało widziałem.

 

 

Tak jak wspomniałem już na początku najlepiej ocenić, czy rozrusznik kręci sie z odpowiednią prędkością obrotową.

Najlepiej wbij jakiś wysoki bieg i sprawdzaj od jakiej prędkości obrotowej zaczyna sie iskra.

 

Jeżeli już na prawie najniższych obrotach pojawia sie iskra to wina leży gdzieś w układzie zasilania rozrusznika, proponował bym wtedy podłączyć go bezpośrednio z aku i sprawdzić co sie dzieje.

 

Jeżeli rozrusznik kręci sie z normalną prędkością obrotową to winy trzeba szukać kolejno w cewce generującej prąd dla CDI, CDI i cewce generującej iskre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Altek prawdopodobnie zostanie wysłany do Elserwis z ostrołenki wraz z modułem.....

 

Na potwierdzenie mojej teorii o uszkodzonej cewce zasilającej:

- 24~ były zmierzone na odpiętej kostce....na samych odpiętych od modułu przewodach. Gdy podpiąłem wszystko w układ, i cewka zasilająca była podłączona normalnie z modułem, po nacięciu izolacji i pomiarze wyszło 0,2V~ ........ Czyli nie mamy na tyle prądu by zasilić cokolwiek, wysterować układy logiczne nawet dobrze kombinuje? Prędkość obrotowa wału przy kręceniu to ok 270obr/min.... Jak na singla 600cc to chyba nieźle?

 

- Pamiętajmy że Cewka ma przerwę, sprawdziłem przerwa jest niezależnie od kolejności podłączenia sond z miernika.... Diod też tam raczej nie ma nie słyszałem z resztą o takich rozwiązaniach....

 

 

Dzięki wielkie za wasze odpowiedzi...

BTW, Adam ten rozdział o CDI to niby w manualu u mnie? Nie mogę nigdzie tego znaleźć gdzie pisze o tych 300-500 wymaganych obrotach.....

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzicie? Coś sie naucze. Już wiem co to jest CDI :eek:.

 

Co do Twojego problemu

To w takim razie bankowo padnięta cewka. Ja miałem podobnie z reglem napięcia podawał normalne napięcie, ale nawet przy przyłożeniu bardzo małej oporności napięcie spadało prawie do zera.

Po prostu padnięty układ.

Tak samo ty możesz mieć na cewce.

Napięcie bez natężenia to brak mocy do zasilenia układu.

Oddaj cewke do przewinięcia i sprawdź jak to będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi czasy naprawiałem zapłon w enduro kolegi, gdzie okazało się , że jak dotarłem do połączeń lutowanych owej cewki z przewodami wychodzącymi na elektronikę to były "zimne luty".Wystarczyło oskrobać wszystkie miejsca z jakiegoś spoiwa izolującego i na nowo oblutować.

Sprzęt ożył.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

DZIEKI ZA POMOC!!!

 

 

Problem rozwiązany, przewiniecie cewki zasilającej załatwiło sprawę....

 

Ogólnie polecam, polecam, polecam EL-SERWIS Ostrołęka.... W nieco ponad tydzien sie wyrobili i naprawde fachowo zrobione, tzn robi wrazenie super solidnie zabezpieczonej przed olejem (zalana jakby plastikiem, nie nie widac tkaniny i zywicy), inne co przewijałem w innych miejscach nie byly tak dobre..... (o cewce ktora sam przewinolem kiedys nie wspominam nawet :F)

 

Zobaczymy jeszcze ile ta cewka pożyje mam nadzieje ze conieco :P

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...