alexrafi Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 (edytowane) Jak w temacie. Jakie luzy na zimnym silniku na wydechowych i ssących. Z góry dzięki za odpowiedzi. P.s. Jeśli ma ktoś posiada serwisówkę prosiłbym o linka. Edytowane 17 Października 2008 przez alexrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 wg moich informacji luzy 0,15 i 0,15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 (edytowane) W.g. książki Haynes'a: SpecificationsEngine Valve clearances (COLD engine)(...) & alll 700/750 Sabre models ............................................................... 0.12 mm (0.0047 in) Edytowane 16 Października 2008 przez zazzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 16 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Podziękował Zazzu Możesz sprawdzić w tej mądrej książce jakie są momenty dokręcania korbowodów, wałków rozrządu, głowicy i korpusu. Jeszcze jedno może mi ktoś powiedzieć jak ustawić rozrząd? na magnecie są znaki 1-3, 2-4, i na wałkach poziome kreski:D. Na znaku 1-3 na magnecie wałki na wszystkich 4 cyl. pokrywają się w poziomie, a na znaku 2-4 są pod kontem. proszę o podpowiedź czy jest dobrze. Pozdro dla wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Witaj.Nie wiem zbytnio jak momenty dokręcania korbowodów, wałków rozrządu, głowicy i korpusu są po angielsku, ale wydaje mi się że: Torque settingsValve cover bolts ............................. 8 to 12 Nm Camshaft sprocket bolts ....................... 18 to 20 Nm Cylinder head/cam holder bolts:6mm ........................................... 10 to 14 Nm8mm ........................................... 21 to 25 Nm9mm ........................................... 33 to 37 Nm (tylko dla modeli 700/750 1982 - 1984) Jeśli którejś z tych wartości których szukasz brakuje - najlepiej napisz po angielsku jak co jest, wtedy być moze uda sie znaleźć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 17 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 "Ustawienia momentu obrotowego Śruby pokrywy zaworów ............................. 8 do 12 Nm Koło zębate wałka krzywkowego śruby ....................... 18 do 20 Nm Głowica cylindra / CAM posiadacza śruby:6mm ........................................... 10 do 14 Nm8mm ........................................... 21 do 25 Nm9mm ........................................... 33 do 37 Nm (tylko dla modeli 700/750 1982 - 1984)" Jedno już mam:) jeszcze zostało korbowód - Crankshaft, wałek rozrządu - camshaft i korpus - body Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joajer Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Chętnie bym pomógł jeśli chodzi o ustawienie rozrządu ale robiłem to wiele lat temu i w VF-F a tam wał się kręci w przeciwnym kierunku niż w silnikach na kardan. W każdym razie pamiętam że wałki mają oznaczenia front (przednie cylindry)wydech i front dolot (po angielsku było to jakoś) oraz rear (tylne cylindry) Kreski na wałkach powinny pokrywać się z górną krawędzią głowicy, krzywki podczas obracania powinny się zbiegać czubkami do siebie ale trzeba pogłówkować aby dobrze ustawić kolejność rozrządu bo można ustawić na 2 sposoby ale tylko jeden jest właściwy. Niestety nie pamiętam kolejności zapłonu. Rozrząd ustawiało się chyba na znakach z koła zamachowego 1-3 ale sorry, naprawdę nie pamiętam, musisz trochę pogłówkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 "Ustawienia momentu obrotowego Śruby pokrywy zaworów ............................. 8 do 12 Nm Koło zębate wałka krzywkowego śruby ....................... 18 do 20 Nm Głowica cylindra / CAM posiadacza śruby:6mm ........................................... 10 do 14 Nm8mm ........................................... 21 do 25 Nm9mm ........................................... 33 do 37 Nm (tylko dla modeli 700/750 1982 - 1984)" Jedno już mam:) jeszcze zostało korbowód - Crankshaft, wałek rozrządu - camshaft i korpus - body z doświadczenia zalecam dokręcanie tychże śrub na dolną graniecę max połowę przedziału podanego mometnu. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Dzięki wielkie za podpowiedzi. Pomóżcie w ustawieniu rozrządu i momentach dokręcania wałków, korpusu i korb. Pozdro dla wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Radze ci skorzystac z wyszukiwarki, jako ze co najmniej 3 razy o tym pisalem w przeszlosci. Poza tym jest na forum watek o Hondzie VF, gdzie siedza wszyscy wlasciciele i czesc z nich ma serwisowke. Ciekawem po czym takie skladanie silnika przeprowadzasz ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Dokładniej będę przeprowadzał po szlifie czopu korbowego, dorobieniu panewek i regeneracji korb :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joajer Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Dokładniej będę przeprowadzał po szlifie czopu korbowego, dorobieniu panewek i regeneracji korb :]Ciekawostka ale kiedyś, jak było o wiele gorzej z częściami to też miałem problem z wałem (w VF) i dowiedziałem się że takie wały są tak płytko utwardzane że nie stosuje się szlifów a w dorabianie panewek to też nie wierzę , no może do żuka albo poloneza. Ja zakupiłem używany wał z rozbiórki wraz z orginalnymi panewkami. Do tego motocykla robi się także pasowanie panewek (są oznaczone po boku kolorami) i jak nie stosujesz pomiarów tzw plastigage (czy jakoś tak to się nazywało) to najlepiej zastosować panewki takie jak były lub ewentualnie po dużym przebiegu 1 rozmiar mniejsze, należy przy tym przy rozkładaniu zwrócić uwagę gdzie jakie były. Wg fabryki różnice w rozmiarze czopu klasyfikujące do zmiany panewek były wielkości kilku tysięcznych mm . Na korpusie i na wale bywają napisy jakie panewki zastosowano. Niestety aby zrobić dobry remont tego motocykla na nowych częściach to przekroczy to kilkakrotnie wartość motocykla, najlepszym rozwiązaniem jest zakup dobrego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Tylko jest jedno pytanie. Ile ci ten silnik pochodzi... i tu jest zagadka:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joajer Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Zapewne dłużej niż na dorabianych panewkach i szlifowanym wale. Sprawdz w potencjalnym silniku wałki rozrządu, w VF się zużywają krzywki więc trzeba się im dokładnie przyjrzeć, sprawdzisz sprężanie (na samym rozruszniku) a czy nie ma jakiejś panewki zrąbanej wykręć świece ustaw tłok jadąc w dół w około połowie i przez otwór świecy spróbuj nacisnąć na tłok (np dużym śrubokrętem). Tam nie może być najmniejszego luzu, można trafić silnik z rozwalonego motocykla, tam może być możliwość odpalenia, choć sposób sprawdzenia podany wyżej jest dość dobry, używany silnik nie powinien mieć też śladów rozbierania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Zależ jaki jest materiał na panewki, jeśli dobry to pochodzi, czop będzie utwardzany więc nie martwię się że będzie lipa, facet robi to w końcu 20 lat i nie miał żadnej reklamacji. Co do silnika jest w częściach więc sprawdzanie mam za sobą było ok. 1,5 mm luzu pomiędzy czopem a panewką. proszę o pomoc z rozrządem :] albo w jakiej kolejności występuje praca. 1, 3, 2, 4? czy 1, 4, 2, 3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.