jwolansk Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 dopiero puszczam manetke i nagle tak jakby bieg zalapuje czyli tam powiedzmy wskakuje na pozycje 7tys obrotow tak jak powinien wskoczyc normalnie. tez tak mam czasem. przewaznie trzeba wrzucenie biegu poprawic, ale zdarza sie tez, ze sam wskoczy po puszczeniu manetki. konstrukcje skrzyni mamy raczej podobna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 (edytowane) To może być wina mechanizmu włączającego sprzęgło lub linki. Gdy puścisz dzwignie to coś może blokować popychacz sprzęgła który się zawiesza i dlatego nie łączy sprzęgła całkowicie. Gdy zmieniasz bieg spokojnie lub odpuscisz gaz tak jak pisałeś to mechanizm może sam się ułoży na swoje miejsce i wtedy sprzęgło działa poprawnie. A gdy dodasz ostro gazu na biegu to ślizga się czy moto wyrywa do przodu/na koło? Powiedzmy że masz poprawnie zmieniony bieg i załączone sprzęgło i nie ma objawów o których piszesz to dodaj gazu wyraźnie i sprawdź czy coś się ślizga. Tylko nie za mocno, Gixxer 750 lubi takie odkręcanie. :banghead: :icon_evil: A jeśli objawy są takie że wrzucasz bieg a moto jest jakby na luzie, dopiero jak odpuścisz gaz to bieg wskakuje z trzaskiem/uderzeniem/szarpnięciem to popracuj nad techniką zmiany biegów i dobrze wyreguluj linkę sprzęgła. Edytowane 3 Września 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 (edytowane) Yo! Skoro piszesz, ze to sie dzieje przy ostrzejszej jezdzie, to mysle, ze moze byc przyczyna wlasnie slizgajace sie sprzeglo. Koncowka tarcz lub slabe sprezyny.Sa dwa rodzaje tarcia - statyczne i dynamiczne. Jak cos stoi w miejscu i chcesz to ruszyc, to dziala tarcie statyczne (sprzeglo zasprzeglone). Jak juz naprzesz na cos wystarczajaco mocno, to cos ruszy z miejsca (graniczna sila tarcia statycznego) i zacznie dzialac tarcie dynamiczne (poslizg sprzegla). Wazne jest, ze sila uzyta do przemieszczania tego ciala (posligu sprzegla) jest mniejsza niz sila potrzebna do jego ruszenia z miejsca (zapoczatkowania poslizgu sprzegla).Do czego zmierzam.Jak zmieniasz bieg, wysprzeglasz, tarcze sie slizgaja wobec siebie. Potem puszczasz sprzeglo dajesz gazu i zanim tarcze zatrzymaja sie wzgledem siebie, silnik jest na tyle mocny przy ostrej jezdzie, by potrzymac poslizg sprzegla, pokonac sile tarcia dynamicznego sprzegla - obroty leca do nieba. Gdy zas gazu w tej sytuacji odejmiesz i pozwolisz sie zatrzymac tarczom sprzeglowym, "zlepic sie ze soba", wowczas silnik musi pokonac juz duzo wieksza sile tarcia statycznego (wieksza od dynamicznego), aby ponownie doprowadzic do poslizgu sprzegla. Uff. Mysle, ze sprzeglo Ci sie konczy. Nastepnym objawem bedzie zrywanie (poslizg) sprzegla przy maksymalnym obciazeniu generowanym tylko przez silnik, tj. przy maksymalnych przyspieszeniach na niskich biegach. Pzdr Edytowane 3 Września 2008 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabi Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 (edytowane) A gdy dodasz ostro gazu na biegu to ślizga się czy moto wyrywa do przodu/na koło? oczywiscie rwie na kolo. testowane milion razy :icon_evil: generalnie jak piszesz. zdarza sie to rzadko gdy chce sie szybko napedzic i pewnie niedbale wbije bieg. pozdro i dzieki za info. Edytowane 3 Września 2008 przez fabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Yo! Aha, to sie w takim razie myle i trop gurima bedzie bardziej prawdopodobny :]. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varg Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Mysle, ze sprzeglo Ci sie konczy. Nastepnym objawem bedzie zrywanie (poslizg) sprzegla przy maksymalnym obciazeniu generowanym tylko przez silnik, tj. przy maksymalnych przyspieszeniach na niskich biegach. Pzdr Nie przy niskich a wysokich biegach zacznie się ślizgać. Cytuj Organizacja wycieczek motocyklowych po Mazurach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.