Skocz do zawartości

Honda CBF 500 a CBF 600, ktory na pierwszy motor bardziej byc powinien


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Prosze Was o jakas konkretna opinie uzytkownikow 500 oraz 600 na wypowiedz,

Mam zamiar nabyc jeden z tych modeli, nie jestem zadnym fanatykiem predkosci ani nic z tych rzeczy, interesuje mnie motor raczej jako srodek lokomocji do pracy - po miescie,

 

Pare opin juz przeczytalem, niby 500 w zupelnosci wystarczy, natomiast nie chce skreslic odrazu jakis dluzszych wyjazdow np za granice z przyjaciolmi czy z dziewczyna +bagaze, wiem ze 500 juz tak ladnie nie chodzi z takim obciazeniem lub przy jakies sensownej pretkonci na autobanach. Maje pytanie czy jest sens kupic 500 za 11tys niz dodac ten okolo tys wiecej i miec 600 przyszlosciowo, prawko zrobilem z rok temu natomias nie mialem stycznosci wczesniej z motorem, uczylem i zdawalem egz oczywiscie na 250pojemnosci ale latwo mozna bylo odczuc ze gorna predkosc bez meczenia uszu to okolo 100km/h wyzej nawet nie wiem czy dalo rade mo manetka byla przy koncu a koles uczacy za mna wiec nie bylo okazji :biggrin:)

 

Drugie wieksze pytanie to jaka jest roznica w prowadzeniu? czy ktos maial moze mozliwosc porownania CBF 500 a CBF 600?? tak ogolnie, po za tym na zdjeciu w 600 widac po prawej stronie od chlodnicy jakas rurke tak na wysokosci kolana, czy ona jakos nie parzy? nie przeszkadza?

 

I w koncu te spalanie doczytalem ze w 500 spalanie jest nawet ponizej 4,5 - 5l, a w 600 5,5-6 l to tez ma jakis dla mnie wplyw, wkoncu chcialbym by motor troche mnie mi palil niz samochod (okolo 5,5-6l/100km)

 

Moze jeszcze ktos by sie podzielil ze swoimi spostrzenieniami na temat tych motorow, tak naprawde mowiac malo jest na ich temat w "polskiej sieci" :wink:

 

Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czesci sam sobie odpowiedziales. 500 bardziej ekonomiczna, osiagi rowniez bardzo zadowalajace, z tym ze oczywiscie roznica w mocy pomiedzy kasa 500 a 600 jest znacznie odczuwalna. W spalaniu jednak rowniez :( Wydaje mi sie jednak, ze 600tka to inwestycja na dluzszy okres niz 500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czesci sam sobie odpowiedziales. 500 bardziej ekonomiczna, osiagi rowniez bardzo zadowalajace, z tym ze oczywiscie roznica w mocy pomiedzy kasa 500 a 600 jest znacznie odczuwalna. W spalaniu jednak rowniez :lalag: Wydaje mi sie jednak, ze 600tka to inwestycja na dluzszy okres niz 500.

 

Tez tak wlasnie mysle;/

 

Mam jeszcze 2 sprawy, Jaka roznica jest pomiedzy CBF 600, a CBF 600N

probowalem odnalesc oznaczen jednak nie udalo mi sie do tej pory, jedynie wiem, ze S jest to "wersja sportowa" z obudowa przodu.

 

A druga sprawa, CBF 500 to ten sam silnik co CB 500 jednak CB mial pare wersji silnika o roznej mocy? czy CBF rowniez ma pare wersji mocy? Pytam poniez na aukcjach ludzie roznie pisza ten tyle ma mocy a nastepny jeszcze inaczej, czy to jest niewiedza uzytkownikow, czy moze inne wersje, a jeszcze inaczej moze jakos podkrecane?

 

Z gory dzieki

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ello,

 

- Kupuj CBF 600 dłużej pośmigasz. Idealna do miasta i spokojnie nadaje sie na dłuższe wojaże, sprawdziłem, no i niezawodna (prawie 8000 km na 3-ech Cylindrach) :lalag:

 

- CBF 600S to wersja z owiewką, CBF 600N to wersja Naked (bez owiewki) z okrągłą lampą :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos jest w stanie powiedziac jak dziala ten ABS w CBF, czy to wogole sie sprawdza? czy jest sens szukac motoru z ta opcja?

 

 

http://pl.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ

 

http://pl.youtube.com/watch?v=3d6iu-1WFxw jak dziala ABS w V-Stromie 650 k7

 

Osobiscie wybral bym CBF 600 S...chyba ze wolisz bez łowiewków czyli N.Co do ABSu to wiadomo ze ma on swoich zwolennikow tak samo jak i zagorzalych przeciwnikow. Wiadomo ze ABS przy "tarce" i nierownosciach bedzie chyba wydluzal droge hamowania... :lapad:

 

CBF 600 jest mega ułożonym motocyklem.......takim do przesady poprawnym.Łagodnie i liniowo oddaje moc wiec problemow byc nie powinno.

Edytowane przez Pozytywnie Zakrecony Wariat

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze najpierw ogladnij kilka maszyn a dopiero pytaj.

Nie mozesz sie opierac tylko na wiadomosciach forumowiczow, najlepiej samemu sie przejechac, przeanalizowac, zobaczyc, dotknac.

Wiem po sobie ;]

Co do maszyn, to juz widze, ze masz dobry trop ;] Wazne, ze Honda :lapad:

Ja zakupilem CB500 niedawno, przesiadlem sie z MZ TS 250 (przjechalem niej kilka tys. km) i jestem zaskoczony, ze 500 ma taka moc ;]

Niby motocykl dla poczatkujacych, ale niedalbym komus kto nigdy nie jezdzil (od 6 tys. obr rakieta)

Reasumujac, kupuj taki motor, ktory bedzie w lepszym stanie, jesli bedzie 500 w lepszym stanie to kup lepiej ten model niz 600 z 2x wiekszym przebiegiem.

moje skromne zdanie.

(uwierz mi, mozcy Ci nie zabraknie na 500-ce emocje gwarantowane!zaufaj mi.)

Edytowane przez Dav!doV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pl.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ

 

http://pl.youtube.com/watch?v=3d6iu-1WFxw jak dziala ABS w V-Stromie 650 k7

 

Osobiscie wybral bym CBF 600 S...chyba ze wolisz bez łowiewków czyli N.Co do ABSu to wiadomo ze ma on swoich zwolennikow tak samo jak i zagorzalych przeciwnikow. Wiadomo ze ABS przy "tarce" i nierownosciach bedzie chyba wydluzal droge hamowania... :clap:

 

CBF 600 jest mega ułożonym motocyklem.......takim do przesady poprawnym.Łagodnie i liniowo oddaje moc wiec problemow byc nie powinno.

 

 

ok, dzieki za wypowiedzi wszystkie,

jeszcze tylko jedna sprawa na pierwszym filmiku to jest :http://pl.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ

na motorze CBF sa tam jakies dodatkowe kolka doczepione, rozumiem ze to jakis wlasnoreczny abs, a nie seryjny, na drugim filmiku juz czegos takiego nie ma:P

 

prawdopodobnie bede sie rozgladal za 600, zawsze to wiecej mozliwosci, mam zamiar kupic CBF 600N wiec nie bedzie mi sluzyl do szybkiej jazdy tylko codzienny dojazd do pracy, jakos trzeba se radzic z tymi korkami:D

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Zabardzo nie mam porównania z innymi motocyklami bo CBF 600 jest moim pierwszym motocyklem, ale jak do tej pory spisuje się bardzo dobrze, jest łatwy w prowadzeniu, stopniowo oddaje moc, nie ma jakichś nagłych skoków mocy dzięki łagodnemu przebiegowi krzywej momentu obrotowego.

 

Jeśli chodzi o spalanie to rzecz jasna dużo zależy od tego jak będziesz obchodził się z manetką, mi udało się zejść nawet do 4,7 - 4,9l/100km w jeździe mieszanej, myślę że wynik jest naprawdę dobry.

 

500-ka napewno spali mniej niż 600, ale jeśli myślisz o dalszych wypadach z bagażami i pasażerem, lepsza będzie 600 i to w wersji S (z owiewką), ale oczywiście wybór należy do Ciebie...

 

aha.. odnośnie tych kółek na filmikach...są one zamocowane przy moto bez abs-u i chronią przed upadkiem (gdyby nie było tych kółek, zaprezentowane przez autorów filmiku, awaryjne hamowanie w moto bez abs-u zakończyło by się piękną glebą :clap: ), przy drugim moto nie ma kółek bo posiada abs i nie wpada w poślizg...

 

pzdr

Edytowane przez 7hub7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w cenie jest nie wielka, naprawdę warto dołożyć ten 1-2tys do 600, jeżeli zamierzasz jeździć w trasę.

Z drugiej strony do miasta lepsza będzie 500, mniejsze spalanie i jest węższa, a parę centymetrów szerokości to dużo w korkach. Ja np. w korkach puszczam skutery bo są szybsze ode mnie.

Więc wybór należy do ciebie, bo obydwa są grzeczne i nadają się dla początkujących.

 

PS. Ta rura widoczna w cbf 600 nie parzy, za to bardzo fajnie grzeje łapy jak nie masz podgrzewanych manetek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w cenie jest nie wielka, naprawdę warto dołożyć ten 1-2tys do 600, jeżeli zamierzasz jeździć w trasę.

Z drugiej strony do miasta lepsza będzie 500, mniejsze spalanie i jest węższa, a parę centymetrów szerokości to dużo w korkach. Ja np. w korkach puszczam skutery bo są szybsze ode mnie.

Więc wybór należy do ciebie, bo obydwa są grzeczne i nadają się dla początkujących.

 

PS. Ta rura widoczna w cbf 600 nie parzy, za to bardzo fajnie grzeje łapy jak nie masz podgrzewanych manetek.

 

 

dzeki wkoncu ktos mi odpowiedzial o tyj magicznej rurce :P

decyzje napewno koncowa pedejme pod koniec zimy wtedy najtansze motory;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Ja mam CBF1000 z ABS i... na suchym niewatpliwie potrafilbym zahamowac sprawniej bez ABSu. To nawet widac na tym filmiku z V-Stromem - trzeci przejazd z awaryjnym hamowaniem. Zobaczcie, jak poteznie tam dwa razy odbilo zawieszenie po zadzialaniu ABSu. Na moto jest to masakryczne uczucie - chcesz zatrzymac sie natychmiast, a tu po takim odbicu przez niewiarygodnie dlugi czas pedzisz bez zadnego spowalniania, nim ABS pozwoli znowu dzialac hamulcom.

Do dynamicznej jazdy w bardzo dobrych warunkach drogowych niewatpliwie wolalbym miec mozliwosc odlaczenia / wylaczenia ABSu.

Na mokrym ABS dziala duzo dyskretniej, bowiem sily hamowania nie sa tak duze, przednie zawieszenie nie ulega az takiemu ugieciu, wiec odbicie przy zadzialaniu ABSu jest mniejsze i suma sumarum system dziala duzo sprawniej.

Jeszcze dodam, ze na suchym ABS potrafi sie buntowac przy malych predkosciach nieprawdopodobnie, natomiast przy awaryjnym hamowaniu z duzych predkosci - dziala nawet wzglednie dobrze.

Na suchym i nierownym - kompletna zenada. A gdzie w Polsce mamy rowne drogi :cool:.

Tyle moich obserwacji. Jeszcze sobie kiedys wyjade i pocwicze hamowanie z uzyciem ABSu z predkosci 100-120km/h. Zobaczymy jak to bedzie chodzilo. Bo na razie nauczylem sie hamowac tak, zeby sie ten syf nie uruchamial :crossy:.

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyhu, nie wiem o co ci biega z tym ABSem, u mnie działa zajebiście i wiele razy mi dupsko uratował :crossy:

 

dfg, węższa nie węższa w korkach trzeba umiec jeżdzić, po CBFce 600 śmigam dużym Bandziorem, jeste jeszcze szerszy od CBFki ale wcale to nie spowoliniło mojej jazdy w korkach :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

 

Jako początkujący i użytkownik CBF 600N powiem tyle:

- jak CBF to z owiewką (czyli S), chyba, że naprawdę poza miasto nie wyjeżdżasz

- ABS z CBS bardzo przydatny (CBS to układ, który nawet jak zahamujesz tylko ręcznym to i tak rozłoży Ci siłę hamowania na przód i tył, co mi jako początkującemu ze trzy razy tyłek uratowało)

- CBF 600 na pierwsze moto daje radę, głównie dlatego, że łatwo się prowadzi i bardzo liniowo oddaje moc (czyli nie ma jej gwałtownych przyrostów, które mogą powodować utratę kontroli nad sprzętem).

 

miłego wybierania :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...