RSV Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Witam,po dość brutalnym potraktowaniu mojej RSV-ki a mianowicie ostrej redukcji pojawił sie problem(nie zadziałał antyhhoping-chyba)-maszyna zdechła po odpaleniu zaczeła chodzić jakby na 1 cylinder albo 1,5 po prostu paraliż i zero jazdy dalej :icon_eek: podejrzenie padło na rozrząd a mianowicie łancuch który może przeskoczył po zębatkach-nagminne u mojego kolegi w rocznej R1 w ostrym traktowaniu.Po zlawetowaniu do domu i zdjęciu pokryw zaworów ustawiłem tłok w martwy punkcie ustawiłem koła rozrządu wg znaków tj ssący IN pokrywał sie z wydechem EX-i ciekawy widok 1-y cylinder wałki ładnie rozchylone w literke V a 2-i cylinder, wałek ssący OK a wałek wydechu zaraz przy szklance i szykuje sie do otwarcia zaworu-i teraz pytanie czy tak ma być???Może ktos dysponuje fotką silnika z ustawieniem rozrządu na 2-im cylindrze w martwym punkcie????? fotka http://img296.imageshack.us/img296/1903/dsc00797ze4.jpg a druga tu http://img373.imageshack.us/img373/3422/dsc00794js4.jpg to są fotki ustawienia tego podejrzanego 2-ego cylindra,wałki widać że są jednolite ale może kołnierz gdzie przykręca sie zębatke jest na wcisk i się przestawił(przekręcił)jeśli ktoś by potrafił pomóc to było by miło gdyż motorek daje niesamowitą adrenaline i po prostu musi jezdzić :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Załóż wałki w głowice i sprawdź jakie jest ciśnienie na garze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RSV Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Załóż wałki w głowice i sprawdź jakie jest ciśnienie na garzeCiśnienie jest 14 tak jak w nowym cylindrze,zachodzi podejrzenie że na skutek przeciążenia obróciły sie kołnierze na wałkach do których przykrecane są koła łańcuchowe ponieważ cechy na krzywkach nie zgadzają sie ani ze znakiem ssania IN ani wydechem EX,musze rozebrac 1-y gar i porównać te cechy ze znakami na kołach łańcuchowych :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 W japonii kolnierz jest zwykle jedna odkuwka z walkiem, czyzby u ciebie bylo inaczej ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RSV Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 W japonii kolnierz jest zwykle jedna odkuwka z walkiem, czyzby u ciebie bylo inaczej ? Adam M.Tego właśnie nie jestem pewien ale wygląda że jest wciskany,rozebrałem 1-y cylinder i tam jest zupełnie inne ustawienie krzywek względem znaków na zębatkach,chciałby podejrzec w innym silniku lub obejrzec jakies wałki ale tyle jest tych sprzętów że płakać się chce :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 na drugim garze też ustawiłeś punkt GMP, czy znaki sie tak układają przy GMP pierwszego garu. Mało prawdopodbne by rozrząd przeskoczył, lub ten kołnierz, w takim przypadku zawory byłyby już krzywe i nie miałbyś sprężania.Poza tym znaki nie ustawia sie by byly równo skierowane w swoją strone, tylko na równi z krawędzią głowicy, nie zrozumialem też czy wał ustawiałeś wg znaków, czy na czuje w GMP. jeśli na wale, to wydaje mi się że dla pierwszego i drugio garu powinien być oddzielny znak T. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RSV Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 na drugim garze też ustawiłeś punkt GMP, czy znaki sie tak układają przy GMP pierwszego garu. Mało prawdopodbne by rozrząd przeskoczył, lub ten kołnierz, w takim przypadku zawory byłyby już krzywe i nie miałbyś sprężania.Poza tym znaki nie ustawia sie by byly równo skierowane w swoją strone, tylko na równi z krawędzią głowicy, nie zrozumialem też czy wał ustawiałeś wg znaków, czy na czuje w GMP. jeśli na wale, to wydaje mi się że dla pierwszego i drugio garu powinien być oddzielny znak T.ustawiam oddzielnie górny punkt dla kazdego cylindra i odzielnie walki rozrządu też,jest spejalna sruba którą sie wkręca w karter w wyciecie na wale korbowym specjalne dla kazdego martwego pkt,sprawdzam tez metodą tradycyjną czyli wkrętakiem,zębatki na wałkach muszą byc ustawione znakami do siebie ssący(IN) naprzeciw wydechu(EX)w kazdym martwym pkt cylindra-tak jest w serwisówce-a jak wygladają krzywki w takim ustwieniu to juz widac na fotce z 1-ego postu,wydech jest na dole i zaraz otwiera sie a jest suw pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 ok. teraz już wszystko rozumiem, i wygląda to bardzo dziwnie! rzeczywiście ten kołnierz wygląda na wprasowany na wałek, nadal jednak myśle że przestawienie rozrządu w takim motocyklu spowodowałoby kolizję tłoka z zaworami, zwłaszcza że to przestawienie wygląda na kilka ząbków. Nie lubiłem nigdy silnkiów V, i staram sie ich unikać, dlatego też nie potrafię powiedzieć czy takie położenie wałków jest normalne, byc może jest, za włochami cięzko nadążyć. Domyślam się że opcję zamiany wałków miejscami przerabiałeś? Dziwne że w serwisówce nie ma takiego zdjęcia, bądź szkicu. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RSV Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 ok. teraz już wszystko rozumiem, i wygląda to bardzo dziwnie! rzeczywiście ten kołnierz wygląda na wprasowany na wałek, nadal jednak myśle że przestawienie rozrządu w takim motocyklu spowodowałoby kolizję tłoka z zaworami, zwłaszcza że to przestawienie wygląda na kilka ząbków. Nie lubiłem nigdy silnkiów V, i staram sie ich unikać, dlatego też nie potrafię powiedzieć czy takie położenie wałków jest normalne, byc może jest, za włochami cięzko nadążyć. Domyślam się że opcję zamiany wałków miejscami przerabiałeś? Dziwne że w serwisówce nie ma takiego zdjęcia, bądź szkicu.Przerabiałem juz wszystko,nawet ustawiłem wałki identycznie jak w 1-ym cylindrze i dalej nie pali na niego,na wałkach na krzywkach a dokładnie po drugiej stronie krzywki są specjalne kropki wycisniete i na 1-ym garze ta kropka pokrywa mi sie na wałku ssącym ze znakiem IN lecz juz na wałku wydechowym ta kropka celuje pomiedzy znak IN a EX a w tym felernym 2-im garze te kropki sa jeszcze inaczej według znaków na zębatce a po coś one jednak są i wychodzi że może tylko jeden wałek jest OK w 1-ym garze gdzie ta kropka pokrywa sie ze znakiem IN na ssącym!!a reszta nie.zamówiłem książke Haynesa i może tam coś o tym będzie,najlepiej jakbym gdzieś u kogoś to podejrzał tylko gdzie??moment hamujący tego silnika jest potworny bo w mieście ja nie uzywam żadnego hamulca wszystko załatwiam redukcjami,ale przed tą awarią przesadziłem z 1-ym biegiem a sprzęgło antyhhopingowe nie ZADZIAŁAŁO i coś musiało strzelić,cisnienie wszedzie jest takze zawory odpadają,1-y cylinder nawet rozebrałem bo tam miałem słabsze cisnienie ale tam nic nie znalazłem tylko pierścionki nowe założyłem jak juz miałem rozebrane-CZARNA MAGIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VIKI Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Serwisówkę chyba masz wyślę ci na maila foty rozrządu z training service RSV może coś pomogą. jeżeli wałków nie zamięszałeś to teoretycznie żeby coś sie stało z wałkiem to musi dostać jakiegoś "strzała" a jak piszesz zawory sa OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RSV Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Serwisówkę chyba masz wyślę ci na maila foty rozrządu z training service RSV może coś pomogą. jeżeli wałków nie zamięszałeś to teoretycznie żeby coś sie stało z wałkiem to musi dostać jakiegoś "strzała" a jak piszesz zawory sa OK.OK-wysle adres na priva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RSV Opublikowano 12 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Witam,zakupiłem nowe wałki i sie okazało że niestety miałem na 1-ym cylindrze ssący a na 2-im wydech przekręcony kołnierz do przykręcania zębatki łańcuchowej,teraz ustawiłem wszystko o odpalam a ona dalej na 2-i gar nie pali-zdejmuje wtyk wtrysku i zero reakcji,zdejmuje od 1-ego i moto gaśnie,zamieniam miejscami wtryski i dalej sytuacja taka sama na 2-im garze-czyli sterownik nie podaje sygnału na wtrysk-styki poprawiłem,są jeszcze dwa czyjniki temp firmy DENSO jak wtrysk i właśnie wyświetla mi błąd tego czyjnika-pozostaje pomierzyć oporności czyjników,może któryś padł(ten na 2-im garze)ale czy to jest przyczyna???te czyjniki mają związek z wtryskiem-podają większą dawke jak zimny silnik ale czemy zamilkł na amen ten wtrysk>>?może ktoś ma jakiś pomysł,bo w tym kraju znależć teraz serwis kumaty to graniczy z cudem :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Ogolnie boirac to ten motocykl wyglada na dosc delikatny.Nie masz innego wyjscia jak mierzyc po kolei wszystkie czujniki zwiazane z tym wtryskiem w sposob podany w serwisowce, az cos znajdziesz.Dlatego wole motocykle gaznikowe - mniej roboty jak sie cos spieprzy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Raczej mało prawdopodobne jest aby rozrząd przeskoczył.Masz iskre na obu świecach na 2-gim cylindrze ?Sprawdź za pomocą żarówki 1,2W lub diody LED czy dostaje sygnał 2-gi wtryskiwacz.Sprawdź jeszcze czy nie zaciął się dekompresator na wydechowym wałku rozrządu !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 ale czemy zamilkł na amen ten wtrysk>>?może ktoś ma jakiś pomysł,bo w tym kraju znależć teraz serwis kumaty to graniczy z cudem :)Heh... No wiesz. Moja Duka też nagle zaczęła palić na 1 gar i telepać silnikiem. Posprawdzaliśmy wszystko, co się dało - czujniki, ustawienie rozrządu, świece, pompę itp. Finalnie okazało się, że padł wtrysk. Dlaczego? A HGW... Może u Ciebie jest podobnie. Po prostu padł, bo miał paść? pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.