eddffs Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 WitamOstatnio wszystko dzialalo idealne w mojej Aprili lecz zaczela mi sie swieci kontorlka oleju wiec odkrecilem srube pod silnikiem i spuscilem caly olej. nie wiedzialem jaki byl wiec kupilem nowy.Moj tata kupil jakis olej i wlal byl to jakis Elf 80W90 i przy probie jazdy zauwazylem ze sprzegla wogole nie ma :flesje: wciskam na 1 a motor dalej jedzie do przodu czego to moze byc wina pomocy :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 WitamOstatnio wszystko dzialalo idealne w mojej Aprili lecz zaczela mi sie swieci kontorlka oleju wiec odkrecilem srube pod silnikiem i spuscilem caly olej. nie wiedzialem jaki byl wiec kupilem nowy.Moj tata kupil jakis olej i wlal byl to jakis Elf 80W90 i przy probie jazdy zauwazylem ze sprzegla wogole nie ma :) wciskam na 1 a motor dalej jedzie do przodu czego to moze byc wina pomocy :lalag: Albo nie wyregulowane sprzęgło ale jeśli nic nie dotykałeś i po zmianie oleju sie to zrobiło to raczej znasz przyczyne. Olej ma duży wpływ na to i wiele osób ma z tym problem. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 zbyt gęsty olej skleił ci sprzęgło ....oczywista ;] wylej ten szajs i wlej odpowiedni...pewnie 10W40 jak wszędzie indziej... Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Kontrolka jest od oleju do dozownika, nie do skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 wlej do skrzyni motul transoil expert 10w40. Poziom oleju w skrzyni sprawdza się śrubką na deklu silnika albo w takim okienku przezroczystym. Kontrolka oleju zaświeciła się dlatego że masz pewnie prawie pusty zbiorniczek od dozownika do którego powinieneś lać syntetyczny olej do mieszanki z benzyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karek Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Suley ma racje ten olej co wlałeś jest o dużo za gęsty ja popełniłem taki sam błąd ze skuterem kolegi ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superbike Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 (edytowane) witaj- czlowiek uczy sie na bledach ---- wykrec na czesci pierwsze sprzeglo i sprawdz jedna czesc- a mianowicie (nie znam nazwy) taki pret ktory wyciska sprzeglo --- moze sie myle ale ja mialem ten problem i okazalo sie ze sie to wytarlo od stony wewnetrznej- brakuacy odcinek zastapilem kulka z lozyska i dzis ciesze sie sprawnym sprzeglem.---- no a dwa czy sprawdziles stan okladzin ? Edytowane 22 Sierpnia 2008 przez superbike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 No i jak juz wymienisz ten olej (bo nie wiem czy wiesz ale olej raczej zmienia sie na malo wiele rozgrzanym silniku) To wtedy na zgaszonym silniku, wdus sprzęgło, wrzuc jakis bieg i pchaj moto w przód i tył. To powino pomóc w rozklejeniu tarcz sprzęgła :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Ale ojciec zrobił Cie w Hu*a :icon_twisted: wymien olej, na duzo zadszy, niewiem jak jest u Ciebie ale umnie jest napisane na korku wlewu oleju pisze jaka ma byc gęstość. Spróbój tak jak kolega wyzej napisał, aby rozkleiło Ci tarcze, jesli niepudzije, konieczne bedzie rozebranie sprzęgła i wymycie tarcz sprżegłowych w benzynie czy ropie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 to jest 2t czy 4t ?? kontrolka jak pisze marcpol jest od dozownika a ty niepotrzebnie wymieniłeś olej w silniku :icon_razz: w żadnym motocyklu kontrolka oleju nie sygnalizuje konieczności zmiany oleju w 2t sygnalizuje że oleju w dozowniku zostało na 50km a w 4t brak ciśnienia oleju czyli np coś sie zapchało albo brakło oleju Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 witaj- czlowiek uczy sie na bledach ---- wykrec na czesci pierwsze sprzeglo i sprawdz jedna czesc- a mianowicie (nie znam nazwy) taki pret ktory wyciska sprzeglo --- moze sie myle ale ja mialem ten problem i okazalo sie ze sie to wytarlo od stony wewnetrznej- brakuacy odcinek zastapilem kulka z lozyska i dzis ciesze sie sprawnym sprzeglem.---- no a dwa czy sprawdziles stan okladzin ?Po co zaraz rozbierać silnik?! 1, Kontrolka jest od poziomu oleju w dozowniku, nie w silniku :D)2. Na 80W90 moja minarelka jechała :D (na początku tarcze się skleiły, ale ruszyłem, przejechałem ze 3 kilometry i tarcze się rozkleiły.3. Zmień olej na 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 www.aprilia.com Do Minarelli AM5 zalecany jest olej 75w90. Wszystko wiedzacych zachecam do zajrzenia do instrukcji obslugi, ktora jest do sciagniecia na stronie Aprilli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 www.aprilia.com Do Minarelli AM5 zalecany jest olej 75w90. Wszystko wiedzacych zachecam do zajrzenia do instrukcji obslugi, ktora jest do sciagniecia na stronie Aprilli.Tak, tylko że 75W90 to inaczej 10W40 :PPPPPPP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Tak, tylko że 75W90 to inaczej 10W40 :PPPPPPPCo? Mozesz mi to jakos prosto wytlumaczyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reynevan Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Przyłącze się do tematu ;] Ostatnio wybraliśmy się do Piątkowiska na tor motocrossowy w trakcie zauważyłem ze sprzęgło ,,znika" tzn, w klamce jest coraz mniej i coraz oporniej wchodzą biegi....na regulacji zrobiłem ponad 100km ,regulacja się skończyła ,ledwo wróciłem ;] po rozebraniu tarczki sa ok ,kosz jest ok,bolec który naciska na kosz i powoduje że tarczki się rozchodzą był skrzywiony,na szybko go wyprostowałem ,zrobiłem z 10km jest tak samo,bolec idzie do przetoczenia bo jest jeszcze trochę krzywy,zamówiłem nowa linkę bo star się rozwarstwia (ale ze względu ze do mojej tski nie ma linek sprzęgła zamówiłem teoretycznie taką samą z możliwością skrócenia ) sam ten bolec mógł być przyczyną? i główne pytanie dlaczego się skrzywił...aż tak wielkich sił tam niema...bolec ma grubość 5 mm Cytuj Par montaignes et par valeesEt par forez longues et leesPar leus estranges et sauvagesEt passa mainz felonz passagesEt maint peril et maint destroit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.