Skocz do zawartości

?adowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, w suzuki gs 550 m katana 1982 rok, padło mi ładowanie a dokladnie za duze napiecie było. Pomyslalem oczywista sprawa regulator, ale, kiedy kupiłem inny, nadal ładował mi za duze napiecie ok 17V. Z pradnicy w tym motorku wychadza 3 kable wiec na prosty rozum wychodzi prad trojfazowy. Po odłaczeniu dwóch kabli od regulatora został tylko jeden podłaczony kabel z pradnicy do regułatora i ładownie wyszło około 13,5V (tak jakby pradem jednofazowym) i jest wszystko w porzadku. Pozostałe dwa kable zaizolowałem i chodzi. Moje pytanie jest takie czy moge tak jezdzic? I czy nic sie nie stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mozesz, jedno uzwojenie szybko spalisz bo bedzie pracowalo na pelnym obciazeniu, ja skupilbym sie jednak na regulatorze... czy ten ktory kupiles jest nowy? czy uzywany? i czy dedykowany do tego motocykla i wlasnie do tego rodzaju pradnicy (trojfazowej)

pozdr.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ładuje na podpiętym tylkojednym kabelku to masz przebicie na masę w samym alternatorze lub gdzieś w przewodach.

Na jednym przewodzie nie ma prawa ładować.

Sprawdź rezystancje uzwojeń alternatora i rezystancję pomiędzy fazami a obudową silnika.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mozesz, jedno uzwojenie szybko spalisz bo bedzie pracowalo na pelnym obciazeniu, ja skupilbym sie jednak na regulatorze... czy ten ktory kupiles jest nowy? czy uzywany? i czy dedykowany do tego motocykla i wlasnie do tego rodzaju pradnicy (trojfazowej)

pozdr.

 

 

Regulator jest uzywany, od innego modelu, ale ma trzy wchodzace kable wiec tez jest przeznaczony do pradu trojfazowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz miernik skorzystaj z rady Sebazaza - alternator powinien miec 70V napiecia pradu zmiennego na poszczegolnych fazach alternatora ( podpinajac pod miernik przewody 1+2, 2+3, 3+1 ) przy pracujacym silniku i 5 tys obrotow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz miernik skorzystaj z rady Sebazaza - alternator powinien miec 70V napiecia pradu zmiennego na poszczegolnych fazach alternatora ( podpinajac pod miernik przewody 1+2, 2+3, 3+1 ) przy pracujacym silniku i 5 tys obrotow.

 

Adam M.

mozna te napiecie pomierzyc fakt, ale ja caly czas uwazam ze to regulator...

po pierwsze wartosc 17V jest wlasciwa wartoscia napiecia dla tego motocykla na wyjsciu prostownika (czyli pradu DC niewyregulowanego)

po drugie na jednym przewodzie bedzie mial to napiecie jakie ma bo jest to najprawdopodobniej kabel jedyny ktory prowadzi do regulatora (zolty- czy tak piotreksuzuki?) pozostale sa wpiete w prostownik

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna te napiecie pomierzyc fakt, ale ja caly czas uwazam ze to regulator...

po pierwsze wartosc 17V jest wlasciwa wartoscia napiecia dla tego motocykla na wyjsciu prostownika (czyli pradu DC niewyregulowanego)

po drugie na jednym przewodzie bedzie mial to napiecie jakie ma bo jest to najprawdopodobniej kabel jedyny ktory prowadzi do regulatora (zolty- czy tak piotreksuzuki?) pozostale sa wpiete w prostownik

 

pozdrawiam

 

zółty kabel jest akurat odpiety poniewaz gdy go podepne na mierniku pokazuje ok 17V ładowania. Pod regulator jest podpiety tylko kabel biały z zielony paskiem. A regulator juz mam drugi i jest ciagle bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zółty kabel jest akurat odpiety poniewaz gdy go podepne na mierniku pokazuje ok 17V ładowania. Pod regulator jest podpiety tylko kabel biały z zielony paskiem. A regulator juz mam drugi i jest ciagle bez zmian.

poszukaj "wiring diagram" do swojego motocykla, podlacz wszystko wg schematu i etedy mozemy dalej oceniac sytuacje, jesli nadal bedzie 17V to regulator nie dziala

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ładuje na podpiętym tylkojednym kabelku to masz przebicie na masę w samym alternatorze lub gdzieś w przewodach.

Na jednym przewodzie nie ma prawa ładować.

Sprawdź rezystancje uzwojeń alternatora i rezystancję pomiędzy fazami a obudową silnika.

Pozdrawiam.

 

 

Jednak kolega sebazaz miał racje było przebicie na masie. Zawiozłem dzisiaj stojan do mechanika zeby go obejrzał. Stwirdził ze jest dobry, zmierzył rezystancje itd. W domu kiedy chciałem przykrecic stojan do dekla zauwazyłem ze sruba mocujaca obciera leciutko o uzwojenie, dałem inna srube, złozylem i teraz czekam az silikon wyschnie. Jak bedzie wszystko ok to napisze. Dzieki wszystkim za rady. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli spodziewasz sie ze silikon zabezpieczy uzwojenie tego altka podczas pracy w oleju to sie mylisz. Jezeli izolacja jest zniszczona to niestety bedziesz mial ciagle klopoty, chyba ze kupisz dobra uzywke lub przewiniesz drutem z izolacja odporna na prace w oleju.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w ogóle zrobiłeś pomiar napięcia pomiedzy poszczególnymi fazami altka??? jestem ciekawy, nie zawsze to co sie wydaje uszkodzone jest zepsute. być może jest inna przyczyna. gdyby altek miał przebicie na mase to raczej nie powinno być żadnego napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jezeli spodziewasz sie ze silikon zabezpieczy uzwojenie tego altka podczas pracy w oleju to sie mylisz. Jezeli izolacja jest zniszczona to niestety bedziesz mial ciagle klopoty, chyba ze kupisz dobra uzywke lub przewiniesz drutem z izolacja odporna na prace w oleju.

 

Adam M.

 

Silikon od dekla czekam az wyschnie, a stojan zaizolowałem lakierem. Długo tu nie zaglądałem bo jak złozyłem i zaczeło chodzic to zapomniałem napisac ze wszystko jest juz w porzadku, po prostu zacząłem jeździć. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotreksuzuki ja zgadzam się z Adamem M że to jednak nie przetrwa próby czasu i przy najbliższej przelotce w ciepły dzień znowu puści.

 

No ale zobacz na daty tego tematu, smigam juz na tym od sierpnia (oprócz przerwy w te mrozne dni) i nic sie nie dzieje a Adam M pisał o tym ze silikon nie wytrzyma bo zle sprecyzowałem swoją wypowiedź ( ze sie tak mądrze wyraze) uzwojenie zostało zabezpieczone lakierem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...