Skocz do zawartości

Budowa customa


Gość psioter5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

postanowiłem zbudować motocykl, kupiłem giętarkę go rur, inne nażędia mam, materiałe też ale nigdzie nie mogę znależć jakiś planów ramy w takim stylu. motocykl ma wyglądać miej więcej tak

 

http://www.tauermachine.com/images/Image/b...Rockzilla-1.jpg

 

ewentualnie dał bym trochę węższe tylnie koło. czy ktoś mógł by mi pomuc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem giętarkę go rur, inne nażędia mam, materiałe też ale nigdzie nie mogę znależć jakiś

 

:lalag:

 

To by było na tyle z komentarza odnośnie pisowni...

 

A co do pomocy, to chcesz się wziąć za coś o czym nie masz zielonego pojęcia? Chłopie wiesz ile to jest pracy? Myślę, że zacząłeś od złej strony... na sam początek trzeba było zacząć od szkiców i masy wyliczeń a nie od zakupu giętarki...

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem dyslektykiem więc robir błędy i nic na to nie poradze. jesatem po 3 latach szkoły mechanicznej, robiłem już podobne żeczy mam wystarczjące umiejętności do posługiwania się nażedziami tylko jedyne czego nie mam to planów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem dyslektykiem więc robir błędy i nic na to nie poradze. jesatem po 3 latach szkoły mechanicznej, robiłem już podobne żeczy mam wystarczjące umiejętności do posługiwania się nażedziami tylko jedyne czego nie mam to planów

Jesteś zwyczajnym leniem a nie dyslektykiem bo wystarczy do pisania używać przeglądarki FireFox która ma edytor tekstu wraz ze słownikiem i poprawia błędy za Ciebie.

Po trzech latach szkoły mechanicznej powinieneś umieć posługiwać się suwmiarką i wykonywać rysunki techniczne ale to za mało aby wykonać szereg obliczeń wytrzymałościowych takiej ramy.

Zrób maturę a potem na Politechnikę to za jakieś 10 lat możesz się do tego przymierzać o ile wystarczy Ci cierpliwości.

Sprawa planów budowy ramy to nie skan schematu instalacji elektrycznej w WSK i nikt nie da ich za darmo.

Napisz do OCC w stanach i ładnie poproś to może podeślą.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE powiem wam wprost JA NIE SZUKAM PORAD POLONISTYCZNYCH ani podpowiedzi o stopniu trudności. Ja potrzebuje plany, mam do pomocy mojego ojca i jego 2 braci którzy mają razem ponad 60 lat doświadczenia w mechanice a jeśli sam tego nie pospawam to mam do tego mojego znajomego który przepracował 15 lat jako spawacz w stoczni.

PS sówmiarką to ja umiałem się posługiwać w wieku 8 lat a w 1 klasie mojej szkoły robiłem projekty kratownic, podnośników przekładni, wałów korbowych itp. każdy projekt miałem zaliczony na bardzo dobrą ocenę i go nie kupywałem jak inni tylko sam go rysowałem i wyliczałem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby znależć plany trzeba wiedzieć jakiego planu szukasz. Jaki typ moto? Pod jaki silnik? Sztywny tył czy zawieszenie?

 

Zrób sobie szkic danego silnika na którym chcesz budować, przenieś wymiary i rozstaw mocowań owego silnika i do tego dorób resztę. Chyba że chcesz pasztet jakiś stworzyć to dopasuj jakiś silnik do wcześniej stworzonej ramy. Polecam oprogramowanie CAD lub chociażby Photo Shop. Widzę że poznałeś zagadnienia mechaniki technicznej i projektowania konstrukcji przestrzennych to sobie poradzisz chyba. Jak bardzo chcesz to możesz też obliczyć wytrzymałość i rodzaj materiałów potrzebnych na ową ramę ale to raczej do niczego Ci się nie przyda nigdy.

 

Mam w gazetach ciąg artykułów nt. budowy ramy krok po kroku, opisane są wszystkie szczegóły, kruczki i sztuczki a także fabrykowanie układów wydechowych, kolektorów itp. Wszystko opisane łatwo i wyraźnie (po angielsku) i tak że średnio kumaty ślusarz w przydomowym garażu poradzi sobie z budową ale za dużo tego jest żeby skanować je wszystkie i wrzucać na serwer. Może co ciekawsze artykuły zeskanuję na dniach jak znajdę chwilę. pzdr.

 

PS. Podstawową zasadą w budowie własnego moto jest to abyś wiedział co chcesz zbudować. Od tego się zaczyna. Nie stworzysz nic jeśli nie będziesz wiedział co tworzysz. Co najwyżej zmarnujesz czas i materiały.

:flesje:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zdobądź silnik lub chociaż sam szkic i wymiary i twórz resztę. Jak skończysz rysunek to zabierz się do pracy. :banghead: 1" dla rur ramy to taki średni pomysł. Weź lepiej 1.25" na wszelki wypadek, to takie minimum (w maszynach na bazie Harley`a) chociaż zdarzają się wyjątki ale to są przeważne sprzęty na pokaz. No i wymyśl zdystansowanie przekładni wtórnej bo przy tak szerokim kole nie zawsze będzie się pokrywać napęd z kołem a przesuwanie silnika w ramie to błąd w sztuce. No i tu wszystko znowu sprowadza się do silnika. Bo nie każda jednostka ma miejsce na odpowiedni offset napędu. :banghead:

 

PS. Skąd stworzyłeś szerokość opony 205?

pozdro.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to taka choroba zawodowa :biggrin: bo często mylą mi się wymiary z samochodowymi, koła w założeniu ma być pożyczone od gsxr 1000. na tą ramę miałem inny pomysł bo znajomi mi powiedzieli żebym wykonał ramę postawił ją na kołach i dopiero kupił silnik.

 

A właśnie z rurą 1.25'' będzie problem :banghead: bo moja giętarka takich nie gnie, tylko 0.5'' 3/4'' 1'' 1.5'' i 2'' a jak użyje kamienia do gięcia większej rury to mi ją spłaszczy :banghead: i kicha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o to chodzi że nie bo to wymaga 2 razy więcej pracy a nigdy i tak to nie wyjdzie jak się chce, 99,9% motocykli to motocykle na wahaczu a przeróbka na sztywniaka to ciężka sprawa, ciężko będzie zmienić kąt główki ramy przy okazji nie krzywiąc jej bocznie a poza tym ram to koszt minimum 500zł + 300 na przeróbkę a koszt rur na nową to 150 zł + 50 na główkę i 50 na płytę 10mm, więc to się nie opłaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuu... Kolego- jak jedną z Twoich przesłanek jest oszczędność, to nie tędy droga... coś mi się wydaje, że budowa własnego wyjdzie Cię duuużo drożej, choćby z tego powodu, że nie wierzę, że Twoja pierwsza rama wyjdzie poprawnie...

 

Ale powodzenia.

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...