Hipolit Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 (edytowane) Witam wszystkich to mój pierwszy post na tym forum :crossy: Przed kilkoma dniami kupiłem HONDE MTX 125 w której jest do naprawy kilka drobnych usterek. Na początku zacząłem od przedniego zawieszenia. Wczoraj rozebrałem oba lagi i sposób ich uszczelnienia wydał mi sie trochę dziwny, nie wiem czy tak powinno być. Na górze w dolnej części laga (tej grubszej) w której są uszczelniacze zaczynając od góry był: simering (nie zabezpieczony, wychodzi sam jak zdjąłem gumę), potem zabezpieczenie a pod nim simering, pod zabezpieczonym simeringiem jeszcze jeden tylko że odwrócony 'do góry nogami' jeśli można to tak nazwać. Wszystkie były takich samych rozmiarów.Przepraszam jeśli to trochę zamotanie wytłumaczyłem ale nie miałem innego pomysłu. Powiedzcie mi jak powinien wyglądąc prawidłowy zmontowany lag. Wiem że na samej górze jest uszczelniacz przeciw kurzowi (i od razu skąd go wziąć bo nie mogę nigdzie tego znaleść), pod nim zabezpieczenie i simering, a co pod nim bo dalej już nie wiem. Za wszelką pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam. Edytowane 30 Sierpnia 2008 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 W enduro standardowo powinieneś mieć najpierw "harmonijke" po sciągnięciu jej w goleni (tej grubszej części) powinno być widać od góry zabezpieczenie metalowe i pod zabezpieczeniem odrazu uszczelniacz. Nie wiem zbytnio skąd u Ciebie tyle tego. W sprzetach szosowych masz zamiast "harmonijki" uszczelniacz przeciwkurzowy, pod nim zabezpieczenie i pod zabezpieczeniem właściwy uszczelniacz. Daj moze jakas fotke. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Ahaa ... u mnie była oczywiście harmonijka i lecąc od góry simering, zabezpieczenie i pod nim simering + drugi do góry nogami. Miałem trochę przerwaną harmonijkę na górze więc dlatego mój poprzednik wsadził pewnie simering. Harmonijka została już wymieniona na zdrową. Dobra czyli z tego co rozumiem nad zabezpieczeniem ma nie być nic wsadzone a pod simering. A co pod simeringiem ?? Zamotane to ale na szczęście rozumiem.P.S Poprzednim właścicielem był 13 latek który z tego co mówili jego koledzy nie wrzucił nawet 5 biegu. On sam powiedział że zrobił kilka rzeczy w silniku i okazało sie dla niego za silne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Pod uszczelniaczem tez nie powinno nic byc, tam nawet nie ma miejsca na nic wiecej bo ci sie zabezpieczenie uszczelniacza nie zapnie w rowku jakbys pod spód cos wsadził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 I laga jest rodzaju żeńskiego. Więc masz OBIE lagi i remont lag. :D Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 (edytowane) Dzięki za uświadomienie Buber, będę o tym pamiętał :icon_evil: I jak to sie stało że ja umieściłem ten temat w " Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad > Honda" a teraz jest w mechanice motocykli 2T ? Jeszcze wczoraj ten temat włączałem z innego działu (?). Nie umieściłbym tutaj tego tematu. Wiadomo że to nie jest jakieś specjalne zawieszenie charakterystyczne dla silników dwusuwowych.A co do lag, w moich pod zabezpieczeniem były wsadzone dokładnie 2 uszczelniacze o wymiarach 50x35x7 z czego jeden 'do góry nogami'. Jak teraz będę je składał mam je uszczelnić w ten sam sposób ?? Edytowane 31 Sierpnia 2008 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 http://www.autopiter.ru/oeprogramm/hondaM/...MGE/F__0801.tif http://www.autopiter.ru/oeprogramm/hondaM/....x=176&cmd.y=63 Powodzenia:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 a czy te stare uszczelniacze są dwuwargowe? ten uszczelniacz nad zabezpieczeniem to ślad po podcieraniu dupy szkłem przez gościa, który Ci sprzedawał moto... -nie chciało mu się rozbierać teleskopów to nałożył dodatkowy uszczelniacz żeby nie ciekło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Nie są to uszczelniacze dwu wargowe, są to zwykłe, najzwyklejsze simeringi. Dzięki Tomaszu za szkice ale i tak nie wiem czym są elementy nr. 27 i 10? Domyślam sie ze 15 to zabezpieczenie a 17 uszczelniacz. Zaciekawiła mnie na tym szkicu jeszcze jedna rzecz, mianowicie: na rysunku widać sprężynę nr. 5 i 6, po między nimi podkładkę nr. 7 i nad tym wszystkim podkładkę nr. 28. W moim zawieszeniu jest zamiast tego wszystkiego jedna długa sprężyna. Czy może tak być w tego typu zawieszeniu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Z tego co ja widze na tych rysunkach to powino byc: Zabezpieczenie przeciwkurzowe (27)Zabezbieczenie uszczelniacza (15)Pod tym uszczelniacz bez numeru bo tam jest (17) jako caly zestaw naprawczyi nakoncu jakis pomocniczy pierscien (10) Jak masz inaczej to juz wiesz ze bylo kombinowane, chyba ze masz inny model poprostu zobacz tam na gorze moze masz ine oznaczenie tej Mtx 125, jak to nie to to musisz zrobic tak jak na tym schemacie masz numery katalogowe, w salonie nie powinno byc problemu kwestia ceny. Inna opcja na allegro kupic uzywane zawieszenie choc roznie moze wyjsc z takowym. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 No i gitarra :banghead: już wszystko rozumiem. A nie wiecie gdzie można kupić takie zabezpieczenie przeciw kurzowe ? Czy to sie kupuje pod konkretny motocykl czy pod wymiar, gdzie można to kupić ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Raczej pod motocykl byloby najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Dobra to ja zabieram sie za skończenie zawieszenia. Wielkie dzięki ci Tomasz za pomoc mi udzieloną i reszcie tez dziękuje. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.