Skocz do zawartości

Kawasaki ZZR600 problem z gaznikami


yarco26
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z motocyklem Kawasaki ZZR 600, mianowicie motocykl stal kilka miesiecy bez jazdy. Paliwo nie bylo spuszczone z gaznikow i po zalaniu nowym paliwem silnik nie chcial odpalic. Gdy juz zapalil to nie mial wolnych obrotow, na obrotach powyzej 3000 wszystko ok. Nagle zobaczylem ze po zgaszeniu silnika w jednym gazniku zbiera sie paliwo tzn. tak jak bym nalal paliwa do gaznika ok. 100 ml i przecieka przez zamknieta przepustnice do kolektora ssacego, a nastepnie do miski olejowej. W instrukcji jest napisane ze wchodzi 2,8l a ja spuscilem ok 4 litrow oleju z benzyna. Jeszcze jedna niespodzianka. Paliwo zostalo zassane do rurki, ktora jest chyba przeznaczona do powietrza tzn. paliwo zaczelo sie wylewac z przodu motocykla pod lampa :D Moze ktos spotkal sie z takim problemem???

 

Dodam, ze motocykl ma przejechane 5500 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnosze temat

 

Cześć

 

miałem coś podobnego w GPZ 600 R. Przestały mi trzymać zaworki iglicowe w gaźnikach i paliwo spiepszało przelewami. U Ciebie pewnie jest to samo. Albo syf jakiś podszedł pod zaworek albo się pozawieszały jakoś. Tak czy owak trzeba ściągnąć gaźniki - ale na początek możesz je spróbować opukać - jak się zawiesiły to może się odwieszą.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

miałem coś podobnego w GPZ 600 R. Przestały mi trzymać zaworki iglicowe w gaźnikach i paliwo spiepszało przelewami. U Ciebie pewnie jest to samo. Albo syf jakiś podszedł pod zaworek albo się pozawieszały jakoś. Tak czy owak trzeba ściągnąć gaźniki - ale na początek możesz je spróbować opukać - jak się zawiesiły to może się odwieszą.

 

Pozdro

pozycja otwarcia kranika oraz nieszczelne zawory w pływakach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Temat jest moj ale juz nie aktualny. Nie chcac zakladac nowego pod tym samym tytulem napisze pytanie tutaj. Problem dotyczy Kawasaki ZZR 600, po czyszczeniu gaznikow, synchronizacji, zamontowaniu nowych swiec moto nie chodzi jak powinno, jak odpalam na ssaniu obroty albo skacza na 3000 i tam zostaja albo skacza i spadaja na 1000. Motocykl na zimnym silniku nie chodzi na wszystkie cylindry bo zauwazylem, ze jeden kolektor jest zimny. Ale po okolo minucie jak sie silnik rozgrzeje to juz pracuje na wszystkie 4 cylindry. Jak myslicie co jest powodem? Swieca? Aparat ssania w jednym gazniku?(zaznacze ze gazniki byly bardzo zanieczyszczone przed czyszczeniem). Prosze o inne sugestie. Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Temat jest moj ale juz nie aktualny. Nie chcac zakladac nowego pod tym samym tytulem napisze pytanie tutaj. Problem dotyczy Kawasaki ZZR 600, po czyszczeniu gaznikow, synchronizacji, zamontowaniu nowych swiec moto nie chodzi jak powinno, jak odpalam na ssaniu obroty albo skacza na 3000 i tam zostaja albo skacza i spadaja na 1000. Motocykl na zimnym silniku nie chodzi na wszystkie cylindry bo zauwazylem, ze jeden kolektor jest zimny. Ale po okolo minucie jak sie silnik rozgrzeje to juz pracuje na wszystkie 4 cylindry. Jak myslicie co jest powodem? Swieca? Aparat ssania w jednym gazniku?(zaznacze ze gazniki byly bardzo zanieczyszczone przed czyszczeniem). Prosze o inne sugestie. Dziekuje

 

Poziom paliwa dobrze ustawiony?

A na cieplym jak chodzi?

Kiedy zagladales do zaworow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie zawory, bo na ciepło luzy się skracają czyli byłoby gorzej a zaczyna pracować. Zacząłbym od paliwka tj. tak jak napisałeś poziomu, dopływu i składu a potem ewentualnie to czy gaźnik w ogóle jest w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal masz problem z gaźnikami. Fakt , że były czyszczone wcale nie oznacza dokładnego i kompleksowego wyczyszczenia. W korpusie gaźnika jest kilka kanałów do których nie ma dostępu bezpośredniego i czasami intensywne mycie w ultradźwiękach nie daje oczekiwanych efektów.

Czasami lepszym wyjściem jest kupić używane.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa jest ustawiony wg. serwisowki, luzu zaworowego nie sprawdzalem bo moto ma dopiero 5200 km. to chyba za wczesnie na zawory. Motocykl po odpaleniu gdy sie juz silnik rozgrzeje na wolnych obrotach chodzi rowno obroty ustawione na 1200. Sruba od mieszanki wykrecona na 2 obroty. Swiece nowe Denso, filter powietrza czysty. Czy srodek STP do czyszczenia ukladow paliwowych moglby cos pomoc? Czy odpalanie tak jak teraz niszczy silnik. Czy mozna to zostawic do wiosny i serwisu. Moto uzywam co dziennie na krotkie trasy do pracy nie ma gdzie sie rozgrzac, moze swieca ma przebicie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa jest ustawiony wg. serwisowki, luzu zaworowego nie sprawdzalem bo moto ma dopiero 5200 km. to chyba za wczesnie na zawory. Motocykl po odpaleniu gdy sie juz silnik rozgrzeje na wolnych obrotach chodzi rowno obroty ustawione na 1200. Sruba od mieszanki wykrecona na 2 obroty. Swiece nowe Denso, filter powietrza czysty. Czy srodek STP do czyszczenia ukladow paliwowych moglby cos pomoc? Czy odpalanie tak jak teraz niszczy silnik. Czy mozna to zostawic do wiosny i serwisu. Moto uzywam co dziennie na krotkie trasy do pracy nie ma gdzie sie rozgrzac, moze swieca ma przebicie? Pozdrawiam

 

Jeżeli motocykl stał kilka miesięcy a nie był zatankowany do pełna to należy wymienić paliwo w zbiorniku.

Gaźniki ponownie do mycia i ustawienia (1.5 obrotu).

Po wyczyszczeniu należy sprawdzić je na szczelność zaworków kilka razy a dopiero potem zamontować w silniku.

Olej silnikowy wymienić wraz z filtrem.

I ostatnia sprawa - jeżeli masz blisko do pracy to albo kupisz sobie rower albo przed jazdą zagrzej porządnie silnik.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za pomoc. Wlasnie wczesniej mialem ustawione sruby mieszanki wolnych obrotow na 1,5 obrotu i ustawilem na 2 bo gdzies wyczytalem(na roznych forach jest napisane ze sruba na 2 obroty na innych ze na 1,5) jak to jest oryginalnie wg. serwisowki a jak to jest przez doswiadczenie? A moze zamiast kupowac rower zakryje chlodnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za pomoc. Wlasnie wczesniej mialem ustawione sruby mieszanki wolnych obrotow na 1,5 obrotu i ustawilem na 2 bo gdzies wyczytalem(na roznych forach jest napisane ze sruba na 2 obroty na innych ze na 1,5) jak to jest oryginalnie wg. serwisowki a jak to jest przez doswiadczenie? A moze zamiast kupowac rower zakryje chlodnice?

 

A co daje zakrycie chłodnicy?

Silnik potrzebuje czasu aby nabrać temperatury i dopiero wtedy termostat otwiera drugi obieg puszczając płyn do chłodnicy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...