Kamsel Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 http://www.planetklx.org/techtips/free-mods.html może tutaj coś znajdziecie coś tam jest o tej odmie :biggrin: Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 w xr jest odma z bloku , idzie do trojnika, a z trojnika do gory idzie do airboxu, a do dolu odchodzi wezykiem na glebe Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 U mnie własnie z powodu odmy mam cały tłusty airbox od oleju. I chyba wywale odme na zewnątrz bo w xt jest to tak zrobione, ze wyrzuca pary olkeju praktycznie wprost na filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 załóżcie sobie mały filtr odmy w airboxie i po kłopocie, będzie jak konstruktor założył i olej się nie wydostanie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Piotrze słusznie ale jednak zawsze jakas tam kropelka oleju skapnie ... i leci prosto na filtr;) Pompka w sumie to tez racja zalezy jak lezy ja ten filtr umieszcząłem gdzies tak zeby nie kapało na rame czy silnik;) Zmian w osiogach nie powinno być to jak kto zrobi to poprostu jedgo prywatne widzimisie. Przed jakąkolwiek ingerencją w układ odpowietrzania skrzyni korbowej należy się zastanowić jaki był cel konstruktora bo bezmyślne działanie typu odpięcie tej rurki od obudowy założenia czy założenia malutkiego filtra powietrza na pewno obniży moc silnika a bez filtra radykalnie obniży jego trwałość. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Piotrze teraz juz z ciekawosci dlaczego mały filtr umieszczony na wezyku odmy obnizy moc? Otwór w airboxie jest zaślepiony.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Przyczyna jest bardzo prosta , bez względu nad czy pod tłokiem w czasie pracy silnika następuje wymiana tej samej ilości powietrza.Od dołu nie ma zaworów dolotowych czy wylotowych a tylko mały otwór średnicy ok 16mm przez który nieustannie przepływa masa powietrza im większa pojemność skokowa tym więcej powietrza.Po zastosowaniu malutkiego filtra powietrza np.K&N ograniczasz swobodny przepływ powietrza o połowę czyli potrzebna jest spora moc która nie bierze się z nieba tylko obniża ilość koni na tylnym kole.W obudowie filtra powietrza panuje względne podciśnienie -0.2 atm a przy wysokich obrotach nawet -0.6atm co obniża radykalnie pobieranie mocy z silnika na ten cały cyrk w skrzyni korbowej. Ps. nie na darmo Suzuki stosuje okna płukające w dolnej części tylej cylindrowych. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Przyczyna jest bardzo prosta , bez względu nad czy pod tłokiem w czasie pracy silnika następuje wymiana tej samej ilości powietrza.Od dołu nie ma zaworów dolotowych czy wylotowych a tylko mały otwór średnicy ok 16mm przez który nieustannie przepływa masa powietrza im większa pojemność skokowa tym więcej powietrza.Po zastosowaniu malutkiego filtra powietrza np.K&N ograniczasz swobodny przepływ powietrza o połowę czyli potrzebna jest spora moc która nie bierze się z nieba tylko obniża ilość koni na tylnym kole.W obudowie filtra powietrza panuje względne podciśnienie -0.2 atm a przy wysokich obrotach nawet -0.6atm co obniża radykalnie pobieranie mocy z silnika na ten cały cyrk w skrzyni korbowej. Ps. nie na darmo Suzuki stosuje okna płukające w dolnej części tylej cylindrowych. Sprytne :wink: Nigdy się nad tym tak nie zastanawiałem, a w sumie jest to logiczne. Czy utrata mocy spowodowana oddzielnym filterkiem na odmie jest jakaś zauważalna (1%, 0,5%?)? Czy może jest to niewarte zainteresowania (w zwykłym motocyklu)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 W odrestaurowanym Kawasaki Z900 pomiar mocy na hamowni w Hamburgu pokazywał różnicę 6kM z filtrem K&N na wyjściu odmy ale tam jest obowiązek zakładania filtra(odma nie może dmuchać do atmosfery jak w chińskich skuterkach). Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 No teraz wszystko układa sie w logiczna całość:icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 W odrestaurowanym Kawasaki Z900 pomiar mocy na hamowni w Hamburgu pokazywał różnicę 6kM z filtrem K&N na wyjściu odmy ale tam jest obowiązek zakładania filtra(odma nie może dmuchać do atmosfery jak w chińskich skuterkach). :icon_mrgreen: No to jest już wartość którą można wyczuć, zwłaszcza w słabszych motocyklach. Teraz się cieszę że w obecnym mam odmę podłączoną do filtra :banghead: . Dzięki za informację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca cx Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 (edytowane) Hej no nareście coś znalazłem o tej odmie :) takie pytanko czemu w moim modelu hondy jest ten wężyk z odmy puszczony do airboxa a w tym www.vintagebike.co.uk motorku go nie ma jest inaczej odpowietrzany bo widze na zd. ze raz jest to wężysko w hondach cx a raz nie ma proszę o odpowiedz . Tak nawiasem mówiąc to u mnie jak chwilę popracuje to z tego wężyka skapnie woda z chyba przepalonym olejem , a w air boxsie jedzie paliwem . Edytowane 23 Czerwca 2013 przez jaca cx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.