Skocz do zawartości

ROMET PONY M-3 problem z elektryka


virus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Od niedawna jestem posiadaczem motoroweru Romet Pony m-3

Motorek ,ktory otrzymalem jest w dobrym stanie.

Mial przebita opone , byl zakurzony i stal w garazu kilka lat.

Po nalaniu paliwa odpalil bez wiekszych problemow.SUKCES

 

Gdy zaczalem nim smigac pojawily sie problemy.Gdy silnik byl rozgrzany zaczal przerywac.

 

Zgodnie z instrukcja zaczalem wymieniac.

Cewka wysokiego napiecia,kondensator, kowadelko , przewody wysokiego napiecia, swieca.

Gaznik zostal przeczyszczony,zaplon ustawiony.

Gdy sprawdzam swwiece czy daje iskre moto czasem kopie.

Po odpaleniu moto pracuje nierowno, jakby silnik nie zawsze dostawal iskre.

Na dodatek przy wlaczonym silniku na biegu jalowym , WLACZAJAC swiatla moto gasnie.

Po zdjeciu magneto przeprowadzilem kontrole kabli , wygladaja oki ( jeden byl przerwany , ale owinalem go tasma izolacyjna).

 

Jaja moze byc przyczyna ze silnik pracuje nierowno?

z gory dzieki za wszelkie info

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że pracuje nierówno na ciepłym to kondensator raczej ...........czy na zimnym też ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką masz aktualnie wymienioną swiecę najlepsza do motoryny Iskra F95 czy jakos tak...

 

Mam dwie swiece uzywane F95 i kupilem nowa F90 , jak zaleca instrukcja

Czasem odpala na jednej a nei odpala na drugiej , ale objawy sa takie same

 

Nie masz czasem zamienionych kabli podłączanych do iskrownika (od gaszenia ze świetlnym)??

 

Przed chwila przemienilem kable , tak gdzie sie gasilo silnik ,wlaczalo sie swiatlo a tam gdzie waczalo swiatlo gasilo silnik.Zmienilem tak jak bylo po staremu. Teraz zeby bylo smieszniej to moto nie gasnie jak wlacza sie swiatlo

 

że pracuje nierówno na ciepłym to kondensator raczej ...........czy na zimnym też ??

 

No wlasnie problem w tym ze na zimnym i na cieplym przerywa.

Tak jakby nie dostawal zawsze iskry.

W dodatku moto kopie ( chyab ma przebicie) kiedy sprawdzam czy swieca daje iskre.Kopnelo mnie nawet jak trzymalem kierownice

Swieca daje dobra iskre i paliwo tez dostaje.

 

To troche dziwne siedze z ojcem i niewiemy co zrobic.

Polowa czesci wymieniona a rezultatu nei ma.

 

Od odkrecania swiecy wyrobil sie troche gwint w glowicy i ma niewielkie przedmuchy.

Ale nie sadze zeby bylo to to.

Zastanawiam sie czy to elektryka czy jeszcze cos

Poradzcie cos jeszcze prosze.

Edytowane przez virus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie w tym problem , fajka i kabel WN jest nowy,kowadelko tez....

Gaznik przeczyszczony,swieca nowa....nie mam pojecia co moze byc jeszcze

Ja bym proponowal zmienic ci ta swiece na np. jakas NGK albo champion. Moj komarek na swiecy ISKRA tez nie chce zbytnio chodzic. Teraz mam zalozona NGK i chodzi jak marzenie. A jak juz sie upierasz koniecznie na ISKRE to musi byc ISKRA F80

 

No wlasnie w tym problem , fajka i kabel WN jest nowy,kowadelko tez....

Gaznik przeczyszczony,swieca nowa....nie mam pojecia co moze byc jeszcze

Ja bym proponowal zmienic ci ta swiece na np. jakas NGK albo champion. Moj komarek na swiecy ISKRA tez nie chce zbytnio chodzic. Teraz mam zalozona NGK i chodzi jak marzenie. A jak juz sie upierasz koniecznie na ISKRE to musi byc ISKRA F80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do polskich i niemieckich sprzętów jest kupa części chińskich. Nie zawsze działają prawidłowo. Wypadało by sprawdzic miernikiem. Sprawdź też przewody od iskrownika do stacyjki i samą stacyjkę. Czy wszystko dobrze podłączone. Czy napewno nie ma jakiś przetarc. Nawet nowe części moga byc uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką masz aktualnie wymienioną swiecę najlepsza do motoryny Iskra F95 czy jakos tak...

Iskra F 80 ale jakbyś kupił markową np.NGK czy Champion to bym silnikowi nie zaszkodziło:)

A może i nawet pomogło ja mam championa 95 i jest lux.

A jak piszesz że cie pieści jak trzymasz za kierownice to na bank ma przebicie ja bym wydarł wszystkie kable i pozakładał nowe od początku a i przy tym powyczyszczał wtyczki.

ja też miałem takie akcje i zrobiłem jak wyżej napisałem teraz żadnych problemów niema:) :icon_mrgreen:

Pozdrawiam:) :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wejście kabla WN przy cewce masz zaizolowane takim kapturkiem? Jeżeli nie to przebicie wali na silnik i wtedy może kopać i silnik będzie nierówno pracował. Najlepiej zdejmij pokrywę i odpal w ciemnym miejscu, wtedy będziesz mógł zaobserwować gdzie wali przebicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...