Skocz do zawartości

Zamknieta guma i co dalej ???


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gwoli uściślenia - "high side" występuje w wyniku uślizgu tyłu do którego można doprowadzić poprzez zbyt mocne ODKRĘCENIE gazu w zakręcie a nie poprzez jego zamknięcie. Zamykanie gazu w zakręcie może doprowadzić do uślizgu przodu i w rezultacie szlifa, tzw "low side"

Śliwa, jest dokładnie odwrotnie :icon_mrgreen: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?s=...ndpost&p=770864

hikor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro juz zamknales opone to znaczy, ze dobrnales do celu i teraz juz jestes motocyklista pelna geba...

:P

hehehe dzieki za komplement milo mnie to polechtalo nie powiem, ale wiem ze droga jeszcze daleka przede mna. A tak na marginesie to jak to jest z tym kolanem mam po prostu doope do wewnetrznej wystawic troche i sie zwiesic i przyszorowac? I jak to jest opierasz sie na tym kolanie czy tylko lekko macasz asfalt??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie to jak to jest z tym kolanem mam po prostu doope do wewnetrznej wystawic troche i sie zwiesic i przyszorowac? I jak to jest opierasz sie na tym kolanie czy tylko lekko macasz asfalt??

 

 

Podpinam się pod pytanie kolegi wyżej bo też mnie to właśnie interesuje :crossy:

 

..w prawdzie do pełnego zamknięcia tylnej opony zostało mi ok 0.2 cm :icon_mrgreen: to w dalszym ciągu nie udało mi się jeszcze dotknąć / szlifować kolanem asfaltu (chyba że za mało się zwieszam przerzucając tyłek na daną strone winkla ?) ..

Edytowane przez Tylik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod pytanie kolegi wyżej bo też mnie to właśnie interesuje :icon_mrgreen:

 

..w prawdzie do pełnego zamknięcia tylnej opony zostało mi ok 0.2 cm :cool: to w dalszym ciągu nie udało mi się jeszcze dotknąć / szlifować kolanem asfaltu (chyba że za mało się zwieszam przerzucając tyłek na daną strone winkla ?) ..

I na co ci te 900 ccm :biggrin:

 

Ja mam następujące odczucia - możesz jechać prawie prosto i zwiesić dupę tak, że przytrzesz slider na każdym rondzie. Takie coś daje radochę na wolniutkich winklach i dobrze sprawdza się na torze takim jak Lublin. W rzeczywistości dzika chęć do zejścia na kolano spowalnia. W Kownie na dniach Suzuki przekonałem się, że tor szybciej przejeżdża się na pełnej k*rwie bez przycierania sliderów niż jak jedzie się łuki tak żeby szorować kolanem o asfalt.

 

Ćwicząc winkle na cywilnej drodze nigdy nie nauczysz się prawidłowej pozycji i dobrych torów jazdy. Takie rzeczy można wyrobić tylko na Poznaniu czy innym zamkniętym obiekcie, gdzie można pojeździć szybko. Wtedy prędkość wymusza inne ułożenie ciała i jednocześnie trudniej doprowadzić do przycierania podnóżkami, wydechem i czymtam jeszcze. Lublin to też popierdołka - idealne miejsce do wstępnej nauki, ale w porównaniu do prawdziwego jeżdżenia po winklach :buttrock: lipa jak cholera.

 

A ostatnie 2 mm chickenstripa trudniej zetrzeć niż wcześniejsze 5 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież kolanem można dotknąc jeszcze sporo przed zamknieciem opon, wiec nie wiem czemu sie tak wysilasz mając je juz dawno zamkniete. W VTR podstawą było trzymanie stałego gazu podczas jazdy na zamknietych gumach. Odjecie gazu nie podwodowało moze high side'a, ale dawało sie odczuć jako silne szarpnięcie i ciagneło moto wgłąb zakretu. btw, mozna ten silny efekt hamujący było wykorzystac przy zbyt szybkim wejsciu w zakret, zeby zaciesnić.

Mi najlepiej jedziło sie na Bridgestone'ach Battlax. Opony trzymały jak przyklejone, pomimo ze podnózki dawno dotykały asfaltu a nawet zaczynały składać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. czyli jednak z tego co piszeta za mało wychylam "dupke" i "kolanko" ;) hehe

 

 

Ja jak narazie nie byłem niestety na żadnym z torów :) ..ale w planach mam w najbliższym czasie wypad do Lublina..

 

Co do opony to udaje mi się ją (praktycznie całą) zamknąć w samym tylko centrum Wawy (nie mówie tu o jakiś ślimakach na wiadukty/mosty typu Poniatoszczak lub ronda).

Jeden z ładniejszych winkli jakie do tej pory przetestowałem i najbardziej mi się podoba znajduje się w Modlinie :cool: .. a tak poza tym nic konkretnego, dobrego do poćwiczenia nie znam :P

 

Ktoś zna jakieś dobre miejsca do winklowania w Wawie lub okolicach ??

Edytowane przez Tylik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli uściślenia - "high side" występuje w wyniku uślizgu tyłu do którego można doprowadzić poprzez zbyt mocne ODKRĘCENIE gazu w zakręcie a nie poprzez jego zamknięcie. Zamykanie gazu w zakręcie może doprowadzić do uślizgu przodu i w rezultacie szlifa, tzw "low side"

 

pozdro

 

Śliwa

Gwoli uściślenia - nie tłumacz nikomu tego, czego nie jestaś pewny. A jak jesteś już pewny, to jeszcze skonsultuj z kimś kto na pewno wie. Do high side może doprowadzić - nieumiejętne dodanie i puszczenie gazu w zakręcie, nieumiejętna zmiana kierunku tzw. przejazd szykany, nieumiejętne korzystanie z tylnego hamulca i wiele wiele innych błędów, które robicie. High side to bardzo specyficzne, ale znane zjawisko. Można go unikać ale trzeba poznać i zrozumieć pracę zawieszenia w motocyklu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

które robicie.

Uff dobrze, że chociaż ty jeździsz bezbłędnie. Gdyby Lorenzo odrobił prace domową to pewnie nie wyrąbałby na pierwszym zakręcie w Laguna Seca! A to głupek! :icon_rolleyes:

 

- cargo wjazd na wiadukt

Słabe miejsce. Nie dość, że wjeżdżasz pod dużym kątem z praktycznie zerowej prędkości (chyba, że ładujesz się stówką przez pasy namalowane na jezdni) to jeszcze na środku winkla są metalowe łączenia, a na wyjściu z łuku studzienka kanalizacyjna. Nic tylko wyłapać uślig i wylądować na barierkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...