mahermnih1 Opublikowano 25 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 W Rzeszowie jest dobry sklep elektroniczny Unitrel. Na pewno wszystko kupie co trzeba tylko no kwestia tego urządzenia dającego impuls. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 bryś najprostszy czujnik zbliżeniowy zastosuj;) koszt 30zł:wink:Problem w tym, że tam się nic nie mieści :PJeśli znajdę chwilę to pobawię się z optyką. Efekty opiszę. mahermnih1 - nie masz już fabrycznego impulsatora w tym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 brys przecież czujnik zblizeniowy moze pracowac w oleju;) wiec zamontuj go po drugiej stronie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Nie stosuj tego. Te hallotrony nie są przystosowane do pracy w tak trudnych warunkach jak wnętrze motoru. Kiedyś znajomy szukał dla mnie informacji od samodziałach CDI na węgierskich stronach i znalazł historię typa który usiłował użyć właśnie tych czujników. Najlepszy wytrzymał bodaj 1,5km...Nie powtarzaj plotek i weź się zastanów zanim coś walniesz...... Zresztą róbcie chłopaki jak chcecie :-). Jeśli znajdę chwilę to pobawię się z optyką. Efekty opiszę.Optyka to najłatwiejsze i zarazem najgorsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 (edytowane) Nie powtarzaj plotek i weź się zastanów zanim coś walniesz...... Zresztą róbcie chłopaki jak chcecie :-).Optyka to najłatwiejsze i zarazem najgorsze rozwiązanie. Polak mądry po szkodzie. Po swojej czy po Węgra? Czemu obstajesz przy rozwiązaniu, które już ktoś kiedyś wypróbował i się nie sprawdziło? Optyka ma swoje zady i walety. Bynajmniej nie jest najłatwiejsza. Mój pomysł polega na tym, żeby oddzielić elementy aktywne od gorącego silnika, ale nie będę się rozpisywał zanim nie spróbuję. Edytowane 27 Października 2008 przez brys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 27 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 W moim mniemaniu do motoru w którym chcę to zastosować (Derbi Senda/Gpr) nie ma problemu z gorącym silnikiem czujnik zamieszczony pod deklem od magneta powinien się trzymać nie ma tam strasznie dużych temp.Sam dekiel jest plastikowy. Tylko teraz jak hallotron na dekiel a do magneta przykleić jakiś mały osobny magnes ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 W moim mniemaniu do motoru w którym chcę to zastosować (Derbi Senda/Gpr) nie ma problemu z gorącym silnikiem czujnik zamieszczony pod deklem od magneta powinien się trzymać nie ma tam strasznie dużych temp.Sam dekiel jest plastikowy. Tylko teraz jak hallotron na dekiel a do magneta przykleić jakiś mały osobny magnes ??Czy w tych sprzętach naprawdę nie ma fabrycznego czujnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 o ile sie nie myle to w ducati energia sa impulsatory - taka mala czarna kostka :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 No właśnie Słoniu też na to wpadłem wczoraj tylko nie wiem na jaki jest ten impuls czy to jest większe mniejsze napięcie. Czy impuls przerywany. Macie jakieś info na ten temat ??I chyba jeśli chciał bym skorzystać z tego impulsatora to schemat trzeba by znowu zmieniać przy wyjściu bo tam impuls idzie na procka a tam może być 5V stałego nie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 (edytowane) To prawdopodobnie cewka. Daje dwa piki napięcia - jeden ujemny drugi dodatni. Jeden gdy cewka zbliży się to magnesu (nabiegunnika), drugi gdy wyjdzie z jego zasięgu. Nie wiem tylko który impuls jest pierwszy, ale podejrzewam dodatni. Amplituda to zapewne około 2-3V. Trzeba mieć oscyloskop, żeby cokolwiek z tym zrobić. Generalnie trzeba go mieć :icon_razz:Aby taki sygnał dostosować do poziomów TTL czy CMOS wystarczy prosty wzmacniacz i ogranicznik. Częstotliwości nie są tu duże, więc i układ nie będzie skomplikowany. Edytowane 28 Października 2008 przez brys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Autor tematu przeszedł do konkretów a zapomniał o podstawach. Czy czytałeś jakie znaczenie ma zmienny kąt zapłonu w silniku 2T a w silniku 4T? Pewnie nie. Są znaczne różnice.2T wymaga opóźnienia kąta wyprzedzenia na bardzo wysokich obrotach. To jest ochrona przed spalaniem stukowym. Największe znaczenie ma w silnikach sportowych.4T wymaga przyśpieszenia zapłonu ze wzrostem obrotów oraz korekcji w zależności od stopnia napełnienia cylindra mieszanką.Większe znaczenie ma w silnikach o dużych średnicach cylindra. Więcej o tym możesz poczytać w książce Bell'a o tuningu silników 2T.Pewnie już czytałeś o moim wynalazku w Simsonie. Okazało się że nie daje szczególnej poprawy, silnik jest nisko zestrojony. Jedyny bajer to włączanie odcięcia zapłonu przy 6000 RPM na przycisk pod światłami...W silniku AM6 nie widzę szczególnego powodu aby założyć mikroprocesorowy zapłon. Producent z pewnością się nie pomylił przy zestrojeniu silnika. Silnik jest strojony na wysokie obroty (7 - 12 tys obrotów), stopień sprężania wynosi (o ile pamiętam) 14:1, Stały kąt wyprzedzenia zapłonu 20° przed GMP. Co prawda przydałby się zmienny kąt zapłonu przy tych parametrach, ale jak dotąd nikt nie żalił się na spalanie stukowe. Przydałoby się zmniejszenie kąta wyprzedzenia powyżej 10 000 RPM. Poniżej 7000 RPM możnaby trochę zwiększyć kąt, ale nie za dużo gdyż jazda na niskich obrotach przy silniku wysoko strojonym powoduje również obniżenie trwałości wału korbowego.Większe znaczenie jest w silnikach o pojemności > 125 cm3, np. Aprilia RS 125, Yamaha RD 350. W Hondzie CR 125R '06 dodatkowo zastosowano czujnik otwarcia przepustnicy.Zmiana czujnika nie jest konieczna, popatrz jak ja na to znalazłem rozwiązanie. Co prawda czujnik na 36° i 12° jest korzystniejszy gdyż przy 12° zawsze wystąpi zapłon, nawet jeśli mikroprocesor przestanie pracować. Nie ma sensu wykonywania mapy zapłonu gdzie na obrotach biegu jałowego będzie niski kąt wyprzedzenia zapłonu np. 5°. Obroty będą gwałtownie spadać co doprowadzi do konieczności przeregulowania gaźnika. Lepiej chodzi na dużym kącie wyprzedzenia. Dodam jeszcze że wykonanie i regulacja też nie jest łatwa, potrzebne są narzędzia (stroboskop), wiedza oraz komputer do przeprogramowania mapy zapłonu. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Z całym szacunkiem dla Simków ale nie porównywał bym ich silników do silników AM6.No ale jeśli koniec spalania ma przypaść w GMP (bo tak ponoć najlepiej)to przy większych obrotach trzeba przewidzieć więcej odległości liniowej (kąta) ??Np. jeśli jest 6000 obrotów na min. czyli 100 Hz. czyli 1 obrót robi w 10 mili sekund (ms) czyli przyjmując że masz min czas spalania mieszanki 1,3 ms bo to czas iskry więc trzeba opóźnić o 46,8 stopnia ?? Gdzie popełniam błąd ??W tuningowych motorkach są montowane takie moduły i jakoś coś dają.Nie chcę się tu sprzeczać tylko poznać prawdę :icon_biggrin:Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Oczywiście że nie można sztywno porównywać symetryka który kręci do ok. 7 000 RPM z membranowcem kręcącym do 12 000 RPM.Cały problem z regulacją wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów jest spowodowany kilkoma problemami w silniku 2T. Na niższych obrotach napełnianie cylindra mieszanką (przepłukiwanie) nie jest skuteczne, ciśnienie sprężania poniżej rezonansu również jest niskie, czas spalania jest dłuższy. W rezonansie napełnianie i ciśnienie jest największe więc czas spalania jest mały. Przy większych obrotach rozdrobnienie paliwa jest tak duże, że mieszanka spala się jeszcze łatwiej, w skrajnych przypadkach zapala się samoczynnie od rozgrzanych elementów, czas spalania jest jeszcze mniejszy.Przy stałym czasie spalania charakterystyka miałaby liniowy, narastający charakter. Jednak ze w.w. względów charakterystyka może mieć prawie płaski kształt = stały kąt wyprzedzenia. Dopiero kiedy cylinder będzie mieć dość dużą średnicę, czas rozprzestrzeniania się płomienia od świecy do najodleglejszego miejsca zaczyna odgrywać większą rolę. Dlatego już od silników 125 cm3 stosuje się zapłony ze zmiennym kątem. Różnica czasów jest większa więc powstaje charakterystyka o malejącym kącie wyprzedzenia. Dodam, że charakterystyczny kształt komory spalania również ma znaczenie - zmniejsza czas spalania.W zależności od kąta wyprzedzenia zmienia się temperatura spalania oraz temperatura elektrody świecy. Im większy kąt tym większa temperatura.Tak w skrócie opisałem informacje zawarte w tej książce. Co do obliczenia kąta zapłonu - wynik jest właściwy z tym że te 46.8° to wyprzedzenie zapłonu.Mogę pokazać kilka przykładowych map zapłonu dla silników 2T. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 (edytowane) Do jakich silników masz te mapy ??Jak brzmi dokładnie tytuł tej książki i czy masz może ebooka ??Podkreślasz że 125 to inna bajka ja bym tego nie powiedział cbr ka 125 ciągnie 130 gpr 80 też :DJa bym się jednak dalej upierał że przy idealnej mapie charakterystyka się zmieni.Przy tuningowych wydechach moto na początku ma takiego muła że szok i ciągnie tylko od większych obrotów.Przy zmienionej mapie można by to wyeliminować. (chyba) Jeśli chodzi o średnice tłoka to może i jest troszkę różnicy. Troszkę mi się też zaczęło pieprzyć wyprzedzanie opóźnianie wyprzedzenia proszę o oświecenie http://img185.imageshack.us/my.php?image=zaponlw1.jpg Edytowane 31 Października 2008 przez mahermnih1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 (...)Troszkę mi się też zaczęło pieprzyć wyprzedzanie opóźnianie wyprzedzenia proszę o oświecenie http://img185.imageshack.us/my.php?image=zaponlw1.jpgZaznaczyłeś w dobrym kierunku, jednak kąt wyszedł Ci pod 120 stopni :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.