Skocz do zawartości

Czy odma podłączona do air boxu pogarsza osiągi?


marcin1989
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w xr jest odma z bloku , idzie do trojnika, a z trojnika do gory idzie do airboxu, a do dolu odchodzi wezykiem na glebe

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze słusznie ale jednak zawsze jakas tam kropelka oleju skapnie ... i leci prosto na filtr;)

 

Pompka w sumie to tez racja zalezy jak lezy ja ten filtr umieszcząłem gdzies tak zeby nie kapało na rame czy silnik;)

 

Zmian w osiogach nie powinno być to jak kto zrobi to poprostu jedgo prywatne widzimisie.

 

Przed jakąkolwiek ingerencją w układ odpowietrzania skrzyni korbowej należy się zastanowić jaki był cel konstruktora bo bezmyślne działanie typu odpięcie tej rurki od obudowy założenia czy założenia malutkiego filtra powietrza na pewno obniży moc silnika a bez filtra radykalnie obniży jego trwałość.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna jest bardzo prosta , bez względu nad czy pod tłokiem w czasie pracy silnika następuje wymiana tej samej ilości powietrza.

Od dołu nie ma zaworów dolotowych czy wylotowych a tylko mały otwór średnicy ok 16mm przez który nieustannie przepływa masa powietrza im większa pojemność skokowa tym więcej powietrza.

Po zastosowaniu malutkiego filtra powietrza np.K&N ograniczasz swobodny przepływ powietrza o połowę czyli potrzebna jest spora moc która nie bierze się z nieba tylko obniża ilość koni na tylnym kole.

W obudowie filtra powietrza panuje względne podciśnienie -0.2 atm a przy wysokich obrotach nawet -0.6atm co obniża radykalnie pobieranie mocy z silnika na ten cały cyrk w skrzyni korbowej.

 

Ps. nie na darmo Suzuki stosuje okna płukające w dolnej części tylej cylindrowych.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna jest bardzo prosta , bez względu nad czy pod tłokiem w czasie pracy silnika następuje wymiana tej samej ilości powietrza.

Od dołu nie ma zaworów dolotowych czy wylotowych a tylko mały otwór średnicy ok 16mm przez który nieustannie przepływa masa powietrza im większa pojemność skokowa tym więcej powietrza.

Po zastosowaniu malutkiego filtra powietrza np.K&N ograniczasz swobodny przepływ powietrza o połowę czyli potrzebna jest spora moc która nie bierze się z nieba tylko obniża ilość koni na tylnym kole.

W obudowie filtra powietrza panuje względne podciśnienie -0.2 atm a przy wysokich obrotach nawet -0.6atm co obniża radykalnie pobieranie mocy z silnika na ten cały cyrk w skrzyni korbowej.

 

Ps. nie na darmo Suzuki stosuje okna płukające w dolnej części tylej cylindrowych.

 

 

Sprytne :wink: Nigdy się nad tym tak nie zastanawiałem, a w sumie jest to logiczne. Czy utrata mocy spowodowana oddzielnym filterkiem na odmie jest jakaś zauważalna (1%, 0,5%?)? Czy może jest to niewarte zainteresowania (w zwykłym motocyklu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odrestaurowanym Kawasaki Z900 pomiar mocy na hamowni w Hamburgu pokazywał różnicę 6kM z filtrem K&N na wyjściu odmy ale tam jest obowiązek zakładania filtra(odma nie może dmuchać do atmosfery jak w chińskich skuterkach).

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odrestaurowanym Kawasaki Z900 pomiar mocy na hamowni w Hamburgu pokazywał różnicę 6kM z filtrem K&N na wyjściu odmy ale tam jest obowiązek zakładania filtra(odma nie może dmuchać do atmosfery jak w chińskich skuterkach).

 

 

:icon_mrgreen: No to jest już wartość którą można wyczuć, zwłaszcza w słabszych motocyklach. Teraz się cieszę że w obecnym mam odmę podłączoną do filtra :banghead: . Dzięki za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Hej no nareście coś znalazłem o tej odmie :) takie pytanko czemu w moim modelu hondy jest ten wężyk z odmy puszczony do airboxa a w tym www.vintagebike.co.uk

 

 

motorku go nie ma jest inaczej odpowietrzany bo widze na zd. ze raz jest to wężysko w hondach cx a raz nie ma proszę o odpowiedz . Tak nawiasem mówiąc to u mnie jak chwilę popracuje to z tego wężyka skapnie woda z chyba przepalonym olejem , a w air boxsie jedzie paliwem .

Edytowane przez jaca cx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...