Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie robiłem jeszcze takiego komina a wszystkie które robiłem kiedyś były prute pierwszy raz ,raczej nie znajdziesz w Polsce nikogo kto to robił już i wyszło dobrze a ja dotychczas nie miałem reklamacji. Po Stargardzie jeździ Valkyria na moich kominach możesz podjechać i posłuchać.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to kilka słów właściciela po przeróbce tłumika w Yamasze FZ6 .

 

"Dopiero wczoraj miałem okazje posłuchać moto z perspektywy przechodnia i w końcu mogę w pełni obiektywnie wyrazić swoją opinie.

 

Powiem tak: Po Twojej przeróbce moto zachowuje się o wiele lepiej, chętniej się wkręca na obroty, jest żwawsze, może trochę bardziej narowiste, mam wrażenie że łatwiej osiąga duuużżże prędkości,ale to wszystko generalnie na bardzo duży PLUS.

 

Natomiast efekty dźwiękowe...jestem mocno zaskoczony, moto do 4 tysięcy brzmi fajnym lekkim basem, później zaczynają się bardziej sportowe dźwięki :),aż w końcu zejście z obrotów cechuje się sympatycznymi strzałami :)

 

Generalnie jako kierowca czuje i słyszę różnice; jako przechodzień jest trochę głośniej, bardziej rasowo, ale nie ryczy i to jest ważne.

 

Reasumując JEST WŁAŚNIE TAK JAK POWINNO BYĆ!!!"

 

http://edzio35.wrzuta.pl/obraz/a8AugNd3eSP/fz6

http://edzio35.wrzuta.pl/obraz/4zAivQy3Vsz/fz6

http://edzio35.wrzuta.pl/obraz/2Bl0ynLMf3h/fz6

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edłordzie :biggrin: proszę o radę. Moja CB750 1980. potrzebuje zmiany tłumników dolnych (4in4) które są integralną częścią kolektorów (zespawane fabrycznie jak by kto pytał, 2100-2500 komplet bez górnych tłumników), same kolektory i górne puszki są w dobrym stanie, więc pomyślałem może użyję tych że elementów do zrobienia 4in2, ale czy górne wydechy będą "wyrabiały"? Już myślałem o przeróbce na troszkę bardziej luźny wydech w oparciu o obudowy oryginałów ale nie chcę przesadzić, nie chcę głośniejszego, no może troszkę basu dołożę. I czy na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy łączeniu 2 kolektorów w 1 wyjście?

 

I jeszcze jedno to owe profesjonalne urządzenie to tig DC? czy jakiś migomat? Mam inwertor Magnum DC MMA z przystawką do tigu który mimo nieprofesjonalnego przeznaczenia kładzie pięknościowe ściegi jak się go ładnie poprowadzi. Ale temperatura tigu jakoś mnie zniechęca do spawania cienkiej nierdzewy, węglową daje rade.

Edytowane przez boski_dzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to mała próbka po przeróbce Kawasaki Z750 2008r:

 

http://www.youtube.com/watch?v=dqzFivFWm5Y

 

Edłordzie :biggrin: proszę o radę. Moja CB750 1980. potrzebuje zmiany tłumników dolnych (4in4) które są integralną częścią kolektorów (zespawane fabrycznie jak by kto pytał, 2100-2500 komplet bez górnych tłumników), same kolektory i górne puszki są w dobrym stanie, więc pomyślałem może użyję tych że elementów do zrobienia 4in2, ale czy górne wydechy będą "wyrabiały"? Już myślałem o przeróbce na troszkę bardziej luźny wydech w oparciu o obudowy oryginałów ale nie chcę przesadzić, nie chcę głośniejszego, no może troszkę basu dołożę. I czy na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy łączeniu 2 kolektorów w 1 wyjście?

 

I jeszcze jedno to owe profesjonalne urządzenie to tig DC? czy jakiś migomat? Mam inwertor Magnum DC MMA z przystawką do tigu który mimo nieprofesjonalnego przeznaczenia kładzie pięknościowe ściegi jak się go ładnie poprowadzi. Ale temperatura tigu jakoś mnie zniechęca do spawania cienkiej nierdzewy, węglową daje rade.

 

 

Wiesz co do Tiga- ja posiadam 2 Tigi ,jeden DC 180amper a drugi AC/DC 230amper ale mam też Migomat 180amper wszystkie Kemppi ale powiem ci że spawanie blach nierdzewnych poniżej 0,8mm jest trudne a spawy nie są piękne.

 

A jeśli chodzi o kolektory ja niestety tego nie robię ,ja przerabiam tylko i wyłącznie tłumiki i usówam katalizatory ,na przeróbki lub stworzenie kolektorów wysyłam ludzi do www.motowydech.eu.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze kolektory sam zdziałam, chociaż nie mam giętarki do rur jakoś coś wymodze ładnego. Dolne mają zjedzoną zewnętrzną blachę a środek w porządku wiec rozetnę je i obadam budowę. Czy mógłbyś mi w przybliżeniu powiedzieć czego się spodziewać po zastąpieniu takich 2 wydechów na 1 i jak wrzucę fotki? Pewnie i tak powiększę przepustowość ale najpierw chciałem sprawdzić bez przeróbek.

 

Jestem po ciachnięciu. Nie ma zdjęć będzie opis: długość wydechu ok.60cm na początku 15 cm perfory o śr. 30mm, na to jakieś 4-5mm włókna i rura na wierzchu, potem 25cm pustej puchy. Ostatnie 15cm to 3 przegrody z pojedyńczymi otworami po około 20mm. Średnica wyjścia to 17mm.

Ja planuje to tak: robię perfore 20-25cm o śr.35-40mm, co najmniej 1 cm włókna, przesunę ją do tyłu zmniejszając pustą przestrzeń w puszce. Zwiększam otwory w przegrodach do 25mm, na wyjściu robię 20mm lub kasuję jedną przegrodę. I jednak zostanę przy 4in4, zbyt ładnie to wygląda, to w końcu klasyk :crossy:

Co ty na to? Będzie ciut bardziej basowo i nie za głośno?

Edytowane przez boski_dzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozwiązał przeróbkę tłumika tak jak poniżej Suzuki Intruder czyli z tak zwaną komorą rozprężającą przy której można regulować głośność do tego stopnia że właściciel chce się u mnie jeszcze pojawić na poprawę -podgłoszenie bo wyszło za cicho:

 

http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/wszystkie...zerobka_edhaust

 

Lub bardzo podobne rozwiązanie w moto które na pełnych przelotach jest masakrycznie głośne:

 

http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/wszystkie...aponord_edhaust

 

A zastąpienie dwóch tłumików jednym niestety pogarsza efekty dźwiękowe-inaczej mówiąc moto na 2 tłumikach będzie lepiej gadało niż na jednym.A kolektorów nie musisz robić na gientarce,możesz pokupić kolanka z kwasówki ,odpowiednio je podocinać i z ich pomocą zrobić kolektor jaki chcesz.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozwiązał przeróbkę tłumika tak jak poniżej Suzuki Intruder czyli z tak zwaną komorą rozprężającą przy której można regulować głośność...

 

Wydechy mają 40mm na początku i do 105mm na końcu, więc na początku trochę mało miejsca na komorę :icon_rolleyes:

 

A zastąpienie dwóch tłumików jednym niestety pogarsza efekty dźwiękowe-inaczej mówiąc moto na 2 tłumikach będzie lepiej gadało niż na jednym.

Zostanę przy 4in4 teraz potrzebuję tylko troszkę materiału na puszkę i bebechy i wolny weekend jakiś. Jak rozkminię rozwiązanie to nie omieszkam wrzucić fotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragnę poinformować że osoby planujące jakiś kontakt ze mną w najbirzszym czasie w sprawie przeróbki tłumika będą musiały się wstrzymać z bólami do początku lipca gdyż po jutrze tj. 14.06 wyjeżdżam z kraju ,telefonu też nie odbieram-w pilnych sprawach tylko SMS.Od 1 lipca będę dostępny.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Rośnie bagaż dośiadczeń-ostanio robiłem komin do Hondy CB1300 ale jak by jesze katalizatory w kolektorze wspawane usunąć-może zimą. Oraz 2 kominki do Fazera 600 z kwadratowymi światłami na pełny przelot gdzie seryjny środek ma tendencje do mocnego korodowania.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rośnie bagaż dośiadczeń-ostanio robiłem komin do Hondy CB1300 ale jak by jesze katalizatory w kolektorze wspawane usunąć-może zimą.

 

Witam.

Co do katalizatorów ,to muszę się głęboko zastanowić ,bo jeżeli chodzi o głośność to jak na razie 100% satysfakcji! - nie mówiąc o basowym brzmieniu.

No i przy odjęciu gazu ładnie prycha !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...