Yamaha YZ 250 Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 (edytowane) Witam !!!Mam pytanie mam YAMAHE YZ 250 po kapitalce i niewiem czy trzeba to docierac czy co???? No i jak ?? Edytowane 13 Września 2008 przez Yamaha YZ 250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 jak masz w poblizu tor crossowy to udaj sie na niego... a docieranie crossow to ciagla jazda z odkrecaniem manetki i hamowaniem czyli idealnie na tor... oczywiscie jak juz wszystko zmontowales to tak dla rozgrzewki daj go na bieg jalowy na 10 minut przejedz sie spokojnie 10 minut i potem na tor mozesz a jak nie to polasach ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Witam !!!Mam pytanie mam YAMAHE YZ 250 po kapitalce i niewiem czy trzeba to docierac czy co???? No i jak ??co to znaczy dosierać?? po kapitalce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 to znaczy ze byl kapitalny remont silnika... tlok, szlif/tuleja/nicasil, pierscienie i moze wiecej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 dobra ale podstawowe pytanie....co to jest nicasil czy tuleja/zeliwo bo docieranie jest diametralnie rózne ;/ Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Jesli masz nikasil to przepal 1-2baki spokojnie jesli masz zeliwo to przepal z 4 baki spokojnie. Nie zamulaj go ale tez ostro nie katuj. Na dotarciu jezdzij na mieszance 1:35. Tylko pamietaj ze jesli jest zimny to nie wstawiaj odrazu, podstawa to zebys go nie przegrzal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Jesli masz nikasil to przepal 1-2baki spokojnie jesli masz zeliwo to przepal z 4 baki spokojnie. Nie zamulaj go ale tez ostro nie katuj. Na dotarciu jezdzij na mieszance 1:35. Tylko pamietaj ze jesli jest zimny to nie wstawiaj odrazu, podstawa to zebys go nie przegrzal.Nawet TRZEBA mu dać wycisk ale też trzeba wiedzieć kiedy. Silnik musi się odpowiednio rozgrzać i śmigasz normalnie z tym że nie wolno trzymać go długo na stałych obrotach. Z tym że po/co ok 10-15km cylinder musi mieć przerwy ok 10-15min na ostygnięcie i dalej. Tak 4-5 baków a później coraz większe odcinki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adoado0 Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Mieszanka 1:35 to za mało. Chociaz 1:25. 1 bak w przypadku nicasilu zrób. Jezeli masz zeliwo to nie wiem. I unikaj obrotów "czerwonego pola" masz jezdzic normalnie i kręcić ale bez jakiegos długiego meczenia na wysokich. Zreszta masz dobre czesci to nic sie nie stanie zlego jak bedziesz mu dawał ostro. 10 minut na luzie to zdecydowanie za duzo. W serwisowce jest napisane ze nie nalezy rozgrzewac dluzej niz pare minut na luzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Z tym że po/co ok 10-15km cylinder musi mieć przerwy ok 10-15min na ostygnięcie i dalej. nie za mało ?? z tego co wiem silnik chłodzony cieczą po zgaszeniu silnika stygnie wolniej niż powietrzak (nie ma obiegu wody chłodnica też nie spełnia swojej roli)a w 15min to mtx80c nie ostygnie(chyba że będzie huragan i -10 stopni) a co dopiero sprzęt wyczynowy o prawie 4x większej pojemności........ ja przerabiałem swoim wrakiem dotarcie (żeliwna tuleja) i po 15km jazdy w +30 stopni z prędkością 40-50km/h w trasie (stałe równe obroty bez zmian biegów itp) czas stygnięcia od temperatury x(nie wiem nie mierzyłem) do momentu kiedy żeberka cylindra były ,,do dotknięcia i przytrzymania'' goła ręka wynosił średnio 25-30 min (dzień bezwietrzny +30 stopni motorek stoi w cieniu wilgotnośc nieznana :)) Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Zależy jak były wymieniane łożyska to daj dużo oleju do paliwa 1:40 lub więcej i przejeździj kilka baków spokojnie. Jeśli robiona była tuleja albo nicasil to odpal moto ze 3 razy zeby chodziło na luzie i obrotach jałowych aż do temperatury pracy (jakieś 10, 15 min) później 30km pojeździj spokojnie(bez gwałtownych przyspieszeń) unikając hamowania silnikiem i dużych przeciążeń (duże górki, ostatnie biegi). Po tym zabiegu możesz normalnie użytkować moto. Najważniejsza zasada - nie przegrzać! Reszta jakoś pójdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Zależy jak były wymieniane łożyska to daj dużo oleju do paliwa 1:40 lub więcej i przejeździj kilka baków spokojnie. Jeśli robiona była tuleja albo nicasil to odpal moto ze 3 razy zeby chodziło na luzie i obrotach jałowych aż do temperatury pracy (jakieś 10, 15 min) później 30km pojeździj spokojnie(bez gwałtownych przyspieszeń) unikając hamowania silnikiem i dużych przeciążeń (duże górki, ostatnie biegi). Po tym zabiegu możesz normalnie użytkować moto. Najważniejsza zasada - nie przegrzać! Reszta jakoś pójdzie ??po pierwsze jak kolega gdzies wyzej napisal ze crossy nie moga chodzic na jalowym dluzej niz 5 minut - zgadzam sie wiec napewno nie 15 po 2, jezdzil bez przyspieszen ? bez hamowania silnikiem ? tak sie dociera jakies scigacze a nie crossy... crossy to maja miec co chwile obroty i co chwile hamowanie również silnikiem... oczywiscie nie mowie o obrotach na "czerwonym polu" ale w zadnym wypadku nie jezdzij na 5tys... bedzie to bezcelowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 ??po pierwsze jak kolega gdzies wyzej napisal ze crossy nie moga chodzic na jalowym dluzej niz 5 minut - zgadzam sie wiec napewno nie 15 po 2, jezdzil bez przyspieszen ? bez hamowania silnikiem ? tak sie dociera jakies scigacze a nie crossy... crossy to maja miec co chwile obroty i co chwile hamowanie również silnikiem... oczywiscie nie mowie o obrotach na "czerwonym polu" ale w zadnym wypadku nie jezdzij na 5tys... bedzie to bezcelowe...TO jak bedzie hamowac silnikiem to sie pozegna ze startu z silniczkiem. Nawet jak masz dotarte moto mozna bardzo latwo zatrzec silnik hamujac nizm w 2t ! w 4t owszem ale nie w dwu takcie. Glowna zasada to nie przegrzewac. No i tez nie wyciskac z niego 100% mozliwosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 (edytowane) no oczywiscie sie nie zrozumielismy.... nie chodzi mi o to ze jak jedziesz np. na 3 biegu tak obroty 7-8 i zaraz wjezdzasz zalozmy w zakret zwykly to nie kaze ci na 1 wrzucac!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tylko zastanow sie - po co przyspieszac jak jest zakret ? wrzuc wyzszy bieg i nie dawaj gazu ! motor bedzie jechal bo jechal ale wtedy bedzie zwalnial samym silnikiem.... trzeba troche pomyslec zanim sie cos powie, a 3 razy zanim zrobi. i jeszcze pomysl... jak nie dajesz gazu i hamujesz slinikiem to i tak on ma mniejsze obroty niz jezdzisz i otwierasz mu manetke!!!!!!!!!!!!!!! Edytowane 14 Września 2008 przez yoyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Po co ma hamowac silnikiem ? Nierozumiem Twojego toku myslenia. Jest takei cos jak sprzeglo jedziesz sobie 40 naciskasz sprzeglo i hamujesz Hamulcami a nie silnikiem. Po co Ma go niepotrzebnie nagrzewac ? Jak moze normalnie zachamowac ? Jak dotrze to neich robi co chce teraz ma uwazac i koneic kropka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 nie wiem dlaczego tu jeszcze nie wparował moderator, temat wałkowany tysiące razy, a tu jeszcze rady Mieszanka 1:35 to za mało. Chociaz 1:25 Boże kochany...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.