piotreksuzuki Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Mam pytanie, w suzuki gs 550 m katana 1982 rok, padło mi ładowanie a dokladnie za duze napiecie było. Pomyslalem oczywista sprawa regulator, ale, kiedy kupiłem inny, nadal ładował mi za duze napiecie ok 17V. Z pradnicy w tym motorku wychadza 3 kable wiec na prosty rozum wychodzi prad trojfazowy. Po odłaczeniu dwóch kabli od regulatora został tylko jeden podłaczony kabel z pradnicy do regułatora i ładownie wyszło około 13,5V (tak jakby pradem jednofazowym) i jest wszystko w porzadku. Pozostałe dwa kable zaizolowałem i chodzi. Moje pytanie jest takie czy moge tak jezdzic? I czy nic sie nie stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 nie mozesz, jedno uzwojenie szybko spalisz bo bedzie pracowalo na pelnym obciazeniu, ja skupilbym sie jednak na regulatorze... czy ten ktory kupiles jest nowy? czy uzywany? i czy dedykowany do tego motocykla i wlasnie do tego rodzaju pradnicy (trojfazowej)pozdr. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Jeśli ładuje na podpiętym tylkojednym kabelku to masz przebicie na masę w samym alternatorze lub gdzieś w przewodach.Na jednym przewodzie nie ma prawa ładować.Sprawdź rezystancje uzwojeń alternatora i rezystancję pomiędzy fazami a obudową silnika.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreksuzuki Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 nie mozesz, jedno uzwojenie szybko spalisz bo bedzie pracowalo na pelnym obciazeniu, ja skupilbym sie jednak na regulatorze... czy ten ktory kupiles jest nowy? czy uzywany? i czy dedykowany do tego motocykla i wlasnie do tego rodzaju pradnicy (trojfazowej)pozdr. Regulator jest uzywany, od innego modelu, ale ma trzy wchodzace kable wiec tez jest przeznaczony do pradu trojfazowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 A do czego ma być przeznaczony? To że ma trzy wyprowadzenia o niczym nie świadczy. Może mieć inną charakterystykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Jesli masz miernik skorzystaj z rady Sebazaza - alternator powinien miec 70V napiecia pradu zmiennego na poszczegolnych fazach alternatora ( podpinajac pod miernik przewody 1+2, 2+3, 3+1 ) przy pracujacym silniku i 5 tys obrotow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Jesli masz miernik skorzystaj z rady Sebazaza - alternator powinien miec 70V napiecia pradu zmiennego na poszczegolnych fazach alternatora ( podpinajac pod miernik przewody 1+2, 2+3, 3+1 ) przy pracujacym silniku i 5 tys obrotow. Adam M.mozna te napiecie pomierzyc fakt, ale ja caly czas uwazam ze to regulator...po pierwsze wartosc 17V jest wlasciwa wartoscia napiecia dla tego motocykla na wyjsciu prostownika (czyli pradu DC niewyregulowanego)po drugie na jednym przewodzie bedzie mial to napiecie jakie ma bo jest to najprawdopodobniej kabel jedyny ktory prowadzi do regulatora (zolty- czy tak piotreksuzuki?) pozostale sa wpiete w prostownik pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreksuzuki Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 mozna te napiecie pomierzyc fakt, ale ja caly czas uwazam ze to regulator...po pierwsze wartosc 17V jest wlasciwa wartoscia napiecia dla tego motocykla na wyjsciu prostownika (czyli pradu DC niewyregulowanego)po drugie na jednym przewodzie bedzie mial to napiecie jakie ma bo jest to najprawdopodobniej kabel jedyny ktory prowadzi do regulatora (zolty- czy tak piotreksuzuki?) pozostale sa wpiete w prostownik pozdrawiam zółty kabel jest akurat odpiety poniewaz gdy go podepne na mierniku pokazuje ok 17V ładowania. Pod regulator jest podpiety tylko kabel biały z zielony paskiem. A regulator juz mam drugi i jest ciagle bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 zółty kabel jest akurat odpiety poniewaz gdy go podepne na mierniku pokazuje ok 17V ładowania. Pod regulator jest podpiety tylko kabel biały z zielony paskiem. A regulator juz mam drugi i jest ciagle bez zmian.poszukaj "wiring diagram" do swojego motocykla, podlacz wszystko wg schematu i etedy mozemy dalej oceniac sytuacje, jesli nadal bedzie 17V to regulator nie dzialapozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreksuzuki Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Jeśli ładuje na podpiętym tylkojednym kabelku to masz przebicie na masę w samym alternatorze lub gdzieś w przewodach.Na jednym przewodzie nie ma prawa ładować.Sprawdź rezystancje uzwojeń alternatora i rezystancję pomiędzy fazami a obudową silnika.Pozdrawiam. Jednak kolega sebazaz miał racje było przebicie na masie. Zawiozłem dzisiaj stojan do mechanika zeby go obejrzał. Stwirdził ze jest dobry, zmierzył rezystancje itd. W domu kiedy chciałem przykrecic stojan do dekla zauwazyłem ze sruba mocujaca obciera leciutko o uzwojenie, dałem inna srube, złozylem i teraz czekam az silikon wyschnie. Jak bedzie wszystko ok to napisze. Dzieki wszystkim za rady. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Jezeli spodziewasz sie ze silikon zabezpieczy uzwojenie tego altka podczas pracy w oleju to sie mylisz. Jezeli izolacja jest zniszczona to niestety bedziesz mial ciagle klopoty, chyba ze kupisz dobra uzywke lub przewiniesz drutem z izolacja odporna na prace w oleju. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 a w ogóle zrobiłeś pomiar napięcia pomiedzy poszczególnymi fazami altka??? jestem ciekawy, nie zawsze to co sie wydaje uszkodzone jest zepsute. być może jest inna przyczyna. gdyby altek miał przebicie na mase to raczej nie powinno być żadnego napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreksuzuki Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jezeli spodziewasz sie ze silikon zabezpieczy uzwojenie tego altka podczas pracy w oleju to sie mylisz. Jezeli izolacja jest zniszczona to niestety bedziesz mial ciagle klopoty, chyba ze kupisz dobra uzywke lub przewiniesz drutem z izolacja odporna na prace w oleju. Adam M. Silikon od dekla czekam az wyschnie, a stojan zaizolowałem lakierem. Długo tu nie zaglądałem bo jak złozyłem i zaczeło chodzic to zapomniałem napisac ze wszystko jest juz w porzadku, po prostu zacząłem jeździć. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIUS Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 (edytowane) piotreksuzuki ja zgadzam się z Adamem M że to jednak nie przetrwa próby czasu i przy najbliższej przelotce w ciepły dzień znowu puści. Edytowane 7 Stycznia 2009 przez FILIUS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreksuzuki Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 piotreksuzuki ja zgadzam się z Adamem M że to jednak nie przetrwa próby czasu i przy najbliższej przelotce w ciepły dzień znowu puści. No ale zobacz na daty tego tematu, smigam juz na tym od sierpnia (oprócz przerwy w te mrozne dni) i nic sie nie dzieje a Adam M pisał o tym ze silikon nie wytrzyma bo zle sprecyzowałem swoją wypowiedź ( ze sie tak mądrze wyraze) uzwojenie zostało zabezpieczone lakierem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.