Skocz do zawartości

VT 750 Shadow 1983


olee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów,

Czy spotkał się ktoś może z takim problemem: w trakcie jazdy, gdy moto jest obciążony w niewielkim stopniu (np. przy wolnej jeździe na każdym z biegów lub przy zwalnianiu) następuje przeskakiwanie gdzieś jakichś trybów, co powoduje niemiłe szarpnięcia no i hałas typu gruchotanie. Przy zwiększeniu obciążenia (szybkości motocykla na poszczególnych biegach) następuje jakby dobre zazębienie i wówczas szarpanie i hałas ustają. Wyeliminowałem już kardana i krzyżak (po zdemontowaniu wału i przy wrzuceniu biegu przy pracującym silniku objawy dalej występują). Domyślam się, że to coś w skrzyni (lub w output gear case wg serwisówki - nie wiem jak to jest po polsku), ale nie chcę się za to brać przed końcem sezonu - jest to co prawda upierdliwe, ale da się jeździć na wyższych obrotach silnika. Może ktoś się już z tym spotkał i wie co ewentualnie trzeba wymienić?

 

I jeszcze drugi problem: przy pewnej prędkości obrotowej silnika w czasie jazdy (ok. 40-50% prędkości maks. na każdym biegu) gdzieś z przodu motocykla wydobywa się hałas typu "ćwierkanie". Ustaje po przekroczeniu ok. 70% prędkości obrotowej. Pomimo wielokrotnych prób zidentyfikowania jego źródła, dalej nie wiem co to może być. Może ktoś wie co może powodować takie odgłosy?

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc w identyfikacji problemów

Pozdrawiam

--

O'Lee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. W pierwszym pytaniu - czy dobrze rozumiem, że to oznacza konieczność wymiany kół zębatych któregoś z biegów? Jaka może być angielska nazwa części do wymiany?

 

Drugie być może się już rozwiązało - chyba poluzował się reflektor (pomimo tego, że jest solidnie skręcony) i wpadał w drgania przy określonej prędkości obrotowej. Nie miałem jak go dotknąć w trakcie jazdy, bo szyba blokowała mi dostęp :) Na razie dałem mu cienką uszczelkę - a efekt sprawdzę w dzień (na razie noc i pada :) ).

 

Pozdrawiam

 

--

O'Lee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak. Szykuj sie najprawdopodobniej na 2 wspolpracujace ze soba kola, biegu na ktorym masz tego typu problem. Zuzyly sie sprzegla klowe.

Tyle ze caly remont spokojnie zrobisz w zimie.

Nazwy angielski moge ci podac jak juz bedzie wiadomo co padlo.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, chodzi o to, że na każdym biegu mam ten problem - dlatego najpierw obstawiałem kardana - czyli coś wspólnego dla wszystkich biegów. Czy nie ma przypadkiem sprzęgła kłowego też na wyjściu ze skrzyni biegów do output gear case? Takiego z dociskiem sprężyną? Tak wyglądało to na rysunkach w serwisówce.

Pozdrawiam

--

O'Lee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zastanawiam się, czy przyczyną problemów moga być części 10 i 11 (lub moze sprężyna 12?) z rysunku dostepnego na poniższej stronie (w związku z tym, że problem dotyczy wszystkich biegów, to do końca nie jestem pewny czy problem mogłyby powodować sprzegła kłowe tych wszystkich biegow):

 

cross shaft

 

Sezon się kończy i przymierzam sie do naprawy usterki...

 

Z gory dzieki za wszelkie rady

 

Pozdrawiam

 

--

O'Lee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja całą skrzynię i wszystkie inne elementy od napędu do tej szedoły z 83r 750 mam.dyfer,krzyżaki ,łożyska,przekładnie kontowe,wały itp

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, chodzi o to, że na każdym biegu mam ten problem - dlatego najpierw obstawiałem kardana - czyli coś wspólnego dla wszystkich biegów. Czy nie ma przypadkiem sprzęgła kłowego też na wyjściu ze skrzyni biegów do output gear case? Takiego z dociskiem sprężyną? Tak wyglądało to na rysunkach w serwisówce.

Pozdrawiam

--

O'Lee

Przed rozebraniem skrzyni biegów sprawdź najpierw sprzęgło. Twój motorek o ile się nie mylę, ma specjalną budowę sprzęgła tzw. antyhopingową, która zabezpiecza motocykl przed blokowaniem koła w sytuacji gdy silnik za wolno napędza koło w stosunku do prędkości pojazdu (np gwałtowne hamowanie, zjazd z góry itp). Prawdopodobnie części są zużyte i po prostu sprzęgło "puszcza" na każdym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...