olee Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Witam szanownych forumowiczów,Czy spotkał się ktoś może z takim problemem: w trakcie jazdy, gdy moto jest obciążony w niewielkim stopniu (np. przy wolnej jeździe na każdym z biegów lub przy zwalnianiu) następuje przeskakiwanie gdzieś jakichś trybów, co powoduje niemiłe szarpnięcia no i hałas typu gruchotanie. Przy zwiększeniu obciążenia (szybkości motocykla na poszczególnych biegach) następuje jakby dobre zazębienie i wówczas szarpanie i hałas ustają. Wyeliminowałem już kardana i krzyżak (po zdemontowaniu wału i przy wrzuceniu biegu przy pracującym silniku objawy dalej występują). Domyślam się, że to coś w skrzyni (lub w output gear case wg serwisówki - nie wiem jak to jest po polsku), ale nie chcę się za to brać przed końcem sezonu - jest to co prawda upierdliwe, ale da się jeździć na wyższych obrotach silnika. Może ktoś się już z tym spotkał i wie co ewentualnie trzeba wymienić? I jeszcze drugi problem: przy pewnej prędkości obrotowej silnika w czasie jazdy (ok. 40-50% prędkości maks. na każdym biegu) gdzieś z przodu motocykla wydobywa się hałas typu "ćwierkanie". Ustaje po przekroczeniu ok. 70% prędkości obrotowej. Pomimo wielokrotnych prób zidentyfikowania jego źródła, dalej nie wiem co to może być. Może ktoś wie co może powodować takie odgłosy? Z góry dzięki za wszelką pomoc w identyfikacji problemówPozdrawiam--O'Lee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Drugie pytanie - nie wiem.Pierwsze - sprzegla klowe ci sie koncz na ktoryms z biegow, po zwiekszeniu obrotow nastepuje pelne zazebienie. Output gear jest stalym zazebieniem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olee Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Dzięki za podpowiedź. W pierwszym pytaniu - czy dobrze rozumiem, że to oznacza konieczność wymiany kół zębatych któregoś z biegów? Jaka może być angielska nazwa części do wymiany? Drugie być może się już rozwiązało - chyba poluzował się reflektor (pomimo tego, że jest solidnie skręcony) i wpadał w drgania przy określonej prędkości obrotowej. Nie miałem jak go dotknąć w trakcie jazdy, bo szyba blokowała mi dostęp :) Na razie dałem mu cienką uszczelkę - a efekt sprawdzę w dzień (na razie noc i pada :) ). Pozdrawiam --O'Lee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Niestety tak. Szykuj sie najprawdopodobniej na 2 wspolpracujace ze soba kola, biegu na ktorym masz tego typu problem. Zuzyly sie sprzegla klowe.Tyle ze caly remont spokojnie zrobisz w zimie.Nazwy angielski moge ci podac jak juz bedzie wiadomo co padlo. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olee Opublikowano 6 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Hm, chodzi o to, że na każdym biegu mam ten problem - dlatego najpierw obstawiałem kardana - czyli coś wspólnego dla wszystkich biegów. Czy nie ma przypadkiem sprzęgła kłowego też na wyjściu ze skrzyni biegów do output gear case? Takiego z dociskiem sprężyną? Tak wyglądało to na rysunkach w serwisówce.Pozdrawiam--O'Lee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Jesli tak to musze zajrzec do ksiazki jak to jest zrobione. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olee Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Zastanawiam się, czy przyczyną problemów moga być części 10 i 11 (lub moze sprężyna 12?) z rysunku dostepnego na poniższej stronie (w związku z tym, że problem dotyczy wszystkich biegów, to do końca nie jestem pewny czy problem mogłyby powodować sprzegła kłowe tych wszystkich biegow): cross shaft Sezon się kończy i przymierzam sie do naprawy usterki... Z gory dzieki za wszelkie rady Pozdrawiam --O'Lee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Wyleciało łożysko przekładni kątowej na silniku Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 A ja całą skrzynię i wszystkie inne elementy od napędu do tej szedoły z 83r 750 mam.dyfer,krzyżaki ,łożyska,przekładnie kontowe,wały itp Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Hm, chodzi o to, że na każdym biegu mam ten problem - dlatego najpierw obstawiałem kardana - czyli coś wspólnego dla wszystkich biegów. Czy nie ma przypadkiem sprzęgła kłowego też na wyjściu ze skrzyni biegów do output gear case? Takiego z dociskiem sprężyną? Tak wyglądało to na rysunkach w serwisówce.Pozdrawiam--O'LeePrzed rozebraniem skrzyni biegów sprawdź najpierw sprzęgło. Twój motorek o ile się nie mylę, ma specjalną budowę sprzęgła tzw. antyhopingową, która zabezpiecza motocykl przed blokowaniem koła w sytuacji gdy silnik za wolno napędza koło w stosunku do prędkości pojazdu (np gwałtowne hamowanie, zjazd z góry itp). Prawdopodobnie części są zużyte i po prostu sprzęgło "puszcza" na każdym biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.