Skocz do zawartości

problem z przednim hamulcem


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

wymieniałem klocki hamulcowe w obu tarczach przedniego hamulca i stało się tak by założyć szczęki z nowymi klockami musiałem spuścić płyn hamulcowy. dzisiaj wlałem nowego płynu no i hamulec nie hamuje. delikatnie jedynie poruszają się ale do hamowania im jeszcze daleko

 

czy może ktoś mnie naprowadzić co mam zrobić, by uruchomić hamulec w swojej maszynce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)Nie musiałeś spuścić płynu, wystarczyło na siłę cofnąc tłoczki.

2) Masz zapowietrzony układ, należy go odpowietrzyć. Prosta robota.

 

nie mogłem cofnąć tłoczka siłowo, po prostu się nie dało

 

a jak się odpowietrza hamulec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie mogłeś cofnąc tłoczka ''siłowo''( dużej siły własciwie nie potrzeba) to należałoby się zabrać za rozebranie zacisku i zerknięcie co jest z nim nie tak (może kupic zestaw naprawczy) ale jak piszesz,ze nie wiesz jak odpowietrzyś hamulec to chyba lepiej pozostaw to komus kto się zna, bo można narobić biedy.

Hamulce odpowietrza się tak jak w samochodzie. Przygotuj płyn hamulcowy,klucz,chyba 8, przewód przezroczysty.Nacisnij kilka razy klamkę hamulca aż stwardnieje, wtedy ją przytrzymaj i kluczem odkręc odpowietrznik przy zacisku na który uprzednio nałożysz ten przezroczysty przewód(Aby widzieć co wylatuje-powietrze czy płyn).Jak klamka opadnie zakręc(cały czas trzymając klamkę wciśnietą-bo zapowietrzy się z powrotem).Jak zakręcisz odpowietrznik pompuj znowu kilka razy az stwardnieje, i znowu odkręc odpowietrznik(trzymając wcisniętą klamkę).

W/w czynnośc należy powtórzyc kila-kilkanascie razy az do uzyskania żądanego efektu.

Ufff wiem,ze trochę cięzko to napisałem i chyba nie zrozumiesz jak nigdy tego nie widziałeś,więc z prostych porad to polecałbym podjechać do jakiegokolwiek warsztatu samochodowego i kazdy mechanik ci to zrobi na poczekaniu i zapłacisz pewnie nie więcej niz 20-30zł.

Pozdro.

Edytowane przez maciejM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyzej napisano , ale dodam cos od siebie

 

jesli nawet nie poczujesz oporu na klamce to i tak wcisnij do konca i odpowietrzaj , mialem tak ostatnio u siebie , za 2 pompowaniem juz mial prawidlowy opor , jesli nadal nie daje sie odpowietrzyc do wtlocz plyn od dolu przez odpowietrznik , tylko tloczek musi byc calkowicie odpuszczony ( regulacja klamki) i dalej odpowietrzaj normalnie , jesli nadal nic to odrazu zamawiaj uszczlniacze na zacisk/zaciski - bo mialem ostatnio iudentycznie .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie mogłeś cofnąc tłoczka ''siłowo''( dużej siły własciwie nie potrzeba) to należałoby się zabrać za rozebranie zacisku i zerknięcie co jest z nim nie tak (może kupic zestaw naprawczy)

jak widzisz nie tylko ja mam takie zdanie - sprawdzenie tego sie naprawdę opłaca

w końcu bez względu na rocznik akurat hamulce warto mieć pewne :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...