pitbull127 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam,jestem właścicielem Yamahy r6 04 z zamontowanym Dynojet Power Commanderem III i mam odnośnie tego parę podstawowych pytań i bardzo proszę o pomoc. Przegrzebałem Google wzdłuż i wszerz i tylko drobne opisy a żadnych szczegółów. 1. Na urządzeniu znajdują się trzy przyciski LOW, MID, HIGH, z tego co rozumiem aczkolwiek mogę mylić odpowiadają one wczytywanym mapką odnośnie obrotów silnika. Jeśli mamy ustawiony HIGH preferujemy jazdę sportową z maksymalną mocą i wirem w baku, LOW to moc spada ale też i spalanie jest w normie. Czy się mylę? 2. Jak aktywować te przyciski? Są chyba dwie drogi na zgaszonym (na zapłonie) oraz na zapalonym motocyklu? Proszę o opinie czy takie zmiany są bezpieczne i przede wszystkim jak to się robi? ?? 3. Power Commander, a żywotność silnika? 4. Czy przy najniższych ustawieniach (LOW) spadnie spalanie(o ile),i zy przy najwyższych ustawieniach ,wzrośnie spalanie(o ile) Z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 (edytowane) Podłączam się pod pytanie. Po wydechu zaczyna chodzić za mną powercommander, czy ma ktoś doświadczenia z tym wynalazkiem? Jakie są korzyści a jakie mankamnety? Czytałem, że czasami komputer odczytuje błędy. Ale czy coś jeszcze? I jeszcze jedno, czy nie dobrze by było dokładając powercommandera również dołożyć moduł zapłonowy również Dynojet'a? Edytowane 6 Listopada 2008 przez Vector Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Low,Mid High. Przyciski te sa uzywane do generalej zmiany mieszanki w danym zakresie obrotow,np zmieniajac High korekcie ulega tylko gorny zakres obrotow bez wzgedu na kat uchylenia przepustnicy,Mid -srodek ,itd. Aktywacja,to zalezy.Mozna uzyc baterie 9 v z "kabelkiem",w tym przypadku silnik nie musi byc wlaczony,druga droga to wcisniecie low,mid and high i nastepnie przekrecenie stacyjki motocykla .Silnika nie musimy odpalac.W niektorych sprzetach ta opcja nie istnieje,nalezy natomiast nacisnac jednoczesnie low,mid i high w przeciagu pieciu sekund po odpaleniu. Na PC 3 znajduje sie rzad pionowych diod,normalnie o ile nie zmieniamy ustawienia odzwieciedlaja one kat uchylenia przedustnicy,tzn otwierajac/zamykalac manetke gazu przesuwaja sie one w gore/dol.Jezeli natomiast PC3 jest zaktywowany do regulacji diody te pokazuja procentowa zmiane ustawienia miaszanki dla danego zakresu obrotow( low,mid,high),zapalone dwie srodkowe oznaczaja 0 % zmiany,jedna dioda w dol to -2%,dwie to -4 %,w gore to +2%,itd. Jak praktycznie wyglada regulacja uzywajac przyciski ? 1,Aktywujemy PC2 tak jak napisalem wyzej. 2.Chcac zmienic ustawienie w zakresie niskich obrotow przyciskamy Low jeden raz,diody z lewej strony pokaza dotychczasowe ustawienie PC3 w tym zakresie,chcac zubozyc mieszanke naciskamy i trzymamy LOW,swiatlo na diodach zacznie przesuwac sie w dol.W celu wzbogacenia uzywamy pojedyncza nacisniacie.Tak samo w przypadku,Mid Czy tez high. 3.PC3 musi zapamiatec przeprowadzona korekte.W tym celu po ostatniej zmianie low,mid czy tez high nalezy PC3 zostawic w spokoju na 30-40 sekund i poczekac az rzad pionowych diod przeskoczy ponownie na funkcje pokazywania kata uchylenia przepustnicy. Tak na marginesie to regulacje za pomoca przyciskow sa malo co warte i sluza do bardzo ogolnych zmian.W celu wykorzystanie potencjalu PC3 nalezy go podlaczyc do kompa i uzyc zalaczone software.Najlepszy jest oczywiscie tunning na hamowni,o ile oczywiscie tuner wiec co robi ( jest z tym roznie),ale nawet mapy sciagniete z bazy danych so calkiem niezle. I ile silnik nie jest extensywnie modyfikowany( znaczny wzrost stopnia sprezania,inne walki rozrzadu,itd ),lub tez uzywany specjalne wyscigowe paliwo( inna predkosc spalania) modul zaplonowy za bardzo nic nie daje,nie warte zachodu. Starsza wersja czyli PC2 dzalala na innej zasadzie,tzn zmianiala sygnal idacy do ECU,np,zawyzala lub zanizala odczal temperatury powietrza zasysanego do silnika, cisnienia atmosferycznego,kata uchylenia przepustnicy,itd.W przypadku zbyt drastycznego zmiany tego sygnalu,poza normalne parametry ECU moglo to odczytac jako uszkodzenie tego czujnika. PC3 ingeruje bezposrednio w dlugosc impulsu wysylanego do wtryskiwaczy,mozliwosc wyskoczania bledu diagnostycznego tutal nie istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 A czy PC w połączeniu z modułem zapłonowym daje jeszcze większy efekt niż sam PC? Jak wygląda poprawa charektyrystyki, ma ktoś doświadczenia? W przyszłym roku chciałbym kupić PC + moduł zapłonowy i jestem cholernie ciekaw jak wygląda poprawa krzywej. Jeśli ktoś coś wie na ten temat niech zapodaje :icon_mrgreen: :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Vector - kolega miał tez CBR 954 z 2003r i miał tam kompletny układ wydechowy Arrow, i Power Commander. Moto na maxymalnym ustawieniu PC nie dawało szans seryjnej R1 2005, na liczniku pojawiało sie 299 i jeszcze rosły troche obroty. Moto spalało ok. 14l. Po tych modyfikacjach moto sie zmieniło nie do poznania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Vector - kolega miał tez CBR 954 z 2003r i miał tam kompletny układ wydechowy Arrow, i Power Commander. Moto na maxymalnym ustawieniu PC nie dawało szans seryjnej R1 2005, na liczniku pojawiało sie 299 i jeszcze rosły troche obroty. Moto spalało ok. 14l. Po tych modyfikacjach moto sie zmieniło nie do poznania. TAK MI ARNI MÓW :icon_biggrin: :clap: :buttrock: :flesje: To fajnie, tylko chciałbym jakieś konkretne efekty jakie były uzyskane na tych dopalaczach :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Kumpel am wykres z hamowni gdzie ja mierzyli i pisze 193 KM..Sprawdz sobie PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Kumpel am wykres z hamowni gdzie ja mierzyli i pisze 193 KM..Sprawdz sobie PW. 193 KM w 954, :), :eek: :icon_evil: Ci kolesie z hamowni koniecznie powinni sie skontaktowac z HRC,japonscy inzynierowie byliby sie w stanie duzo od nich nauczyc. Tak na serio,bez ingerancji w silnik przekroczenie 150 km w przypadku 954 jest raczej niemozliwe.Mowimy o mocy mierzonej na tylnym kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 193 KM :D Jeszcze jak wymieni olej na rzadszy o niższym indeksie lepkości z pewnością dobije do 200 :) A to już coś :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Tomek przecież ta honda ma 156 koni fabrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Kumpel am wykres z hamowni gdzie ja mierzyli i pisze 193 KM..Sprawdz sobie PW. :) Tomek przecież ta honda ma 156 koni fabrycznie 152 i to są dane katalogowe :) A pomiar własmy na hamowni prawdę Ci powie... :crossy: Link do pomiaru Akrapović'ia: http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaus...2003/racing-39/ TomekD, można przekroczyć na pełnym układzie i PC 150 KM na tylnej gumie... :) Tyle się dowiedziałem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Wszystko mozna tylko pytanie czy sama elektronika i na jak dlugo silnika starczy.Drugi problem to odczyt hamowni zalezacy od jej rodzaju i uzytego oprogramowania. Oderwane od tego wyniki nic absolutnie nie mowia i sa rownie miarodajne jak wielkosci podane przez wytwornie w literaturze marketingowej :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Tomek przecież ta honda ma 156 koni fabrycznie Tak,ale mierzone na wale a nie na gumie. 193 km sa mozliwe do uzyskania na hamowni ustawionej na biurku w kampani reklamowej. Umowmy sie ze hamownie bezwladnosciwe,tzn takie w ktorych silnik rozpedza walec pod tylnym kolem to nie sa sensu stricto prawdziwe hamownie i nadaje sie raczej do ewaluacji przeprowadzonych zmian niz obiektywnego pomiaru mocy silnika.O ile pomiar nie zostal przeprowadzony tego samego dnia,na tym samym paliwie,i na tej samej takiej hamowni to jego wartosc porownawcza rowna sie znikoma. Na prawdziwej hamowni ( wodna ,elektryczna,itd) mozna obciazyc silnik tak ze trzyma on dane obroty, a nie ciagle przyspiesza jak w przypadku Dynojet.Pozwala to wyeleminowac wplyw masy obreczy,opon,lancucha,zabatek,itd na odczyt.Hamownia bezwladnosciowa da wyzszy odczyt po zmianie np,opon/lancucha/zebatek,itd na lzajsze,co mija sie z prawda. Srednio nawet inteligentny operator hamowni moze zmanipulowac odczyt zeby kolos ktory zaplacil slono za wydech,PC3,tunning poczol sie lepiej.W przypadku litrow,dodatkowe 8-10 KM mocy maksymalnej po zmianie wydechu na pelny i tunningu z Power Commander to jest maksimum co mozna wydusic. Elektryczna hamownia Factory Pro ( Mustang) jest duzo dokladniejsza niz Dynojet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.