Skocz do zawartości

Tłumik przelotowy


Lukasz89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

miałem do niedawna Suzuki Bandita i nosiłem sie z zamiarem wymiany tłumika na sportowy przelot. Ceny firmowych, dedykowanych modeli są wręcz niebotyczne a ładny tłumik 'niby do wszystkiego' można kupić za przyzwoite pieniądze. Wszędzie krążą opinie że jeżeli tłumik nie jest dedykowany konkretnie do danego modelu to moto starci na mocy, zacznie więcej palic i w ogóle to nic dobrego, a jeśli tłumik jest firmowy i jest przypisany mojemu motocyklowi to moc sie podniesie i będzie wszystko lepiej niż było.

I teraz prosze o wyjaśnienie:

JAKA TO ROZNICA SKORO NA ZDJECIACH Z AUKCJI I W 'TANIM' TLUMIKU I W 'DROGIM' WIDAC PRZESTRZAL NA WYLOT, NIE MA ZADNYCH PRZEGRODEK PO PROSTU WIDAC 'SLONCE'...?

Edytowane przez Lukasz89

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no za pewne jest to predkosc 180km\h

Ja tez nosilem sie z wymiana i pozostalem przy standardzie, wiecej w Cb mi nie potrzeba. Jelsi kupie plastika to wtedy pomysle :]

Co do twojego pytania tez sie nad tym zastanawialem moze jest to roznica w wielkosci przelotu ? I rodzaju materialu orginal po prostu kosztuje i jak sama nazwa wskazuje jest orginalny :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chodzi może o odpowiednie wymiary tłumika przez co jest on dopasowywany do motocykla.I materiał wykonania takiego tłumika.Ale też duży wpływ oczywiscie ma to że jest on oryginalny.Tak jest wszędzie.

 

Takie coś można zaobserwować wszędzie powiedzmy jakiś ciuch t-shirt pumy kosztuj 100zł a t-shirt mniej znanej firmy ale identyczny kosztuje 40zł.Tak więc może to tylko o to chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej - ważne są wymiary wewnątrzne, materiał i dlugość rury oraz tłumika. Wymiary są ważne dlatego że gazy wydechowe są w pewien sposób "wyciągane" z komory spalania przy odpowiednim ukladzie i jest to wnikliwie opracowane przez producenta. Ważne jest też aby spaliny nie cofały się do cylindra tudzież nie blokowały wylotu a złe wymiary sprawią że spaliny będą "błądziły" w układzie zamiast pędzic ku wylotowi. Materiał wydechu jest ważny ponieważ w układzie występuje rezonans gazów i materiał wydechu musi sobie z tym też poradzić. Im grubszy materiał tym fale będą bardziej się odbijały i cofały tudzież miękki materiał pochłonie części rezonansu co ułatwi przelot gazom. W silnikach 4T układ wydechowy nie ma ąz tak wielkiego znaczenia jak w 2T.

 

Co ciekawe - ostatnio uszczelniłem połączenie kolektor-rura wydechowa w moje Suzuki GSX600F `99 (a więc tez sam silnik co Bandzior) i lepiej śmiga. Nieszczelność nie była duża ale mnie denerwowała bo moto brzmiało jak Ford Transit. Wydech jest seryjny. Wkrótce założę do niej wydech Sciorpiona od GSXR600 K4 i zobaczę jakw wtedy się zachowa.

 

Wiedz że im cieńsza blacha z której jest zrobiony wydech tym lepiej.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie porównuje SERYJNEGO tłumika z PRZELOTEM bo tu różnica jest oczywista. Chodziło mi o porównanie taniego przelotu np firmy Montii z przelotem np firmy Acrapovic. Mogę zrozumieć różnice dźwięku- różny kształt puchy i różne wypełnienie ma napewno na to wpływ ale czy ma to wpływ na osiągi silnika skoro w tłumiku Montii widać:

 

http://photos03.allegro.pl/photos/oryginal.../41/407824190_2

 

 

A w tłumiku Acrapovica widać:

 

 

http://photos04.allegro.pl/photos/oryginal.../75/407827535_1

 

Widać 'okienko' tak jakby zajrzeć w rure :icon_eek:

 

Po prostu to pusty tłumik w którym spaliny 'sobie wylatują' a jedyne tłumienie to jakieś wypełnienie do koła które moim zdaniem bardziej działa na dźwięk uciekających spalin a nie na to czy silnik straci moc czy nie...

Edytowane przez Lukasz89

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze kieruje sie tym ze cena jest adekwatna do jakosci.

czyli jesli kupisz buty "no name" a np "puma" to tak samo bedziesz chodzil, tylko ze w tych pierwszych zabola cie stopy po np bieganiu i szybciej sie skoncza a puma sam sie domysl :biggrin:

 

a jesli chodzi o efekty to wiadomo ze jest to dzwiek i wyglad puchy bo jesli ktos mowi ze zalozyl przelot bez zadnych ingerencji w kompa lub silnik i czuje pod manetka ze moto jest mocniejsze jest nawet smieszne

sam po sobie wiem ze zalozenie samego przelotu nawet za 3tys. szkodzi moto .

 

a spaliny wylatuja owszem ale problem tkwi w tym ze za szybko !!

Edytowane przez tajnos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieraz wymiana samego filtra powietrza na np K&N bywa upierdliwa bo pojawiaja sie tzw dziury w obrotach. Takze jak moto chodzi ladnie na seryjnym wydechu to lepiej nie cuduj.

 

z tego co napisales tuning ma byc raczej nisko budzetowy... no chyba ze kupisz sobie jakas tansza koncoweczke dla zaspokojenia wlasnej ciekawosci, a oryginal bedzie w pogotowiu.

 

ps. troche dziwne jest to co piszesz

Wszędzie krążą opinie że jeżeli tłumik nie jest dedykowany konkretnie do danego modelu to moto starci na mocy, zacznie więcej palic i w ogóle to nic dobrego, a jeśli tłumik jest firmowy i jest przypisany mojemu motocyklowi to moc sie podniesie i będzie wszystko lepiej niż było.

 

chcesz podniesc moc motocykla ale ma tyle samo palic. Wiec z czego ma sie ta moc brac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi. Chodziło mi o to ze słysze opinie iż jeżeli kupie jakiś tani przelot to moto będzie więcej paliło a mocy będzie mniej niż było nawet po regulacjach, a jeżeli przelot będzie drogiej firmy (mimo iż obydwa w przekroju wyglądają jak pusta rura z czyms dookoła) to moc po przestrojeniu sie podniesie- i włąśnie tego nei rozumiem, bo niby co za różnica...?

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ wydechowy ma na celu nie tylko wyciszenie silnika, ale też regulację jego charakterystyki. Odpowiednio policzony i wykonany układ może przynieść wzrost mocy w pewnym zakresie obrotów w stosunku do seryjnego, ale zaznaczam, musi być odpowiednio liczony pod konkretny silnik (ważna jest jego kubatura, długość etc), dlatego uniwersalne puste puchy zazwyczaj nie przynoszą korzyści, a wręcz przeciwnie. Często po założeniu takiej końcówki silnik jest bardzo trudny do wyregulowania, moc spada (a właściciel chce jeździć jak wcześniej lub lepiej -> mocniej odwija -> spalanie rośnie) no ale przecież teraz jest głośno :biggrin:

 

Ogółem, nie polecam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. W swoim ktm lc4 400 mialem oryginalny przelotowy układ wydechowy. Jedynie na końcu był zamontowany dbkiller. Ten db killer był w formie końcówki wydechu(komin?). Wywaliłem to i założyłem zwykły komin. Trochę zagmatwałem ale mam nadzieję że zrozumieliście :biggrin:. Czy powinienem regulować motocykl?

Pzdr, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Tak, wiem, wykopaliska...

 

Pytania zwiazane jak najbardziej z tematem, wiec nie zakladam nowego.

 

Nabylem b6.5 na gaznikach z leo vince sbk z db-killerem.

Wszytko fajnie, piekny dzwiek, ale w trasie troche meczy bez killera.

 

1. Gazniki - czy regulacje/synchro gaznikow ma byc wykonane bez killera czy z killerem? Czy moge dowolnie wkladac i wyjmowac killer bez obaw o rozregulowanie?

 

2. Spalanie - jaki jest szacowany wzrost spalania na akcesoryjnym wydechu? Czy jest i czy powinna byc roznica w spalaniu z killerem i bez?

 

3. Czy pierdzenie w wydech przy zejsciu z obrotow jest grozne dla silnika, np dla zaworow wydechowych? Choc jest to ladny dzwiek, czy mozliwa jest taka regulacja, aby to pierdzenie zminimalizowac?

 

Mysle, ze zebralem tu wiekszosc watpliwosci zwiazanych z akcesoryjnymi puszkami. Prosze o nieodsylanie mnie do szukajki, poniewaz nie zdolalem znalezc interesujacych mnie informacji.

Z gory dziekuje za rzetelne odpowiedzi,

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...