Skocz do zawartości

Rozrząd RSV


RSV
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,po dość brutalnym potraktowaniu mojej RSV-ki a mianowicie ostrej redukcji pojawił sie problem(nie zadziałał antyhhoping-chyba)-maszyna zdechła po odpaleniu zaczeła chodzić jakby na 1 cylinder albo 1,5 po prostu paraliż i zero jazdy dalej :icon_eek: podejrzenie padło na rozrząd a mianowicie łancuch który może przeskoczył po zębatkach-nagminne u mojego kolegi w rocznej R1 w ostrym traktowaniu.Po zlawetowaniu do domu i zdjęciu pokryw zaworów ustawiłem tłok w martwy punkcie ustawiłem koła rozrządu wg znaków tj ssący IN pokrywał sie z wydechem EX-i ciekawy widok 1-y cylinder wałki ładnie rozchylone w literke V a 2-i cylinder, wałek ssący OK a wałek wydechu zaraz przy szklance i szykuje sie do otwarcia zaworu-i teraz pytanie czy tak ma być???Może ktos dysponuje fotką silnika z ustawieniem rozrządu na 2-im cylindrze w martwym punkcie????? fotka http://img296.imageshack.us/img296/1903/dsc00797ze4.jpg a druga tu http://img373.imageshack.us/img373/3422/dsc00794js4.jpg to są fotki ustawienia tego podejrzanego 2-ego cylindra,wałki widać że są jednolite ale może kołnierz gdzie przykręca sie zębatke jest na wcisk i się przestawił(przekręcił)jeśli ktoś by potrafił pomóc to było by miło gdyż motorek daje niesamowitą adrenaline i po prostu musi jezdzić :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż wałki w głowice i sprawdź jakie jest ciśnienie na garze

Ciśnienie jest 14 tak jak w nowym cylindrze,zachodzi podejrzenie że na skutek przeciążenia obróciły sie kołnierze na wałkach do których przykrecane są koła łańcuchowe ponieważ cechy na krzywkach nie zgadzają sie ani ze znakiem ssania IN ani wydechem EX,musze rozebrac 1-y gar i porównać te cechy ze znakami na kołach łańcuchowych :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W japonii kolnierz jest zwykle jedna odkuwka z walkiem, czyzby u ciebie bylo inaczej ?

 

Adam M.

Tego właśnie nie jestem pewien ale wygląda że jest wciskany,rozebrałem 1-y cylinder i tam jest zupełnie inne ustawienie krzywek względem znaków na zębatkach,chciałby podejrzec w innym silniku lub obejrzec jakies wałki ale tyle jest tych sprzętów że płakać się chce :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na drugim garze też ustawiłeś punkt GMP, czy znaki sie tak układają przy GMP pierwszego garu. Mało prawdopodbne by rozrząd przeskoczył, lub ten kołnierz, w takim przypadku zawory byłyby już krzywe i nie miałbyś sprężania.

Poza tym znaki nie ustawia sie by byly równo skierowane w swoją strone, tylko na równi z krawędzią głowicy, nie zrozumialem też czy wał ustawiałeś wg znaków, czy na czuje w GMP. jeśli na wale, to wydaje mi się że dla pierwszego i drugio garu powinien być oddzielny znak T.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na drugim garze też ustawiłeś punkt GMP, czy znaki sie tak układają przy GMP pierwszego garu. Mało prawdopodbne by rozrząd przeskoczył, lub ten kołnierz, w takim przypadku zawory byłyby już krzywe i nie miałbyś sprężania.

Poza tym znaki nie ustawia sie by byly równo skierowane w swoją strone, tylko na równi z krawędzią głowicy, nie zrozumialem też czy wał ustawiałeś wg znaków, czy na czuje w GMP. jeśli na wale, to wydaje mi się że dla pierwszego i drugio garu powinien być oddzielny znak T.

ustawiam oddzielnie górny punkt dla kazdego cylindra i odzielnie walki rozrządu też,jest spejalna sruba którą sie wkręca w karter w wyciecie na wale korbowym specjalne dla kazdego martwego pkt,sprawdzam tez metodą tradycyjną czyli wkrętakiem,zębatki na wałkach muszą byc ustawione znakami do siebie ssący(IN) naprzeciw wydechu(EX)w kazdym martwym pkt cylindra-tak jest w serwisówce-a jak wygladają krzywki w takim ustwieniu to juz widac na fotce z 1-ego postu,wydech jest na dole i zaraz otwiera sie a jest suw pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. teraz już wszystko rozumiem, i wygląda to bardzo dziwnie! rzeczywiście ten kołnierz wygląda na wprasowany na wałek, nadal jednak myśle że przestawienie rozrządu w takim motocyklu spowodowałoby kolizję tłoka z zaworami, zwłaszcza że to przestawienie wygląda na kilka ząbków. Nie lubiłem nigdy silnkiów V, i staram sie ich unikać, dlatego też nie potrafię powiedzieć czy takie położenie wałków jest normalne, byc może jest, za włochami cięzko nadążyć. Domyślam się że opcję zamiany wałków miejscami przerabiałeś? Dziwne że w serwisówce nie ma takiego zdjęcia, bądź szkicu.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. teraz już wszystko rozumiem, i wygląda to bardzo dziwnie! rzeczywiście ten kołnierz wygląda na wprasowany na wałek, nadal jednak myśle że przestawienie rozrządu w takim motocyklu spowodowałoby kolizję tłoka z zaworami, zwłaszcza że to przestawienie wygląda na kilka ząbków. Nie lubiłem nigdy silnkiów V, i staram sie ich unikać, dlatego też nie potrafię powiedzieć czy takie położenie wałków jest normalne, byc może jest, za włochami cięzko nadążyć. Domyślam się że opcję zamiany wałków miejscami przerabiałeś? Dziwne że w serwisówce nie ma takiego zdjęcia, bądź szkicu.

Przerabiałem juz wszystko,nawet ustawiłem wałki identycznie jak w 1-ym cylindrze i dalej nie pali na niego,na wałkach na krzywkach a dokładnie po drugiej stronie krzywki są specjalne kropki wycisniete i na 1-ym garze ta kropka pokrywa mi sie na wałku ssącym ze znakiem IN lecz juz na wałku wydechowym ta kropka celuje pomiedzy znak IN a EX a w tym felernym 2-im garze te kropki sa jeszcze inaczej według znaków na zębatce a po coś one jednak są i wychodzi że może tylko jeden wałek jest OK w 1-ym garze gdzie ta kropka pokrywa sie ze znakiem IN na ssącym!!a reszta nie.zamówiłem książke Haynesa i może tam coś o tym będzie,najlepiej jakbym gdzieś u kogoś to podejrzał tylko gdzie??moment hamujący tego silnika jest potworny bo w mieście ja nie uzywam żadnego hamulca wszystko załatwiam redukcjami,ale przed tą awarią przesadziłem z 1-ym biegiem a sprzęgło antyhhopingowe nie ZADZIAŁAŁO i coś musiało strzelić,cisnienie wszedzie jest takze zawory odpadają,1-y cylinder nawet rozebrałem bo tam miałem słabsze cisnienie ale tam nic nie znalazłem tylko pierścionki nowe założyłem jak juz miałem rozebrane-CZARNA MAGIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówkę chyba masz wyślę ci na maila foty rozrządu z training service RSV może coś pomogą. jeżeli wałków nie zamięszałeś to teoretycznie żeby coś sie stało z wałkiem to musi dostać jakiegoś "strzała" a jak piszesz zawory sa OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówkę chyba masz wyślę ci na maila foty rozrządu z training service RSV może coś pomogą. jeżeli wałków nie zamięszałeś to teoretycznie żeby coś sie stało z wałkiem to musi dostać jakiegoś "strzała" a jak piszesz zawory sa OK.

OK-wysle adres na priva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,zakupiłem nowe wałki i sie okazało że niestety miałem na 1-ym cylindrze ssący a na 2-im wydech przekręcony kołnierz do przykręcania zębatki łańcuchowej,teraz ustawiłem wszystko o odpalam a ona dalej na 2-i gar nie pali-zdejmuje wtyk wtrysku i zero reakcji,zdejmuje od 1-ego i moto gaśnie,zamieniam miejscami wtryski i dalej sytuacja taka sama na 2-im garze-czyli sterownik nie podaje sygnału na wtrysk-styki poprawiłem,są jeszcze dwa czyjniki temp firmy DENSO jak wtrysk i właśnie wyświetla mi błąd tego czyjnika-pozostaje pomierzyć oporności czyjników,może któryś padł(ten na 2-im garze)ale czy to jest przyczyna???te czyjniki mają związek z wtryskiem-podają większą dawke jak zimny silnik ale czemy zamilkł na amen ten wtrysk>>?może ktoś ma jakiś pomysł,bo w tym kraju znależć teraz serwis kumaty to graniczy z cudem :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie boirac to ten motocykl wyglada na dosc delikatny.

Nie masz innego wyjscia jak mierzyc po kolei wszystkie czujniki zwiazane z tym wtryskiem w sposob podany w serwisowce, az cos znajdziesz.

Dlatego wole motocykle gaznikowe - mniej roboty jak sie cos spieprzy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mało prawdopodobne jest aby rozrząd przeskoczył.

Masz iskre na obu świecach na 2-gim cylindrze ?

Sprawdź za pomocą żarówki 1,2W lub diody LED czy dostaje sygnał 2-gi wtryskiwacz.

Sprawdź jeszcze czy nie zaciął się dekompresator na wydechowym wałku rozrządu !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemy zamilkł na amen ten wtrysk>>?może ktoś ma jakiś pomysł,bo w tym kraju znależć teraz serwis kumaty to graniczy z cudem :)

Heh... No wiesz. Moja Duka też nagle zaczęła palić na 1 gar i telepać silnikiem. Posprawdzaliśmy wszystko, co się dało - czujniki, ustawienie rozrządu, świece, pompę itp. Finalnie okazało się, że padł wtrysk. Dlaczego? A HGW... Może u Ciebie jest podobnie. Po prostu padł, bo miał paść?

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...