Skocz do zawartości

Yamaha Raider


Raptor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Ja jeszcze w sprawie problemu z 3 biegiem.

Moto odebrałem z POLand Position wraz z expertyzą.

Chłopaki najpierw jescze rozebrali sprzęgło z nadzieją, że może tam jakiś luz się wdał. "Niestety" tam wszystko ok.

Posłuchali jeszcze, poczytali, posprawdzali w papierach i doszli do wnioski że to uszkodzenie zębatki 3-go biegu, które zdarza się w tej skrzyni.

Jak zaczęli liczyć koszt naprawy, to włosy mi dęba stanęły: samo grzebanie w skrzyni: 3 tys. ponieważ rozebrać trzeba niemal cały silnik. Części: drugie tyle - połowa kosztów to zębatki (w scenariuszu pesymistyczny mogły ulec uszkodzeniu jeszcze 2 koła zębate), druga to komplet uszczelek głowic, cylindrów etc. PO PROSTU dramat.

 

Części można taniej kupić w US, ale za robotę trzeba zapłacić tutaj.

 

I teraz pytanie - czy ktoś z Was zna niezależny, ale znający się na tego typu grubej robocie warsztat w Wawie lub w promieniu 250km, który nie wyssałby resztki kasy?

 

Będę wdzięczny za info.

 

Pozdrawiam,

HIHUS

 

Przy okazji polecam chłopaków i dziewczynę z serwisu POLand Positiion przy Połczyńskiej.

Ceny roboty mają z kosmosu, ale wykazali się chęcią pomocy i znalezienia przyczyny problemu.

Nie co te cieniasy z UHMA Bike. Chyba przeszkodziłem im grać w pasjansa i uraziłem, że kupiłem używany motocykl.

Co za jemioły.

zadzwoń do tego gościa miał ten sam problem co ty powie ci gdzie naprawiał i jakie były koszty 693822899

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników Raidera. Od dwóch miesięcy przesiadłem sie z Virago 1100 na Raidera i korzystam z radości jaką daje jazda tym moto.

Ja Ci mogę pomóc. Dokładnie tak jak Ty, kilka lat temu przesiadlem się z Virago 1100 na Raidera. Jeżdżę najczesciej w słuchawkach więc silnik słyszę tylko w tle. NIGDY podczas wszystkich zrobionych do tej pory tras, nie brakowało mi obrotomierza. Ten silnik idealnie się czuje. To są dwa tłoki mielące dwa litry! Nie sposób nie czuć obrotów.

 

Ps. W Wie tworzymy grupe Raiderów. Jest juz chyba 6-7 maszyn. Jeżeli ktoś chce do nas dołączyć to zapraszamy.

Informujemy się smsami i wspolnie latamy a później przy jakiejs rybce, wymieniamy informacjami o tym moto i podpatrujemy wspólne, fajne patenty.

 

Panowie

 

A ja w innej sprawie.

Jestem świerzakiem jeśli chodzi o Raiderka. Chorowałem na ten motocykl od 3 lat i wreszcie udało się uciułać :-)

Sprzęta kupiłem tydzień temu i wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że niepokoi mnie klekotanie skrzyni na 3 biegu.

Przed kupnem sprawdziłem moto w serwisie motocyklowym w mieście w którym go kupiłem, a wczoraj oddałem go też do ASOjuż z tą konkretną uwagą.

Pojeździli, posłuchali i powiedzieli, że "ten typ tak ma".

 

No i pytanie do Was - czy rzeczywiście taka jego uroda i muszę pokochać klekoczącą trójkę tak jak ręsztę motocykla, czy powinnienem jednak drążyć temat.

Szczególnie, że umowę kupna/sprzedaży obejmuje rękojmia i mogę domagać się naprawy od sprzedajacego lub w ostateczności oddać moto.

 

POMÓŻCIE - a zależy mi na czasie.

 

Pozdrawiam wszystkich Raiderowców.

 

Hihus

Napisz może do człowieka Motosapiens na facebooku. Ja im ufam. Może Ci jakoś pomogą. Czytaj też fora, może amerykanie jakoś sobie z tym poradzili inaczej. Nie mam też pewności czy nie było z tym jakiejś akcji naprawczej Yamahy. Tylko że pewnie też tylko w usa. Ech..

Edytowane przez Raider_777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci mogę pomóc. Dokładnie tak jak Ty, kilka lat temu przesiadlem się z Virago 1100 na Raidera. Jeżdżę najczesciej w słuchawkach więc silnik słyszę tylko w tle. NIGDY podczas wszystkich zrobionych do tej pory tras, nie brakowało mi obrotomierza. Ten silnik idealnie się czuje. To są dwa tłoki mielące dwa litry! Nie sposób nie czuć obrotów.

 

Ps. W Wie tworzymy grupe Raiderów. Jest juz chyba 6-7 maszyn. Jeżeli ktoś chce do nas dołączyć to zapraszamy.

Informujemy się smsami i wspolnie latamy a później przy jakiejs rybce, wymieniamy informacjami o tym moto i podpatrujemy wspólne, fajne patenty.

 

 

Zgadza się Kolego, że czuje się te obroty, tyle że jest to silnik wonoobrotowy i wolałbym wiedzieć przy jakich obrotach zwykle wrzucam wyższy lub niższy bieg. I tyle w temacie. Jeżeli znasz odpowiedź na zadaneprzeze mnie pytanie, to proszę - odpowiedz.

Szerokości!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadzwoń do tego gościa miał ten sam problem co ty powie ci gdzie naprawiał i jakie były koszty 693822899

Dzięki kolego. zadzwonię

H

 

Ja Ci mogę pomóc. Dokładnie tak jak Ty, kilka lat temu przesiadlem się z Virago 1100 na Raidera. Jeżdżę najczesciej w słuchawkach więc silnik słyszę tylko w tle. NIGDY podczas wszystkich zrobionych do tej pory tras, nie brakowało mi obrotomierza. Ten silnik idealnie się czuje. To są dwa tłoki mielące dwa litry! Nie sposób nie czuć obrotów.

Ps. W Wie tworzymy grupe Raiderów. Jest juz chyba 6-7 maszyn. Jeżeli ktoś chce do nas dołączyć to zapraszamy.

Informujemy się smsami i wspolnie latamy a później przy jakiejs rybce, wymieniamy informacjami o tym moto i podpatrujemy wspólne, fajne patenty.

 

Napisz może do człowieka Motosapiens na facebooku. Ja im ufam. Może Ci jakoś pomogą. Czytaj też fora, może amerykanie jakoś sobie z tym poradzili inaczej. Nie mam też pewności czy nie było z tym jakiejś akcji naprawczej Yamahy. Tylko że pewnie też tylko w usa. Ech..

Jak się z Wami skontaktować i dołączyć do grupy? Chętnie pośmigam z Wami.

HIHUS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W sprawie obrotomierza-temat już rozwiązałem.

Zdecydowałem sie zakupić ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=4484919138. Ma fajny bajer tzw opening ceremony, tzn. że zachowuje sie tak jak oryginalny prędkościomierz w naszym motocyklu, a więc po przekręceniu kluczyka w prawo, wskazówka obrotomierza wykonuje ruch do końca skali po czym ustawia się w położeniu 0.

Podłączenie jest banalne. Zasilanie, podświetlenie i masa z lampy. Sterowanie biały kabelek do cewki pierwszego cylindra i chodzi. W komlecie jest obudowa z czarnego plastiku do zamocowania na płaskiej powierzchni, dlatego musze wykonać wspornik, który z wykorzystaniem śrub mocujących obudowę stacyjki pozwoli na umieszczenie obrotomierza centralnie nad lampą pod owiewką, co nie będzie takie rażące jak moim zdaniem mocowanie na kierownicy. Jeżeli ktoś potrzebuje bardziej szczegółowych informacji, to chętnie odpowiem na wszystkie pytania. Jak już wykonam mocowanie nie omieszkam zamieścić zdjęcia.



Witam ponownie :rolleyes:

Mam dwa pytania do użytkowników Raidera. Do czego służy ten przełącznik z oznaczeniem świateł przeciwmgielnych (chyba?) na prawej stronie kierownicy nad przyciskiem start - zdjęcie 1. U mnie nie załącza żadnych świateł.

I druga sprawa to czy ktoś wie do czego służą te nie podłączone nigdzie końcówki znajdujące sie w lampie oznaczone strzałkami na drugim zdjęciu? Czy może być to przełącznik który można wykorzystać do włączania lightbarów po ich zamontowaniu na moto?

Pozdrawiam i oczekuję na wieści, chociaż widzę że to forum jakoś mało żywotne. Czyżby tak nas było mało?

post-75854-0-51647400-1408993954_thumb.jpgpost-75854-0-87163800-1408994011_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Mam pytanie odnośnie tylego kapcia: czy macie jakieś doświadczenie z wciśnięciem opony 260-280. Wiem, że na fabryczną felgę da się włożyć 240. W przypadku szerszych wiadomo, że trzeba się już pobawić ze zmiana tylnego zawieszenia.

Czy ktoś z Was to robił, a jeśli tak to co trzeba przerobić i czy jest w okolicach Wawy ktoś, kto profesjonalnie to zrobi. Sam jestem w temacie dość zielony, a i warunków garażowo-warsztatowych nie mam najlepszych.

Przy okazji chciałbym tył trochę obniżyć - jakieś opinie i sugestie w tym temacie?

 

LwG

 

Hihus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet się na mnie wypiął, więc spotkamy się w sądzie. :-(

 

Dzięki za info odnośnie laczka. 250 wejdzie? No to spróbuję.

A wiesz coś o takim zestawie do obniżenia tylnego zawieszenia? http://www.baronscustom.com/catalog/display/1143/index.html

 

Pzdr,

H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś do lightbarów , a odnośnie obrotomierza czy wskazuje ci poprawne obroty podłoczyłem dokładnie tak samo i brakuje mi połowy obrotów

Masz rację, po załączeniu tego przełącznika, na kabelku z białą końcówką w lampie pojawia się napięcia +14V. Lightbary już podlączone. Żeby nie paliło styków dałem dodatkowo w obwodzie zasilania przekaźnik i jest O.K.

Co do obrotomierza, to nie wiem jaki model kupiłeś, ale na moim jest z tyłu przełącznik którym ustawia się liczbę cylindrów w moto. Ja ustawiłem jeden, jako że sygnał ciągnę tylko z jednej cewki i wskazania są prawidłowe. Na wolnych obrotach ok. 900 obr/min.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Edytowane przez Yurek58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem świeżym użytkownikiem tej pięknej maszyny jak Yamaha Raider. Posiadam ją od dwóch miesięcy. Szukałem jakiegoś forum Raidera, ale niestety. Jedynie ten temat jest założony, gdzie wszyscy do jednego worka wrzucają swoje opinie, sugestie, problemy i pytania. A może by tak administrator zrobił podforum yamahy xv1900 bo to te same silniki, gdzie znalazły by się działy jak (serwis, naprawy, chcę to upić czy coś w podobie). Był by jeden temat o olejach, jeden o oponach itp. Bo tak studiuję ten temat i czasem rozmowa się tyczy jakiejś kwestii, a tu nagle inny temat. A tak to by było wszystko uporządkowane.

Yamaha Virago 535 -> Suzuki VS800 -> Yamaha Raider XV1900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podforum jest moim zdaniem za mało osób aktywnych, póki co są dwa - ale liczba użytkowników znacznie większa. tym niemniej wszystko zależy od samych użytkowników, będzie ich więcej i będą aktywniejsi, to pewnie admin weźmie możliwość rozszerzenia fm pod uwagę

informacji o oponach czy oleju mógłbyś szukać w dziale co, jak kupić; mimo tego że ludziom się wydaje że muszą mieć informacje do "ich" motocykla, to zarówno olej jak i opony są zbliżone do wszystkich w danym typie (specyficzny może być co najwyżej rozmiar)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...