Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyne wytłumaczenie dlaczego jest odczuwalny pozorny wzrost mocy czy Nm to fakt ze na przelotach jest większa frajda z odkręcania. Po prostu głośnym motocyklem się mocniej odwija.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne wytłumaczenie dlaczego jest odczuwalny pozorny wzrost mocy czy Nm to fakt ze na przelotach jest większa frajda z odkręcania. Po prostu głośnym motocyklem się mocniej odwija.

 

Kumpel przy vfr-ce robił test na hamowni, ja w moim takiego testu narazie nie robiłem ale na wiosnę zrobię i się przekonamy czy kominek coś dał (z tym dźwiękiem to też coś w tym jest)

z resztą gość co sprzedaje to też twierdzi że sama końcówka wydechu daje od 2% do 5% mocy(bo również robił testy na hamowni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel przy vfr-ce robił test na hamowni, ja w moim takiego testu narazie nie robiłem ale na wiosnę zrobię i się przekonamy czy kominek coś dał (z tym dźwiękiem to też coś w tym jest)

z resztą gość co sprzedaje to też twierdzi że sama końcówka wydechu daje od 2% do 5% mocy(bo również robił testy na hamowni)

 

Ale przy 100 czy 150 KM przyrost mocy rzędu 2 czy 5% jest niemożliwy do odczucia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przy 100 czy 150 KM przyrost mocy rzędu 2 czy 5% jest niemożliwy do odczucia...

 

czuć (widać po obrotościomierzu jak się wkręca podczas jazdy) ja przynajmniej jestem bardzo wrażliwy na takie sprawy, na oryginalnym kominie przyśpieszał tak jakoś ociężale(jak by go coś trzymało) wszystko zależy jeszcze od motocykla(jak ma ustawione gaźniki, dysze itp) Mojemu planuje na wiosnę zapodać dyno-jety wtedy będę go czuł aż za bardzo :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

A to też jest po mojej poprawce:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mUdznuTmwOY&NR=1

 

A to też mój:

 

http://www.youtube.com/watch?v=V-veekQUrJ4&feature=related

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj mam w gixie uciętą końcówkę wydechu i przyspawaną rurę. Jest trochę głośniejszy niż seria bo to ma za zadanie tylko wyprowadzić spaliny, sam wydech który tłumi jest między silnikiem a wachaczem.

Chciałbym żeby był lekko głośniejszy i dodatkowo żeby strzelał trochę przy zejściu z obrotów. Teraz strzela gdy się mocno nagrzeje ale mało słyszalnie :) Dasz rade zrobić coś takiego? Jakie koszta?

 

Zdjęcie:

http://bikepics.com/pictures/2072551/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej da radę.Wypruć środek z katalizatorem włącznie, założyć przelot z blachy perforowanej a puszke wypełnić materiałami tłumiącymi.Musisz zdemontować komin i przysłać.O kosztach pogadamy prywatnie.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ;)

 

Mam problem , przy wymianie nitów w swoim wydechu od HONDY CRF 450 okazało się, że cały środek wydechu(wata wygłuszająca i siatka wokół tej rury w środku) są w bardzo kiepskim stanie, po złożeniu tłumika do kupy i odpaleniu motocykla dźwięk okazał się metaliczny ;/

 

Moje pytanie , czy dało by się coś z tym wydechem zrobić aby nabrał dźwięku jak typowe sportowe offroadowe końcówki które są do kupienia za niemałą kasę ;/ Najlepiej coś jak typowy basik z AKRAPOVICA w tego typu motocyklach ;]

 

Proszę o poradę ;)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno da się coś poprawić.Jeśli poszycie jest zdrowe -bez dziur to tylko założyć przelot z blachy perforowanej umocować go na ciasne pasowanie z jednej lub z obu stron, tłumik wypełnić odpowiednimi materiałami -odpornymi na wydmuchiwanie i wysoką temperaturę ,złożyć do kupy i po bólu. Nic więcej szczegółowo nie mogę ci powiedzieć jeśli nie widzę pacjenta.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze jestes expertem jezeli chodzi o wydechy. W moim dragu mam teraz puste rurki leczposiadam tez orginalne wydechy, ktorych kompletnie nie slychac czy da rade cos zmienic tak co by nie bylo widac? W sierpniu bede przejezdzal przez Polske w drodze na Nord to moglbym przywiezc i w drodze powrotnej zabrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze jestes expertem jezeli chodzi o wydechy. W moim dragu mam teraz puste rurki leczposiadam tez orginalne wydechy, ktorych kompletnie nie slychac czy da rade cos zmienic tak co by nie bylo widac? W sierpniu bede przejezdzal przez Polske w drodze na Nord to moglbym przywiezc i w drodze powrotnej zabrac.

 

Jeśli te kominy są w chromie ,spawane z kilku kawałków to nie bardzo da się kominy przerobić tak by po zabiegu nie zostały ślady jak w Szedole 750-1100 gdzie chromy są osłonami:

 

http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/wszystkie...ow_1100-edhaust

 

Spawanie chromów powoduje odparowywanie chromu wzdłóż przy spawie a w dalszej odległości przebarwia się termicznie czego nie da rady zlikwidować ni chemicznie ni mechanicznie

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,przerabiam właśnie wydechy w swojej MT-01,otworzyłem wydechy i wyrzuciłem całe końcówki bo będe dorabiał coś na wzór akrapów,ale to kosmetyka,ze środka wyrzuciłem całe wyciszenie,zostawiając tylko tą mate wygłuszającą i siatke.Mam dwa pytania czy katalizatory też wywalic i czy nie wpłynie to na prace silnika i czy wylot z wydechu może miec średnice 40mm czy większą? chodzi mi o głośny basowy dżwięk.w ostatnich wydechach które miałem tak samo przerobione zostawiłem katy i było ok,i pytanie czy wywalenie katów aż tak poprawia dżwięk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli te kominy są w chromie ,spawane z kilku kawałków to nie bardzo da się kominy przerobić tak by po zabiegu nie zostały ślady jak w Szedole 750-1100 gdzie chromy są osłonami:

 

http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/wszystkie...ow_1100-edhaust

 

Spawanie chromów powoduje odparowywanie chromu wzdłóż przy spawie a w dalszej odległości przebarwia się termicznie czego nie da rady zlikwidować ni chemicznie ni mechanicznie

Czyli trzebaby powtornie oddac do chromowania czy sie myle? Bo raczej pociagniecie sama srebrzanka nia wchodzi w rachube. Rozmontowac sie nie da saw w jednym kawalku polaczone spawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...