Skocz do zawartości

zimowanie motocykli, przygotowanie do zimy (zima)


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To wszystko wyjaśnia. Podnośnik trapezowy niewątpliwie podniesie każdy motocykl, tylko mam obawy co do jego stabilności, stąd pomysł o dwóch trapezach. Chyba żeby zastosować jakieś prowadnice boczne, które usztywniły by całą konstrukcję? :)

Jak by na to jednak nie spojrzał, pomysł jest godny podziwu :biggrin:

respect :crossy:

Oczywiście z mojej strony rónież słowa podziwu :)

 

Myślę, że warto mieć 2 podnośniki: jeden trapezowy, drugi z długim ramieniem. Ten z ramieniem służyłby do szybkiego podniesienia motocykla z jednej strony (np. w przypadku jakiejś naprawy), a trapezowy (jako drugi podnośnik), umieszczony z przeciwległej strony, do podniesienia całego motoru.

Wydaje mi się, że zrobienie z jednego podnośnika trapezowego podnośnika, który miałby stabilnie podnieść całość, będzie bardzo trudne. I problem, moim zdaniem, leży bardziej nie w jego sztywności, a w zbyt małej powierzchni podstawy. Trzeba byłoby do spodu podnośnika przyspawać (przykręcić) długie szyny, albo płytę o dosyć dużej powierzchni. Ale przy taniości produkcji ww. podnośników i jednoczesnej ich dużej funkcjonalności, jest to IMHO gra nie warta świeczki.

Pozdrawiam

 

PS. Jak zamierzacie rozwiązać powierzchnię styku podnośnika z ramą, tak aby jej nie zniszczyć? Guma, drewno, czy może jeszcze coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, fakt, chbyba niezbyt zrozumiale się wyraziłem. Pisząc o taniości podnośników, miałem na myśl oczywiście koszt stworzenia własnymi siłami podnośnika trapezowego z przymocowanym ceownikiem i podnośnika z długim ramieniem. Tak mi się zresztą wydaje, że koszt zrobienia tych podnośników jest stosunkowo niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że domowa produkcja podnośnika to wykorzystanie do maksimum materiałów, które akurat są pod ręką a które są zbędne. Zawsze wala się jakaś rurka czy śrubka. Mogę przybliżyć tylko cenę podnośnika trapezowego /ja dałem za swój 30 zł/, oraz kwotę 17 zł za 1m ceownika 100x50x3 - resztę wystrugam z tego co mam.

Podnośnik z ramieniem kosztował mnie dosłownie 7 zł /0,5 m ciśnieniowego węża gumowego/ a to dlatego, że część materiałów miałem a to czego mi brakowało dostałem na złomie /człowiek który tam urzędował jak zobaczył co chcę kupić powiedział abym sobie to zabrał i nie zawracał mu głowy/.

Co do powierzchni styku podnośnik – rama zamierzam rozwiązać to tak że przetnę kawałek rurki która będzie kołyską dla ramy a jej wnętrze wykleję kawałkiem gumy /pocięta stara dętka/.

O ile w poniedziałek dopisze pogoda i będą chęci to wezmę się za robotę a postępy zobrazuję zdjęciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecalem wiec wklejam foty mojego podnosnika na trapezie. Nawet najdluzsze wywody pisemne sa do niczego w porownaniu z fotkami :D

 

jeden bok: 1

drugi bok: 2

spod: 3

rozlozony: 4

Edytowane przez Ciho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solidny podnośnik Ciho – GRATULUJE konstrukcji. Ja niestety obiecanych zdjęć jeszcze nie mam rozłożyła mnie choroba i moje ustrojstwo nie zostało ukończone. Ale jak tylko się wykuruje i ukończę dzieło też się pochwalę zdjęciami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecalem wiec wklejam foty mojego podnosnika na trapezie. Nawet najdluzsze wywody pisemne sa do niczego w porownaniu z fotkami :bigrazz:

 

jeden bok: 1

drugi bok: 2

spod: 3

rozlozony: 4

No super to wygląda :biggrin: , trzeba to wykorzystać :flesje: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto moja wersja podnośnika.

 

http://img216.imageshack.us/img216/8554/dsc9916dt2.jpg

http://img295.imageshack.us/img295/4342/dsc9917ga1.jpg

http://img295.imageshack.us/img295/9526/dsc9918wz8.jpg

 

Zaznaczam, że jest to podnośnik umożliwiający podniesienie tylko przodu lub tyłu motocykla. Zielone elementy to podpórki pod ramę. Są niezbędne w przypadku, gdy pod motocyklem znajdują się wystające elementy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zdjęcia. Konstrukcja prosta, ale spełniająca swoją rolę. Brawo za pomysł i wykonanie.

Wyobraźnia podpowiada mi, że gdyby zamiast dolnego ceownika użyć stosunkowo dużej płytki z kółkami na rogach, mógłby być z tego niezły wózek do przesuwania motocykla. Jeśli się mylę, wyprowadźcie mnie z błędu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżej_si myślę, że idealnym rozwiązaniem dla Twojego problemu będzie skopiowanie podstawki MOVER z linka od Vidlak. Konstrukcja prosta i przemyślana. Oczywiście, aby umieścić na tym moto też jest potrzebny podnośnik :lalag: . Największym problemem będzie dobór kółeczek /te wytrzymujące większe obciążenia nie są tanie/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za lamerskie pytanie, ale czy "robienie dobrze" oponom, nie "robi źle" amortyzatorom? W końcu przez kilka miesięcy są w miarę nienaturalnej pozycji.

pzdr

k

Pozwoliłem sobie odkopać to pytanko, bo nie było na nie odpowiedzi a jestem zainteresowany.

Jaki wpływ może mieć wiszenie" zawieszenia przez dłuższy okres czasu? :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za slowa uznania ;) Oczywiscie podnosnik robiony byl z tego co pod reka wiec wyszedl moze zbyt pancerny, ale za to jest bardzo stabilny a raczka ulatwia przenoszenie z miejsca na miejsce.

Roboi, a nie myslales o dospawaniu do dolnego ceownika czegos w rodzju ploz? Byloby stabilniej. ZA to pomysl z blokada prowadnicy srubka jest niezy! Masz zamiast 2 - jedna prowadnice :) i to stabilna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shipp amortyzatory w stanie podniesionego motocykla są odciążone /to tak jakby sprężyny czy całe amortyzatory leżały na półce w magazynie/ i nic im nie grozi.

Ciho masz rację :cool: płozy poprawiły by stabilność podnośnika – ale to rozwojowa konstrukcja i będzie to uwzględnione przy najbliższej modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...