Skocz do zawartości

Problem ze sprzęgłem? CBR 954 RR


Vector
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam pytanie, ostatnio dwa razy powtórzyła mi się niżej opisana sytuacja...

 

Dojeżdżając do świateł z redukcją albo i bez redukcji w momencie gdy już motocykl zatrzymam, żeby zapiąć jedynkę muszę wciśnąć dwa razy klamkę sprzęgła. Tzn. wygląda to tak, że jeśli dojadę nie moge wrzucić jedynki, po prostu naciskam dźwignię zmiany biegu, ale bieg nie wskakuje tak jak by w ogóle nie było opcji naciśnięcia dźwigni w dół. Natomiast jeśli wcinę sprzęgło jeszcze raz, bieg wskakuje normalnie bez żadnych problemów. Proszę powiedzcie mi czy to wróży coś niedobrego? Czy coś jest nie tak ze sprzęgłem? :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z drugiej strony stać Cię na drogie moto a żałujesz na eksploatację? :buttrock:

Pozdro all :crossy:

 

Nie, akurat tutaj nie chodzi o koszty eksploatacji, a nawet jeśli by o to chodziło to różnica 20 złotych na oleju to dla mnie żadna różnica :smile: Dlatego właśnie pytam jaka jest różnica, co jest lepsze dla silnika? A kupując olej po porostu zbytnio się nie zastanawiałem, sprawdziłem tylko jaką ma mieć lepkość i to wszystko... Wiem, że to głupie ale po prostu nie pomyślałem... Pytałem już Ciebie Adamie.M, ale niestety cały czas ta myśl mi nie daje spokoju, że zalałem kiepskim olejem moją ukochaną CBRkę :buttrock: Wszyscy tylko ciągle o tym w pełni syntetycznym oleju mówią - czy jeśli przy następnej wymianie zaleję silnik pełnym synt. nic się nie stanie???

Edytowane przez Vector
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie jeśli następnym razem zalejesz syntetyk, jak również nie polepszy się zmiana biegów ponieważ to nie wina półsyntetycznego oleju. No chyba, że nalałeś lotos semisyntetic :wink:

 

Jeszcze muszę poczytać o lepkości olejów, może gdzieś znajdę który będzie lepszy :crossy:

 

PS. Nie zalałem Lotosem - śmierci stop :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświeżam temat chcąc tylko poinformować, że po przejściu na płen syntetyk - Motul 300V praca sprzęgła uległa poprawie. Nie ma żadnych problemów z zapinaniem 1 w żadnych warunkach. Także jednak olej wpływ na pracę sprzęgła ma i to widać w sposób znaczący.

 

:flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pozwolę sobie potwierdzić wpływ oleju na działanie skrzyni biegów (podobno Hondy sa bardzo na to wrazliwe) - w CBF600 skrzynia zupełnie inaczej chodziła na syntetyuku, dużo, dużo lepiej, ale nigdy nie działała tak dobrze jak w obecnym Suzuki :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Mam pytanie, ostatnio dwa razy powtórzyła mi się niżej opisana sytuacja...

 

Dojeżdżając do świateł z redukcją albo i bez redukcji w momencie gdy już motocykl zatrzymam, żeby zapiąć jedynkę muszę wciśnąć dwa razy klamkę sprzęgła. Tzn. wygląda to tak, że jeśli dojadę nie moge wrzucić jedynki, po prostu naciskam dźwignię zmiany biegu, ale bieg nie wskakuje tak jak by w ogóle nie było opcji naciśnięcia dźwigni w dół. Natomiast jeśli wcinę sprzęgło jeszcze raz, bieg wskakuje normalnie bez żadnych problemów. Proszę powiedzcie mi czy to wróży coś niedobrego? Czy coś jest nie tak ze sprzęgłem? :(

Nie znam chyba nikogo kto do CBR stosował by inny olej niż 10/40 ,a bieg 1 załączasz z luzu czy z 2,3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...