Skocz do zawartości

kilka pytań dot. yamahy dt 125


grebur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, od 2 dni mam yamahe dt 125 z 1998r. i mało o niej jeszcze wiem ...

1.koles od ktorego ją kupowałem mówił ze kiedy motor zacznie przerywac to znaczy ze mam przełączyc kranik na rezerwe - dziś mi tak zrobil, przelaczylem kranik i dalej przerywal, zatankowałem do pełna i przez 10km tez przerywał, potem juz przestał, czy te dt tak mają (po zatankowaniu kranik przelaczylem na otwarty)

ps. ile litrow jest w baku kiedy załącza sie rezerwa ?

2.motor ma blokade yvps czy jakos tak, max jedzie 90km/h i ma koło 20km... chciałbym to zdjąc - ile to moze kosztować i co to dokladnie jest ? elektroniczna blokada czy jakis zaworek ?

3.na luzie pali mi sie kontrolka oleju , a kiedy włącze bieg to juz sie niepali - kazda dt tak ma ?

4.kiedy zdjąłem lewy tylni plastik ujrzałem mały zbiorniczek, płyn w nim jest jakby biały - co to jest ? "naoliwiacz łancucha" ?

 

narazie to tyle, jakby co bede sie jeszcze pytał

 

pzdr

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Gdyby mial za malo paliwa to by nie przerywal tylko by gasł .

2.yvps jest to elektorniczne sterowanie zaworem wydechowym . trzeba to tylko odpowiednio ustawic i jest ok

3.Moze masz podłaczoną kontrolke od oleju do czujnika luzu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak przekręcam stacyjke to wydaje sie taki charakterystyczny dzwięk "bzim bzim bzim" jakby motor chciał sie transformować ^^ czy to jest to yvps ?

dzisiaj dokreciłem tłumik bo puszczał bokiem i motor ma dzwięk jak maszynka do mięsa, one mają taki dzwiek czy te tłumiki są jakoś wyciszane ?

ile po odblokowaniu motor ma s. do 100km/h ?

 

(to ja grebur, mam inne konto, zalozylem nowe aby sprawdzic czy bedzie dzialala stronka, bo cos bylo nietak, przypadkiem zapomnialem zmienic na stare)

Edytowane przez lolq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie może być świeca, jeśli np. motocykl dostał wilgoci, i zaczyna przerywać może mieć przebicie cewka WN, kabel WN lub fajka.

 

sprawdź ile masz oleju w dozowniku abyś nie zatarł swojej maszyny bo najtańszy koszt to ok. 600zł

 

Możesz sam zdjąć blokadę YVPS masz TU linka to jest od TDR 125 ale silniki mają te same.

 

Pod osłoną z tyłu to pasuje mi na dozownik oleju, więc sprawdź ile masz tam oleju, ewentualnie dolać na full.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni odblokowana DT po remacie ma 6.6-7 sec do 100km/h moja podobnie szła po remącie. Jak mi nie wierzysz to masz link:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=vnIJ0XjyJEU&feature=related

 

Pzdr.

wow, niezle :)

 

mialem podobna sytuacja z honda mtx 125 tak samo mi przerywala, to była wina świecy....

teraz juz tak nieprzerywa ... ale itak wymienei swiece

 

nie koniecznie może być świeca, jeśli np. motocykl dostał wilgoci, i zaczyna przerywać może mieć przebicie cewka WN, kabel WN lub fajka.

 

sprawdź ile masz oleju w dozowniku abyś nie zatarł swojej maszyny bo najtańszy koszt to ok. 600zł

 

Możesz sam zdjąć blokadę YVPS masz TU linka to jest od TDR 125 ale silniki mają te same.

 

Pod osłoną z tyłu to pasuje mi na dozownik oleju, więc sprawdź ile masz tam oleju, ewentualnie dolać na full.

 

Pozdrawiam!

to niejest dozownik bo jest on z przodu po prawej stronie, a tak wogole to jest ten zbiorniczek zbyt maly jak na dozownik, w dodatku jest w nim biały płyn ... niewiem co to jest

 

co do linku to jest w nim wszystko elegancko wytlumaczone, ale ja wogole nieznam sie na mechanice, myslicie ze jakbym zrobil to wszystko krok po kroku to czy by mi sie to udało ? nielubie przerywac pracy kiedy niejest ona dokonczona z powodu niewiedzy ciągu dalszego ...

Edytowane przez grebur

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Po przełączeniu na rezerwę nie powinno Ci przerywać, co najwyżej przez kilka sekund możesz odczuć że słabiej idzie, potem powinno być wszystko w porządku.

2. Przy YVPS lepiej nic nie kręcić, oczywiście poza regulacją; główna blokada i tak jest na module i to ona w największym stopniu odpowiada za zablokowanie Yamaszki. Jeżeli max. idzie do 90km/h to prawdopodobnie masz wersję niemiecką, te sprowadzane ze Szwajcarii są zablokowane do 100km/h. Widoczna różnica jest po wymianie tłumika (w którym też jest blokada). Kilka dni temu założyłem tłumik od rm-250 i lepiej wkręca się na obroty, jednak idzie tylko do 90km/h.

3. U mnie jest tak samo z kontrolką oleju.

4 To coś z tyłu pod plastikiem po lewej stronie do zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki

mam jeszcze kilka pytań

czy mozna podwyzszyc z tyłu zawieszenie ?

czy lampa od nowej dt pasowałaby do tej starszej ? bo niepodoba mi sie ta moja kwadratowa, te nowe są ładniejsze ...

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...