Skocz do zawartości

Kawasaki GPz900r przerwała pracę na 2i3 cylindrze.


Plakatufka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio podczas jazdy silnik przestał pracować na dwóch środkowych cylindrach. Sprawdziłem cewki są o.k. Przewody też o.k. Prąd do cewek dochodzi, a na drugim i trzecim cylindrze brak iskry. Czy ktoś z Was spotkał się z takim "cudem"? Pomóżcie, bo całe lato z przyczyn zdrowotnych nie jeździłem, a jak już mogę , to taki numer mi wykręcił mój "motong". Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź impulsatory. Poza tym, dla celów diagnostycznych wykorzystaj to co działa, tj, zamień impulsatory, cewki, itd. z działających cylindrów. Wtedy szybko dojdziesz co padło.

Ja stawiam na impulsator.

 

Powodzenia.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki zamieniłem, są sprawne. Impulsatory zamieniłem, ale dziwne zjawisko nastąpiło, a mianowicie, dalej chodziły tylko 1i4 cylinder. Impulsatory sprawdziłem na oporność i wykazały takie same wartości. Muszę jeszcze raz wszystko po kolei sprawdzić dla pewności większej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, no ciekawostka.... moduł zapłonowy padł w dziwny sposób? U mnie są 2 osobne, nie wiem jak w Twoim...

Ale jak piszesz, element po elemencie, i MUSI wyjść.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 90% moduł przerabiałem podobny problem u siebie, znajomy elektryk wymienił w module jednego trójnogiego "pająka" czytaj tranzystor i motocykl hula aż miło, gdzieś w necie wtedy znalazłem jak sprawdzić moduł jak przypomnę sobie gdzie zarzucę linkiem o tutaj http://www.gpz900r.se/files/manual/electrical%20system.pdf strona 22

Edytowane przez giepezeter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 90% moduł przerabiałem podobny problem u siebie, znajomy elektryk wymienił w module jednego trójnogiego "pająka" czytaj tranzystor i motocykl hula aż miło, gdzieś w necie wtedy znalazłem jak sprawdzić moduł jak przypomnę sobie gdzie zarzucę linkiem o tutaj http://www.gpz900r.se/files/manual/electrical%20system.pdf strona 22

 

Po uszkodzeniu tyrystora wypada wymienić parę czyli oba na nowe z bardzo prostego powodu :

różne parametry pracy spowodują po dłuższej eksploatacji nie równomierne zużycie silnika.

Jeżeli nie mam racji to proszę o logiczne wytłumaczenie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po uszkodzeniu tyrystora wypada wymienić parę czyli oba na nowe z bardzo prostego powodu :

różne parametry pracy spowodują po dłuższej eksploatacji nie równomierne zużycie silnika.

Jeżeli nie mam racji to proszę o logiczne wytłumaczenie.

eeee chyba nie Piotr, a logiczne wytlumaczenie to takie, ze z elektronika inaczej niz z mechanika tzn. tak dlugo jak dziala elektronika to dziala we wlasciwych sobie tzn fabrycznych parametrach i nie traci ich niezaleznie od czasu uzytkowania, czego nie mozna powiedziec o mechanice bo ta sie zuzywa ...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że nie zdobędziesz takiego samego tyrystora jaki tam był a setki innych o podobnych oznaczeniach mają inne parametry. Zapłon tyrystorowy nie jest zbyt wymagający i można tam wlutować pierwszy lepszy z telewizora ale zawsze w parze bo nawet jedna milisekunda różnicy w wyzwoleniu impulsu spowoduje nierównomierną pracę przy wysokich obrotach. Najgorsze w tym jest to że kierowca nie odczuwa różnicy ale silnik bardzo i gwałtownie spada jego trwałość.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Tak jak pisałem wcześniej. Sprawdziłem jeszcze raz po kolei. Zamieniłem impulsatory i jest iskra na 1,4 pomimo zamiany. Sprawdziłem moduł i wyszło, że na jednym konektorze ( inne pokazują prawidłowe wartości ) brak odczytu wartości, czyli podejrzewam przyczynę braku iskry na 2,3 cylindrze. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po uszkodzeniu tyrystora wypada wymienić parę czyli oba na nowe z bardzo prostego powodu :

różne parametry pracy spowodują po dłuższej eksploatacji nie równomierne zużycie silnika.

Jeżeli nie mam racji to proszę o logiczne wytłumaczenie.

 

Witam. Tak też zrobiłem i silnik pracuje jak nowy. Iskra rozpycha się w cylindrach. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...