Skocz do zawartości

Remont lagów.


Hipolit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich to mój pierwszy post na tym forum :crossy:

Przed kilkoma dniami kupiłem HONDE MTX 125 w której jest do naprawy kilka drobnych usterek. Na początku zacząłem od przedniego zawieszenia. Wczoraj rozebrałem oba lagi i sposób ich uszczelnienia wydał mi sie trochę dziwny, nie wiem czy tak powinno być.

Na górze w dolnej części laga (tej grubszej) w której są uszczelniacze zaczynając od góry był:

simering (nie zabezpieczony, wychodzi sam jak zdjąłem gumę),

potem zabezpieczenie a pod nim simering,

pod zabezpieczonym simeringiem jeszcze jeden tylko że odwrócony 'do góry nogami' jeśli można to tak nazwać. Wszystkie były takich samych rozmiarów.

Przepraszam jeśli to trochę zamotanie wytłumaczyłem ale nie miałem innego pomysłu. Powiedzcie mi jak powinien wyglądąc prawidłowy zmontowany lag. Wiem że na samej górze jest uszczelniacz przeciw kurzowi (i od razu skąd go wziąć bo nie mogę nigdzie tego znaleść), pod nim zabezpieczenie i simering, a co pod nim bo dalej już nie wiem. Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W enduro standardowo powinieneś mieć najpierw "harmonijke" po sciągnięciu jej w goleni (tej grubszej części) powinno być widać od góry zabezpieczenie metalowe i pod zabezpieczeniem odrazu uszczelniacz. Nie wiem zbytnio skąd u Ciebie tyle tego. W sprzetach szosowych masz zamiast "harmonijki" uszczelniacz przeciwkurzowy, pod nim zabezpieczenie i pod zabezpieczeniem właściwy uszczelniacz. Daj moze jakas fotke.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahaa ... u mnie była oczywiście harmonijka i lecąc od góry simering, zabezpieczenie i pod nim simering + drugi do góry nogami. Miałem trochę przerwaną harmonijkę na górze więc dlatego mój poprzednik wsadził pewnie simering.

Harmonijka została już wymieniona na zdrową.

Dobra czyli z tego co rozumiem nad zabezpieczeniem ma nie być nic wsadzone a pod simering. A co pod simeringiem ??

Zamotane to ale na szczęście rozumiem.

P.S Poprzednim właścicielem był 13 latek który z tego co mówili jego koledzy nie wrzucił nawet 5 biegu. On sam powiedział że zrobił kilka rzeczy w silniku i okazało sie dla niego za silne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I laga jest rodzaju żeńskiego. Więc masz OBIE lagi i remont lag.

 

:D

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uświadomienie Buber, będę o tym pamiętał :icon_evil: I jak to sie stało że ja umieściłem ten temat w " Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad > Honda" a teraz jest w mechanice motocykli 2T ? Jeszcze wczoraj ten temat włączałem z innego działu (?). Nie umieściłbym tutaj tego tematu. Wiadomo że to nie jest jakieś specjalne zawieszenie charakterystyczne dla silników dwusuwowych.

A co do lag, w moich pod zabezpieczeniem były wsadzone dokładnie 2 uszczelniacze o wymiarach 50x35x7 z czego jeden 'do góry nogami'. Jak teraz będę je składał mam je uszczelnić w ten sam sposób ??

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy te stare uszczelniacze są dwuwargowe?

 

ten uszczelniacz nad zabezpieczeniem to ślad po podcieraniu dupy szkłem przez gościa, który Ci sprzedawał moto... -nie chciało mu się rozbierać teleskopów to nałożył dodatkowy uszczelniacz żeby nie ciekło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie są to uszczelniacze dwu wargowe, są to zwykłe, najzwyklejsze simeringi.

Dzięki Tomaszu za szkice ale i tak nie wiem czym są elementy nr. 27 i 10? Domyślam sie ze 15 to zabezpieczenie a 17 uszczelniacz.

Zaciekawiła mnie na tym szkicu jeszcze jedna rzecz, mianowicie: na rysunku widać sprężynę nr. 5 i 6, po między nimi podkładkę nr. 7 i nad tym wszystkim podkładkę nr. 28. W moim zawieszeniu jest zamiast tego wszystkiego jedna długa sprężyna. Czy może tak być w tego typu zawieszeniu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja widze na tych rysunkach to powino byc:

 

Zabezpieczenie przeciwkurzowe (27)

Zabezbieczenie uszczelniacza (15)

Pod tym uszczelniacz bez numeru bo tam jest (17) jako caly zestaw naprawczy

i nakoncu jakis pomocniczy pierscien (10)

 

Jak masz inaczej to juz wiesz ze bylo kombinowane, chyba ze masz inny model poprostu zobacz tam na gorze moze masz ine oznaczenie tej Mtx 125, jak to nie to to musisz zrobic tak jak na tym schemacie masz numery katalogowe, w salonie nie powinno byc problemu kwestia ceny. Inna opcja na allegro kupic uzywane zawieszenie choc roznie moze wyjsc z takowym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...