Plakatufka Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Witam. Ostatnio podczas jazdy silnik przestał pracować na dwóch środkowych cylindrach. Sprawdziłem cewki są o.k. Przewody też o.k. Prąd do cewek dochodzi, a na drugim i trzecim cylindrze brak iskry. Czy ktoś z Was spotkał się z takim "cudem"? Pomóżcie, bo całe lato z przyczyn zdrowotnych nie jeździłem, a jak już mogę , to taki numer mi wykręcił mój "motong". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Sprawdź impulsatory. Poza tym, dla celów diagnostycznych wykorzystaj to co działa, tj, zamień impulsatory, cewki, itd. z działających cylindrów. Wtedy szybko dojdziesz co padło.Ja stawiam na impulsator. Powodzenia. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Cewki zamieniłem, są sprawne. Impulsatory zamieniłem, ale dziwne zjawisko nastąpiło, a mianowicie, dalej chodziły tylko 1i4 cylinder. Impulsatory sprawdziłem na oporność i wykazały takie same wartości. Muszę jeszcze raz wszystko po kolei sprawdzić dla pewności większej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Hmmm, no ciekawostka.... moduł zapłonowy padł w dziwny sposób? U mnie są 2 osobne, nie wiem jak w Twoim...Ale jak piszesz, element po elemencie, i MUSI wyjść. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepezeter Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 (edytowane) na 90% moduł przerabiałem podobny problem u siebie, znajomy elektryk wymienił w module jednego trójnogiego "pająka" czytaj tranzystor i motocykl hula aż miło, gdzieś w necie wtedy znalazłem jak sprawdzić moduł jak przypomnę sobie gdzie zarzucę linkiem o tutaj http://www.gpz900r.se/files/manual/electrical%20system.pdf strona 22 Edytowane 14 Października 2008 przez giepezeter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 na 90% moduł przerabiałem podobny problem u siebie, znajomy elektryk wymienił w module jednego trójnogiego "pająka" czytaj tranzystor i motocykl hula aż miło, gdzieś w necie wtedy znalazłem jak sprawdzić moduł jak przypomnę sobie gdzie zarzucę linkiem o tutaj http://www.gpz900r.se/files/manual/electrical%20system.pdf strona 22 Po uszkodzeniu tyrystora wypada wymienić parę czyli oba na nowe z bardzo prostego powodu :różne parametry pracy spowodują po dłuższej eksploatacji nie równomierne zużycie silnika.Jeżeli nie mam racji to proszę o logiczne wytłumaczenie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Po uszkodzeniu tyrystora wypada wymienić parę czyli oba na nowe z bardzo prostego powodu :różne parametry pracy spowodują po dłuższej eksploatacji nie równomierne zużycie silnika.Jeżeli nie mam racji to proszę o logiczne wytłumaczenie.eeee chyba nie Piotr, a logiczne wytlumaczenie to takie, ze z elektronika inaczej niz z mechanika tzn. tak dlugo jak dziala elektronika to dziala we wlasciwych sobie tzn fabrycznych parametrach i nie traci ich niezaleznie od czasu uzytkowania, czego nie mozna powiedziec o mechanice bo ta sie zuzywa ...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Sęk w tym, że nie zdobędziesz takiego samego tyrystora jaki tam był a setki innych o podobnych oznaczeniach mają inne parametry. Zapłon tyrystorowy nie jest zbyt wymagający i można tam wlutować pierwszy lepszy z telewizora ale zawsze w parze bo nawet jedna milisekunda różnicy w wyzwoleniu impulsu spowoduje nierównomierną pracę przy wysokich obrotach. Najgorsze w tym jest to że kierowca nie odczuwa różnicy ale silnik bardzo i gwałtownie spada jego trwałość. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Dokładnie nie ma co się bawic w jeden trazystor, mi jak padł jeden to elektronik przelutował oba na takie o wiekszej mocy. dalem na nie jeszcze dodatkowo radiatory i juz dwa lata jest spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Witam.Tak jak pisałem wcześniej. Sprawdziłem jeszcze raz po kolei. Zamieniłem impulsatory i jest iskra na 1,4 pomimo zamiany. Sprawdziłem moduł i wyszło, że na jednym konektorze ( inne pokazują prawidłowe wartości ) brak odczytu wartości, czyli podejrzewam przyczynę braku iskry na 2,3 cylindrze. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 27 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Po uszkodzeniu tyrystora wypada wymienić parę czyli oba na nowe z bardzo prostego powodu :różne parametry pracy spowodują po dłuższej eksploatacji nie równomierne zużycie silnika.Jeżeli nie mam racji to proszę o logiczne wytłumaczenie. Witam. Tak też zrobiłem i silnik pracuje jak nowy. Iskra rozpycha się w cylindrach. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.