MxFan Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Witam, od nie dawna jestem szczęśliwym (dotychczas) posiadaczem Hondy CRM 125 RX. Mam parę pytań odnośnie motocyklu, na które mam nadzieję uzyskam tu odpowiedzi. Oto 1 : Moja Honda zaczyna się dławić tak od 1000 do 4,500 tysiąca obrotów. Wyczyściłem gaźnik, pływak był dziurawy, ale już jest cały. Po zamontowaniu gaźnika nic się nie zmieniło. Rozkręciłem owiewkę od filtru powietrza i była tam taka czarna gąbka z kratką, wydaje mi się że tam powinno coś jeszcze być, ale nie jestem pewny więc zamieszczę zdjęcie. http://ifotos.pl/mini/SL271424_nnnsqw.JPG Mam pewne domysły, być może to przez mieszankę i dozownik lub przez źle uregulowany gaźnik. Po 4,500 obrotów chodzi pięknie ma przyspieszenie i w ogóle. 2 Czy mogli byście zamieścić zdjęcia swoich osiek, łożysk i uszczelek z koła przedniego, bo nie mam pewności do orginalności swoich. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam MxFan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek12 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 koledzy, mam wielki problem, a mianowicie wyczyściłem gaźnik i chcę go wyregulować, ale nie znam się na tym. a mianowicie jest tak: nie odpalę go wogule odpalić, nawet na ssaniu ( jedynie jak mu dam trochę benzyny na tłoka, to wtedy załapie), na biegu 1,2,3 dusi się, wyje pluje, widać że za dużo dostaje paliwa, i spod gaźnika leje benzyna jak niewien proszę o dokładne pokierowanie co i jak mam wykonać :notworthy: sezon się zaczął, a ja dalej garażuję.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paklak Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Co do filtra powietrza to tam ma być kratka gąbka kratka. Sprawdź czy masz dobrze wyregulowany gaźnik- plywak na 24mm +/-0.5 i iglice na 2 od dłuższej strony sprawdź tez czy masz dobrze wyregulowany zawór wydechowy czy po zgaszeniu KLUCZYKIEM na jałowych zawór jest otwarty na maxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MxFan Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 (edytowane) Dzięki wielkie, chętnie zapoznałbym się z innymi diagnozami. Co do filtra, mam tam tylko1 kratkę. To krytycznie źle i MUSZĄ być 2 czy może być 1 i nic to nie szkodzi? Edytowane 7 Kwietnia 2010 przez MxFan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 (edytowane) Powinny być dwie bo ściskają filtr.... ale nie mam pojęcia gdzie znajdziesz drugą ;] CO do dławienia to ten filtr w ogóle wyczyściłeś, naoliwiłeś? jezeli się dławi na niskich to musi być kwestia regulacji gaźnika, możliwe tez ze skoro nagle ci się to zmieniło może zawiesił ci się (jakimś cudem) zawór w pozycji otwartej lub prawie otwartej tak ze straciła moc na niższych obrotach.... możliwe tez ze zwyczajnie gdzieś siedzi paproch mimo czyszczenia nie wyszedł.... Na forum to jest zawsze gdybanie najlepiej jest obejrzeć i sprawdzić ..... ustawienie pływaka jak Pąklak napisał to się tyczy również kolegi krzyska... przestawiłeś sobie poziom paliwa jest za wysoki i nie dość ze leje się z pod moto to jeszcze ci zalewa silnik ;] ... mierzy się od powierzchni styku pokrywki komory pływakowej do dolnej krawędzi pływaka trzymają pływak tak by opierał się o zaworek iglicowy bez wciskania go (jakieś 50stopni). Edytowane 7 Kwietnia 2010 przez Jackuzy Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endzi25 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam koledzy :D crm'ka juz dawno poskładana ale nie moge za cholerę dojść do ładu z gaźnikiem ... tyrkac tyrka na wolnych bo jakoś je ustawiłem ale przy odpalaniu na ssaniu strasznie wyje , Jackuzy masz moze jakieś rady dotyczące regulacji ? :D iglica ustawiona na środkowe miejsce. z góry dzięki :) Edytowane 8 Kwietnia 2010 przez endzi25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MxFan Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 (edytowane) Właśnie jakieś rady? Jak ustawić aby było najlepiej. Proszę o szczegółowe informacje. :biggrin: Mam pytanie odnośnie dozownika, zaślepić i nie używać czy może używać? Edytowane 8 Kwietnia 2010 przez MxFan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endzi25 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 hmm.. no to jak już uważasz jeśli nie chce Ci sie rozrabiać benzola to możesz zostawić, ale jak sie coś "zapcha" w dozowniku czy coś z innych podobnych rzeczy możesz mieć nie ciekawie :D ja osobiście bym wyrzucił przynajmniej masz pewność że nie zatrzesz moto :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paklak Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 (edytowane) Dokładnie dozownik może się popsuć nawet głupia kontrolka może się spalić a ty o tym nie będziesz wiedział i tłok zatarty lecz w sumie jak doglądasz tego to nie ma problemu. Ja mam odłączony przez poprzedniego właściciela i nie zamierzam podłączać bo robienie mieszanki na stacji nie robi problemu. Zawsze mam przygotowaną wcześniej ilość oleju i tylko wlać pobujać motorem i rura. Jeżeli zamierzasz odłączać to zrób zamknięty przepływ oleju tzn. od doprowadzającego do odprowadzającego wężyk w pętelkę z olejem aby się dozownik nie zatarł. Przy gaźniku przydałoby się szczelnie zatkać aby nie brał lewego powietrza. Od tak na wszelki wypadek. A i przy odłączeniu dozownika zmniejsza się smarowanie przepustnicy. Wybór należy do Ciebie. Edytowane 8 Kwietnia 2010 przez Paklak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Ja miałem akcję z kontrolką oleju... niestety ale się spaliła a ja nie sprawdziłem poziomu oleju efekt-> zatarcie .... polecam jak ktoś chce odłączać dozownik to zdjąć pokrywe sprzegła i zwyczajnie zdjąc plastikowe kółko zebate napędzające dozownik z jego wałka... załatwia całkowicie sprawę dozownika.... jezeli jeszcze chcesz odłączać węzyki to tą od gaźnika jak napisał pąklak trzeba zaślepić zeby powietrza nie łapał... i już ;) Endzi co to znaczy strasznie wyje ? moja na ssaniu dostaje koło 3,5-4 tysiące.... dlatego tylko odpalam, 10 sekund i jałowe chodzi ... jak jest powyżej 5 stopni to wystarczy ... przynajmniej u mnie.... Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endzi25 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 nie no mój błąd :D tak powinno byc :D iż nie mam obrotomierza to nie wiem do ilu sie kręci na ssaniu , ale jak pochodzi tak z 10 sek. obroty spadają i wyłączam ssanie i tyrka sobie na jałowych :) tak ze sorki za wyrażenie :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonio Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Mozecie napisac przy jakich obrotach w waszych crm-ach otwiera sie zawor wydechowy? U mnie od 7 tys dostaje kopa! Orientuje sie ktos czy mozna ten zawor ustawic tak zeby otwieral sie np od 4-5 tys i czy wtedy nie straci na mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) Nie można ustawić i to od razu eliminuje kwestię braku mocy ;] Otwieranie zaworu jest ścisłe powiązane z układem rozrządu tego konkretnego silnika( rozrząd w 2T to układ otworów w cylindrze żeby sie ktoś nie buldoczył) dlatego też otwiera się w tym a nie innym momencie. możesz go generalnie poprzykręcać i ograniczyć tak żeby nie zamykał sie całkiem i pełne otwarcie uzyskiwał przy jakichś tam obrotach ale stracisz moc na dole bo nie będzie się zamykał a w maksymalnym otwarciu bedzie ograniczał silniczek krokowy napędu co spowoduje w konsekwencji 9po pewnym czasie) jego spalenie ;] a i tak moc uzyska przy około 7tyś obrotów ;] Zawór się ustawia tak jak powinien być i koniec, nie rusza dopóki się nie przestawi lub zepsuje.... Edytowane 10 Kwietnia 2010 przez Jackuzy Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonio Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Dzieki za odpowiedz. Troche lipa ale trudno trzeba bedzie sie przyzwyczaic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MxFan Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam ponownie Panowie, Honda już jeździ lecz ma pewne problemy. 1. Już się nie dławi od 1000 do 4,500 obrotów, ale gdy dochodzi do 5,700-6,500 obrotów łapie chrypę, wtedy albo trzeba przetrzymać gaz i dostaje wtedy kopa lub przegazować 2 razy i jedzie dalej. 2. Rozebrałem gaźnik pod pretekstem że dostaje za dużo paliwa, ku mojemu zdziwieniu pływak, który się "pocił" i został zaklejony znów nabrał paliwa. Do połowy. I teraz tak co zrobić, aby nie miał już tej chrypy? Problem z pływakiem jest normalny? Wy też taki macie? Oblukałem fotki które tu znalazłem na picasie, lecz nie które śruby nie dają się odkręcić, czy to normalne? Próbowałem zdjąć pływak, ale wystaje tam tylko taki pręcik, którego za ch*** nie mogę wyjąć, jak go zdjąć i czy w ogóle się da? Gdyby była potrzeba kupna nowego gaźnika to od którego motocykla by pasował? Jeżeli to możliwe dajcie zdjęcia swoich gaźników i opisem śrub, co jak i gdzie, byłbym okropnie wdzięczny. Proszę o jak najszybsze zapoznanie się. Jak można prosić, dajcie fotki. Edytowane 24 Kwietnia 2010 przez MxFan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.