porywacz_zwlok Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 witam wymieniałem klocki hamulcowe w obu tarczach przedniego hamulca i stało się tak by założyć szczęki z nowymi klockami musiałem spuścić płyn hamulcowy. dzisiaj wlałem nowego płynu no i hamulec nie hamuje. delikatnie jedynie poruszają się ale do hamowania im jeszcze daleko czy może ktoś mnie naprowadzić co mam zrobić, by uruchomić hamulec w swojej maszynce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 1)Nie musiałeś spuścić płynu, wystarczyło na siłę cofnąc tłoczki.2) Masz zapowietrzony układ, należy go odpowietrzyć. Prosta robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porywacz_zwlok Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 1)Nie musiałeś spuścić płynu, wystarczyło na siłę cofnąc tłoczki.2) Masz zapowietrzony układ, należy go odpowietrzyć. Prosta robota. nie mogłem cofnąć tłoczka siłowo, po prostu się nie dało a jak się odpowietrza hamulec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejM Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 (edytowane) Jak nie mogłeś cofnąc tłoczka ''siłowo''( dużej siły własciwie nie potrzeba) to należałoby się zabrać za rozebranie zacisku i zerknięcie co jest z nim nie tak (może kupic zestaw naprawczy) ale jak piszesz,ze nie wiesz jak odpowietrzyś hamulec to chyba lepiej pozostaw to komus kto się zna, bo można narobić biedy. Hamulce odpowietrza się tak jak w samochodzie. Przygotuj płyn hamulcowy,klucz,chyba 8, przewód przezroczysty.Nacisnij kilka razy klamkę hamulca aż stwardnieje, wtedy ją przytrzymaj i kluczem odkręc odpowietrznik przy zacisku na który uprzednio nałożysz ten przezroczysty przewód(Aby widzieć co wylatuje-powietrze czy płyn).Jak klamka opadnie zakręc(cały czas trzymając klamkę wciśnietą-bo zapowietrzy się z powrotem).Jak zakręcisz odpowietrznik pompuj znowu kilka razy az stwardnieje, i znowu odkręc odpowietrznik(trzymając wcisniętą klamkę). W/w czynnośc należy powtórzyc kila-kilkanascie razy az do uzyskania żądanego efektu. Ufff wiem,ze trochę cięzko to napisałem i chyba nie zrozumiesz jak nigdy tego nie widziałeś,więc z prostych porad to polecałbym podjechać do jakiegokolwiek warsztatu samochodowego i kazdy mechanik ci to zrobi na poczekaniu i zapłacisz pewnie nie więcej niz 20-30zł. Pozdro. Edytowane 24 Sierpnia 2008 przez maciejM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 tak jak wyzej napisano , ale dodam cos od siebie jesli nawet nie poczujesz oporu na klamce to i tak wcisnij do konca i odpowietrzaj , mialem tak ostatnio u siebie , za 2 pompowaniem juz mial prawidlowy opor , jesli nadal nie daje sie odpowietrzyc do wtlocz plyn od dolu przez odpowietrznik , tylko tloczek musi byc calkowicie odpuszczony ( regulacja klamki) i dalej odpowietrzaj normalnie , jesli nadal nic to odrazu zamawiaj uszczlniacze na zacisk/zaciski - bo mialem ostatnio iudentycznie . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porywacz_zwlok Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 dziękuję panowiepompujesz, trzymasz klamkę, odpowietrzasz, puszczasz klamkę ... i za piątym razem pojawił się hamulec :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Jak nie mogłeś cofnąc tłoczka ''siłowo''( dużej siły własciwie nie potrzeba) to należałoby się zabrać za rozebranie zacisku i zerknięcie co jest z nim nie tak (może kupic zestaw naprawczy) jak widzisz nie tylko ja mam takie zdanie - sprawdzenie tego sie naprawdę opłaca w końcu bez względu na rocznik akurat hamulce warto mieć pewne :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Wciskałes ręczno, czy np: dwiema łyżkami, do zdejmowania opon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Tloczki maja sie cofnac pod naciskiem kciuka, jezeli potrzebna jest wieksza sila to znaczy ze zacisk trzeba oczyscic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.