Skocz do zawartości

Honda VF 750 S 84r. Momenty dokręcania śrub głowicy, korbowodów itd.


alexrafi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W.g. książki Haynes'a:

 

Specifications

Engine

Valve clearances (COLD engine)

(...) & alll 700/750 Sabre models ............................................................... 0.12 mm (0.0047 in)

Edytowane przez zazzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękował

 

Zazzu Możesz sprawdzić w tej mądrej książce jakie są momenty dokręcania korbowodów, wałków rozrządu, głowicy i korpusu.

 

Jeszcze jedno może mi ktoś powiedzieć jak ustawić rozrząd? na magnecie są znaki 1-3, 2-4, i na wałkach poziome kreski:D.

 

Na znaku 1-3 na magnecie wałki na wszystkich 4 cyl. pokrywają się w poziomie, a na znaku 2-4 są pod kontem. proszę o podpowiedź czy jest dobrze.

 

Pozdro dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Nie wiem zbytnio jak momenty dokręcania korbowodów, wałków rozrządu, głowicy i korpusu są po angielsku, ale wydaje mi się że:

 

Torque settings

Valve cover bolts ............................. 8 to 12 Nm

 

Camshaft sprocket bolts ....................... 18 to 20 Nm

 

Cylinder head/cam holder bolts:

6mm ........................................... 10 to 14 Nm

8mm ........................................... 21 to 25 Nm

9mm ........................................... 33 to 37 Nm (tylko dla modeli 700/750 1982 - 1984)

 

Jeśli którejś z tych wartości których szukasz brakuje - najlepiej napisz po angielsku jak co jest, wtedy być moze uda sie znaleźć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ustawienia momentu obrotowego

 

Śruby pokrywy zaworów ............................. 8 do 12 Nm

 

Koło zębate wałka krzywkowego śruby ....................... 18 do 20 Nm

 

Głowica cylindra / CAM posiadacza śruby:

6mm ........................................... 10 do 14 Nm

8mm ........................................... 21 do 25 Nm

9mm ........................................... 33 do 37 Nm (tylko dla modeli 700/750 1982 - 1984)"

 

Jedno już mam:) jeszcze zostało korbowód - Crankshaft, wałek rozrządu - camshaft i korpus - body

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym pomógł jeśli chodzi o ustawienie rozrządu ale robiłem to wiele lat temu i w VF-F a tam wał się kręci w przeciwnym kierunku niż w silnikach na kardan. W każdym razie pamiętam że wałki mają oznaczenia front (przednie cylindry)wydech i front dolot (po angielsku było to jakoś) oraz rear (tylne cylindry) Kreski na wałkach powinny pokrywać się z górną krawędzią głowicy, krzywki podczas obracania powinny się zbiegać czubkami do siebie ale trzeba pogłówkować aby dobrze ustawić kolejność rozrządu bo można ustawić na 2 sposoby ale tylko jeden jest właściwy. Niestety nie pamiętam kolejności zapłonu. Rozrząd ustawiało się chyba na znakach z koła zamachowego 1-3 ale sorry, naprawdę nie pamiętam, musisz trochę pogłówkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ustawienia momentu obrotowego

 

Śruby pokrywy zaworów ............................. 8 do 12 Nm

 

Koło zębate wałka krzywkowego śruby ....................... 18 do 20 Nm

 

Głowica cylindra / CAM posiadacza śruby:

6mm ........................................... 10 do 14 Nm

8mm ........................................... 21 do 25 Nm

9mm ........................................... 33 do 37 Nm (tylko dla modeli 700/750 1982 - 1984)"

 

Jedno już mam:) jeszcze zostało korbowód - Crankshaft, wałek rozrządu - camshaft i korpus - body

 

 

z doświadczenia zalecam dokręcanie tychże śrub na dolną graniecę max połowę przedziału podanego mometnu.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radze ci skorzystac z wyszukiwarki, jako ze co najmniej 3 razy o tym pisalem w przeszlosci. Poza tym jest na forum watek o Hondzie VF, gdzie siedza wszyscy wlasciciele i czesc z nich ma serwisowke. Ciekawem po czym takie skladanie silnika przeprowadzasz ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładniej będę przeprowadzał po szlifie czopu korbowego, dorobieniu panewek i regeneracji korb :]

Ciekawostka ale kiedyś, jak było o wiele gorzej z częściami to też miałem problem z wałem (w VF) i dowiedziałem się że takie wały są tak płytko utwardzane że nie stosuje się szlifów a w dorabianie panewek to też nie wierzę , no może do żuka albo poloneza. Ja zakupiłem używany wał z rozbiórki wraz z orginalnymi panewkami. Do tego motocykla robi się także pasowanie panewek (są oznaczone po boku kolorami) i jak nie stosujesz pomiarów tzw plastigage (czy jakoś tak to się nazywało) to najlepiej zastosować panewki takie jak były lub ewentualnie po dużym przebiegu 1 rozmiar mniejsze, należy przy tym przy rozkładaniu zwrócić uwagę gdzie jakie były. Wg fabryki różnice w rozmiarze czopu klasyfikujące do zmiany panewek były wielkości kilku tysięcznych mm . Na korpusie i na wale bywają napisy jakie panewki zastosowano. Niestety aby zrobić dobry remont tego motocykla na nowych częściach to przekroczy to kilkakrotnie wartość motocykla, najlepszym rozwiązaniem jest zakup dobrego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne dłużej niż na dorabianych panewkach i szlifowanym wale. Sprawdz w potencjalnym silniku wałki rozrządu, w VF się zużywają krzywki więc trzeba się im dokładnie przyjrzeć, sprawdzisz sprężanie (na samym rozruszniku) a czy nie ma jakiejś panewki zrąbanej wykręć świece ustaw tłok jadąc w dół w około połowie i przez otwór świecy spróbuj nacisnąć na tłok (np dużym śrubokrętem). Tam nie może być najmniejszego luzu, można trafić silnik z rozwalonego motocykla, tam może być możliwość odpalenia, choć sposób sprawdzenia podany wyżej jest dość dobry, używany silnik nie powinien mieć też śladów rozbierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależ jaki jest materiał na panewki, jeśli dobry to pochodzi, czop będzie utwardzany więc nie martwię się że będzie lipa, facet robi to w końcu 20 lat i nie miał żadnej reklamacji. Co do silnika jest w częściach więc sprawdzanie mam za sobą było ok. 1,5 mm luzu pomiędzy czopem a panewką.

 

 

proszę o pomoc z rozrządem :] albo w jakiej kolejności występuje praca. 1, 3, 2, 4? czy 1, 4, 2, 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...