qpatrix Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Witam. Niedawno kupiłem używaną Sendę SM rocznik 2007. Mój problem polega na tym, iż podczas hamowania silnikiem słychać takie dziwne zgrzytanie wydobywające się z silnika. Silnik był już rozbierany w celu dokładnego jego obejrzenia, lecz niestety nie znalazłem nic, co mogłoby być przyczyną tego zgrzytania. Drugi mój problem objawia się podczas redukcji biegów. Od czasu do czasu mam tak, że nie mogę zrzucić biegów, dokładnie tak samo jak byś chciał podczas postoju zrzucić bieg z 6 np 1. (skrzynia biegów jakby nie zaskakuje). To samo zdarza mi się kiedy jadę ( czasami potrafi być to bardzo uciążliwe). Jeśli ktokolwiek z was zna lub domyśla się przyczyn tych problemów, to prosiłbym o pomoc. :icon_question: Z góry dzięki :bigrazz: Pozdrowienia :notworthy: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Silnikiem dwusuwowym się nie hamuje! Dlaczego? - skuteczność takiego hamowania jest bardzo mała(może tobie sie wydaje ze hamuje bo np. masz zjechane łożyska w kolach), oraz przede wszystkim grozi to bardzo łatwemu zajechaniu silnika(brak smarowania).Co do drugiej sprawy: tylko podczas redukcji biegów takie coś występuje? I to "od czasu do czasu" to jak często jest? Pzdr, Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qpatrix Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Wiem, ze skutecznosc hamowania silnikiem jest kiepska. Ale kiedy jade np na 6, spuszczam reke z manetki gazu, to w tym momencie zaczyna mi hamowac silnikiem chyba. Problem w tym ze ja nie chce hamowac silnikiem tylko chce naprawic te dziwne zgrzytanie.A co do skrzyni biegow to zdarza mi sie to tylko przy redukcji a od czasu do czasu tzn ok raz na 25 km miejskiej jazdy ;D Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Od czasu do czasu mam tak, że nie mogę zrzucić biegów, dokładnie tak samo jak byś chciał podczas postoju zrzucić bieg z 6 np 1. (skrzynia biegów jakby nie zaskakuje). To samo zdarza mi się kiedy jadę ( czasami potrafi być to bardzo uciążliwe). Zrzucasz wszystkie biegi po kolei na jednym wysprzegleniu ? Nie szukaj usterki a zmien technike jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qpatrix Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Tak. Wiem, że POWINNO się zmieniać na pojedynczych wysprzegleniach, ale slyszalem tez ze nie jest to konieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Jesli to nie jest konieczne to sie nie dziw ze masz problemy z redkcja. Wszczegolnosci na jednym wysprzegleniu, stojac w miejscu zredukujesz moze jeden bieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qpatrix Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Kiedy stoje w miejscu to normalne, tylko ze ja mam problemy z redukcja podczas jazdy. Jedno wysprzeglenie czy wiecej to bez roznicy jak mi nawet 6 nie chce zejsc. A co do tego hamowania silnika, to zauwazylem ze zgrzyta nawet kiedy mam wylaczony silnik i zjezdzam z gorki, lecz zgrzytanie nadal wydobywa sie z silnika. Problem nie jest jak juz wczesniej pisalem z hamowaniem silnika. Niedopatrzenie sry Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 a co z olejem? wlany jest odpowiedni, dobrej firmy, niespracowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qpatrix Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Jeśli chodzi o oleje to wszystko jest takie jak być powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Kiedy stoje w miejscu to normalne, tylko ze ja mam problemy z redukcja podczas jazdy. Jedno wysprzeglenie czy wiecej to bez roznicy jak mi nawet 6 nie chce zejsc. a sprzęgło nie ciągnie ?? bo ja mam takie problemy jak mam źle wyregulowane sprzęgło nie moge zmienić biegu ani w góre ani w dól co do hamowania silnikiem nie wiem ktoś kiedyś wymyślił bajke że sie zaciera wszyscy powtarzają.........zaciera sie jak zjeźdzasz z pionowej górki na gazie domkniętym na minimum natomiast w normalnej miejskiej jeździe można śmiało hamować zamykając manetke nie odcinasz dopływu paliwa bo jest dyszxa biegu jałowego ........choć ty chyba masz tarcze w sendzie to możesz tylko jej używać w starych moto z bębnami na porządku dziennym jest hamowanie silnikiem......... co może zgrzytać ?? wszystko z twojego opisu wynika że być może jak ja masz naknocone coś z skrzynią biegów źle złożoną czy coś sie przestawiło....... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qpatrix Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Jeśli chodzi o skrzynie to zauwazylem ze jak np jade na 6 i chce zrzucic na 5, i nie schodzi to puszczam sprzęgło, wciskam spowrotem i wtedy bieg schodzi. Jeszcze musze to opatentowac, i jesli bedzie dzialac to chyba bede tak robil kiedy jakis bieg nie bedzie chcial mi zejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Podepne sie do tematu bo nie chce zakladac nowego. mam taki problem ze jak jade np. 50 km/t na 6 i zrzucam na 1 to tak grzechotac zaczyna czy to jest narmalne? I jeszcze czasem jak chce zrzucic z 6 na 1 to blokuje mi sie na 4 i trzeba spowrotem na 6 i dopiero na dol. Wiecie moze w czym tkwi moj problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 A co do tego hamowania silnika, to zauwazylem ze zgrzyta nawet kiedy mam wylaczony silnik i zjezdzam z gorki, lecz zgrzytanie nadal wydobywa sie z silnika. Problem nie jest jak juz wczesniej pisalem z hamowaniem silnika. Niedopatrzenie sryPozdrowieniaCzy przypadkiem nie masz za luźnego łańcucha, który przy hamowaniu ociera o karter lub o powierzchnię tylnego wahacza? Rozwiazania najprostsze daja najcześciej najlepszy efekt.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qpatrix Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Łańcuch za luźny nie jest, niedawno go wymieniałem i wszystko jest z nim ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qpatrix Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Nagrałem pewien filmik gdzie mozecie uslyszec jak brzmi mniej wiecej te zgrzytanie w silniku. Zauwazylem, ze zgrzytanie znika kiedy wcisne sprzeglo/ dodam gazu. Zgrzytanie pojawia się też, kiedy silnik jest wyłączony a zjezdzam z gorki. Wtedy nie pomaga nawet wcisniecie sprzegla. Jak brzmi owe zgrzytanie usłyszycie tutaj http://pl.youtube.com/watch?v=9mbVQdpdEDQ mniej wiecej od 30 sekundy filmu. Film był nagrywany podczas zjazdu z górki, z wyłączonym silnikiem. Dźwięk jest lekko zniekształcony. POMOCY :icon_eek: ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.