Skocz do zawartości

gaźniki mikuni


gozdzik77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem wygląda na to że z gaźnikami mikuni w rf900 a mianowicie przy przejściu z wolnych na średnie obroty w zakresie od 4000-6000 obr./min występuje chwilowe zadławoenie(szrpniecie, dziura ),

gaźniki były czyszczone,regulowane wg. serwisówki i synchronizowane (równa paca na wolnych obrotach).

Ostatnio zauważyłem (po zdjęciu air-boxa) że podczas pracy na wolnych obrotach z pod dwóch iglic wydostaje się paliwo, a z pod dwóch pozostałych nie.

I tu moje pytanie jak powinno być , czy paliwo ma się wydostawać czy nie na wolnych obr. z pod tych iglic?

Wiem że napewno coś jest nie tak tylko jak ma być by było dobrze.

 

Dodam że świece były wymienione, filtr powietrza też, przewody wesokiego napięcia nie mają przbicia.

Pozimy paliwa były ustawine tak jak podaje instrukcja.

Powyżej 6000 obr. motocykl przyspiesza jak rakieta.Zapala bez problemów czy zimny czy ciepły od strzała.

 

Może ktoś wie co to może być?

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydech i fitr powietrza fabryczny? Zaworki dobrze trzymają? mogą przekłamywać poziom.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydech i fitr powietrza fabryczny? Zaworki dobrze trzymają? mogą przekłamywać poziom.

 

Wydech przelotowy. filtr pow. był k&n-a było wtedy bardzo żle (szarpało), teraz jest standartowy filtr powietrza-dziura w obrotacch jest mniejsza niż na k&n-e

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie (jeśli zaworki są ok), trzeba dostroić gaźniki pod ten wydech.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem zaworki sa ok, wyglądają jak nowe, oringi na zaworkach wymieniłem na nowe i wszystko sprwdziłem na szczelność nic nie przepuszczją w pozycji zamkniętej jest tak jak powinno być.

Poziomy paliwa są ustawone.

Zastanawia mnie tylko czy nie jest to czasami wina dysz głównych(paliwowych) bo są założone troche większe niż podaje instrukcja(być może są rozkalibrowane tego nie wiem, trudno to sprawdzić)powinny być #112.5 a są #118 (założył je poprzedni właściciel z Belgi prawdopodobnie razem z przelotowym wydechem i filtrem powietrza k&n,gażniki też były ustawione na bardzo dużą dawke paliwa)

Motocykl był wtedy minimalnie mocniejszy ale miał dużo większą dziure w obrotach i pojawiała się ona na drugim i trzecim biegu no i palił jak smok

cały czas zastanawia mnie to wypływające paliwo z pod dwóch iglic przy minimalnym uchyleniu manetki gazu (tak na 2000-3000obr.)

Co Wy na to?

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytan.

 

Przy jakim uchyleniu przepustnicy wystepuja wyzej wymienione objawy ? Malym ,srednim,duzym ?

 

Czy wystepuje to podczas otwierania przepustnicy w tym zakresie obrotow czy tez podczas "przechodzenia" przez ten zakres z wczesniejszym otwarciem gazu ?

 

Jaka jest zaleznosc pomiedzy W/W objawami a stopniem nagrzania silnika,polepsza sie czy tez pogorsza w miare rozgrzewania ?

 

Dysza glowna ma drugorzedne znaczenie w tym zakresie obrotow,wazniajsze jest ustawienie iglicy czy tez jej srednica.Dysze glowna dobiera sie pod katem jak najlepszych osiagow w zakresie max obrotow ( w twoim przypadku od 7500 obr w gore),.i pozniej gaznik jest ustawiany niejako w "dol".

 

Jaki przebieg ma ten motocykl ? W przypadku gaznikow Mikuni takich jak w RF wystepuje zuzycie rurek emulsyjnych ( to jest czesc w ktorej pracyja iglice,czy tez do ktorej jest przykrecona dysza glowna).

Rurki te sie owalizuja co powoduje nadmierne wzbogacenie mieszanki w zakresie od 15-80 % otwarcia przepustnicy.

 

Byc moze tez ktos rozwiercil otwory w przepustnicy suwakowej co moze powodowac zbyt szybkie jej otwarcie i w konswkwencji zadlawienie.

 

Tak to juz jest jak jakis rzeznik ( poprzedni uzytkownik ) zabierze sie do tunning i pozniej trzeba to poprawic,,radzilbym cofnac sie do ustawnien fabrycznych i zaczac caly proces of poczatku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj pobawić sie z ustawieniem iglic w przepustnicach(zacznij od podnoszenia). Sprawdz stan membran podcisnieniowych.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl ma przebieg 31 tyś km.

objaw występuje w zakresie od 1/4 - 1/2 uchylenia przepustnicy, sytuacja wygląda tak że dziura w obrotach jest wyczuwalna podczas przyspieszania jak i podczas równej jazdy w/w zakresie uchylenia przepustnicy (ale głównie na drugim biegu jest to najbardziej wyczuwalne i uciążliwe).

Jeżeli chodzi o temperature silnika to nie ma większych różnic w całym zakresie czy zimny czy ciepły. Prawie dobrze jest tylko wtedy jak jest bardzo gorąco na dworze (gorący letni dzień).

Podczas czyszczenia gaźników wyciągałem te rurki emulsyjne i dość dobrze się im przyjrzałem nie wyglądają na bardzo zowalizowane (może jedna lub dwie rurki mają naprewde mały owal)

iglice w tych rurkach mają dość duży luz niewiem czy tak powinno być?

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl ma przebieg 31 tyś km.

objaw występuje w zakresie od 1/4 - 1/2 uchylenia przepustnicy, sytuacja wygląda tak że dziura w obrotach jest wyczuwalna podczas przyspieszania jak i podczas równej jazdy w/w zakresie uchylenia przepustnicy (ale głównie na drugim biegu jest to najbardziej wyczuwalne i uciążliwe).

Jeżeli chodzi o temperature silnika to nie ma większych różnic w całym zakresie czy zimny czy ciepły. Prawie dobrze jest tylko wtedy jak jest bardzo gorąco na dworze (gorący letni dzień).

Podczas czyszczenia gaźników wyciągałem te rurki emulsyjne i dość dobrze się im przyjrzałem nie wyglądają na bardzo zowalizowane (może jedna lub dwie rurki mają naprewde mały owal)

iglice w tych rurkach mają dość duży luz niewiem czy tak powinno być?

 

Z tego co napisales wynika ze mieszanka jest zbyt uboga w tym zakresie,jezeli iglica ma naciecia to podnies ja do gory o jeden stopien.Jezeli jest bez naciec to uzyj podkladke o grubosci 0.5-1.0 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to podjedź do mnie (Turek),sprawdzimy mieszanke na analizatorze spalin

 

Wielkie dzięki "zibik" bardzo chętnie skorzystam z twojej propozycji tylko nie wiem czy w tym sezonie pogoda na to pozwoli. W najgorszym przypadku odłożymy temat do wiosny.

 

A odnośnie ustawienia iglic to mam teraz faktycznie ustawione raczej na ubogą mieszanke zapinki ustawione na przedostatni rowek od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...