wiew Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Padły mi peirścienie, i zniszczyły tłok i lekko głowice nawet. Kumple się dziwą że cylinder cały... Tuleja nie ma rys ani dziur, to nie muszę robić szlifu? Wystarczy sam tłok dokupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Jesteś bardzo małomówny i nie możesz oczekiwać rzeczowej odpowiedzi dopóki nie dowiemy się o jaki silnik chodzi bo może to silnik Wankla ?Podaj typ, model, rocznik , przebieg i objawy ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiew Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Dostało mi się błota i wody do cylindra i wału korbowego, rozebrałem cylinder, pierścienie powbijane w tłok do wymiany. Z uwagi że w cylku mam tuleje to nie ma ona zadnych rys, jest gładziutka. Czyli nie muszę robić szlifu gdyż nie jest zniszczona? Wystarczy kupić tylko nowy tłok? Jest to honda crm 125, rok 99 a silnik rok 98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 CRM to przypadkiem nie jest czasem 2T ? jesli tak to wymieniasz sam tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 CRM to przypadkiem nie jest czasem 2T ? jesli tak to wymieniasz sam tłok.CRM to 2t, i jeżeli rzeczywiście powierzchnia tulei nie ma głębokich rys to wystarczy tłok :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Jesli nie masz progu na cylindrze i rys to mozesz wsadzac nowy tlok, ale lepiej pomierz cylinder srednicowka. Koszt szlifu to 50zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Stać cię na oszczędności? Zrób szlif lepiej. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawit000 Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Tylko powiedźcie mi po co robić szlif jeśli tuleja niema żadnej ryski i jest w dobrym stanie? Po prostu miałeś szczęście że Ci nie porysowało cylka P.S. Sprawdź czy niema pękniętego. Ja kiedyś też tak miałem że pierścienie cylka nie porysowały a jednak pękł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Tylko powiedźcie mi po co robić szlif jeśli tuleja niema żadnej ryski i jest w dobrym stanie? Po prostu miałeś szczęście że Ci nie porysowało cylka P.S. Sprawdź czy niema pękniętego. Ja kiedyś też tak miałem że pierścienie cylka nie porysowały a jednak pękłJak gładź cylindra nie jest zniszczona ani wytarta (karb u góry cylindra) to nie ma potrzeby szlifować. Nowy tłok z pierścieniami wystarczy. Tylko sprawdź, czy to aby nominał jest bo może już masz po szlifie. Stać cię na oszczędności? Zrób szlif lepiej.A jaki widzisz sens w szlifowaniu jeszcze dobrego cylindra? To może już niech lepiej zrobi cały remont silnika bo przeciez nie stać go na oszczędności. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 A na moje oko to pewnie CRM ma juz nikasil i zadnego szlifu sie tam zrobić nie da:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 orginalnie crm ma nikasil ale z opisu wynika że jest wstawiona tam tuleja zeliwna ja jestem za szlifem i dobraniem odpowiednio wymiarowo tłoka , dokonaj pomiaru tulei czy nie zrobil sie owal ( a na pewno jest ) , tuleje w takich sprzetach gdzie fabrycznie jest nikasil blyskawicznie traca wymiary wiem cos o tym bo mam z tym styczność codziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiew Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Dziękuje za pomoc, tuleje sprawdziłem w każdy najrózniejszy sposób, został nominał 54.00, zamówiłem sam tłok, tuleja nie ma żadnych pęknięć ani rys nawet...co dziwne bo pierścienie zmasakrowały mi tłok.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 najlepszy chyba sposób to pomiar średnicówka mikrometryczną musisz pamietać że tolerancja pasowania tłok - cylinder na tulei jest wieksza niż na nikasilu i wynosi około 0,40 - 0,45 tzn zjadłem jedno zero 0,04 - 0,045 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.