Z3US Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 A więc w końcu mogę się pochwalić tym co majstrowałem w ciągu półtora roku. Cóż, na pewno można to szybciej było zrobić, ale w tym roku miałem maturę, którą wysmienicie zdałem, dostałem się na studia, więc udało mi się pogodzić majstrowanie z obowiązkami. Dnia 26 lipca odbyło się pierwsze odpalenie Jawy po zamontowaniu silnika. Żeby się nie męczyć, od razu do cylindra przez otwór na świecę nalałem troszkę benzyny, kopnąłem i proszę... Ożyła =D Tydzień wcześniej robiłem, próbę, ale doszedłem do wniosku że dysza głowna jest za mała. Zastosowałem dyszę od etz250 o rozmiarze 125 i to był strzał w dziesiątkę. Jalowe obroty sa wysokie, poniewaz linka gazu mi się urwała i nalutowałem z cyny końcóke, ale robiłęm to na szybko i linka gazu jest naciągnięta u nie mogę ustawić niższych jałowych obrotów. Linkę już kupiłem dzisiaj nową =) . Silnik przygasal z powodu odlaczajacej sie wtyczki z kablami do silnika, dla niej też już mam rozwiązanie =) Modyfikacje : -zaplon elektroniczny -stoczone kolo magnesowe -wzmocniony docisk sprzegla, -cylinder 55cm3-modyfikowane kanaly w cylindrze [ poszerzony dolot i wydech podniesiony na 180 stopni]-zamontowany zawor membranowy HEBO z karbonowymi listkami-gaznik 24N-2 z ETZ 150 z dyszą 125 -przewod WN i fajka NGK-Gąbkowy filtr powietrza MetraKit-podkowa na wale-sworzen tloka na lozysku igielkowym -tłok ma dorobiony kanał-łozyska na wale KOYO 2RS C3-odchudzony i polerowany korbowod -liczony wydech na 9000obr/min-oraz kilka kilka innych rzeczy ktorych nie pamietam Silnik wymaga regulacji, których dzisiaj postaram się dokonać. W zimię planuje oddać cylinder do firmy motor tech, aby wytoczeyc starą tuleję i wykonać nową z dodatkowymi kanałami płyczącymi, z dzielonym wydechem itp. Dodatkowo zamntowany będzie nowy jedno pierścieniowy tłok Vertex'a, co z koleji wiążę się z koniecznością przeróbki cylindra, ponieważ jawka w porównaniu do nowych silników ma na tłoku bardzo nisko sworzeń. Tutaj zamieszczam link do filmiku z odpalenia. Silnik przygasa z powodu odpinającej się kostki z kablami przy silniku :icon_evil: http://pl.youtube.com/watch?v=3nxRZsN76mI oraz trochę zdjęć http://bikepics.com/members/z3us/81mustang50/ P.S. Jest za*biście głośna, raptor na wolnym wydechu staje się przy niej totalną ciszą =P Poszukuję zgrabnej końcówki tłumika... Jeżeli ktoś posiada, chętnie zobaczę fotkę i odkupię. Pozdrawiam =) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 Ekonomicznie nie uzasadnione, gratuluje, :buttrock: :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 z jednej strony szacunek za wkład pracy z drugiej troche sceptycznie podchodze do twojej koncepcji bo 1.zawsze to będzie malutka jawka na której dorosły facet siedzi jak na reksiu (rower rometa dla dzieci do lat 9 )2.zawieszenie dalej będzie jawy czyli na dziurach z dwoma osobami dobija i pękaja mocowania amortyzatorów wszystko sie gnie itp......3.światła dalej są jawy (niewiele oświetlają )4.silnik po tych przeróbkach pewnie wyciągnie w okolicach 6 KM jak nie więcej natomiast mam wątpliwości co do jego żywotności (chyba instrukcyjnych 16 tys nie przejedzie :icon_evil: )5.hamulce są jakie są w jawie a po tych przeróbkach pewno koło 90km/h jedzie.....6.spalanie też raczej instrukcyjnych 3/100 nie wyniesie 7.koszt tej przeróbki przekracza perwnie z 5 krotnie wartośc mojej mtx 80 nie mówiąc o wartości jawki :buttrock: co do reszty większośc rzeczy ciekawie zrobiłeś np zapłon elektroniczny bo z tymi kondensatorami i przestawiającym sie przerywaczem to świra idzie dostać :biggrin: to samo odnośnie np wzmocnienia sprzęgła czy membramy (połowa wachy nie będzie lądować w rurze od filtra powietrza) zmierz osiągi sam jestem ciekaw.........ciekawe czy fabryczne użebrowanie będzie w stanie odprowadzić ciepło :crossy: z tego co piszesz zakładasz że silnik osiągnie 9tys obr/min fabryczny odblokowany kończy na 6500.......... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 No Z3US gratki za samozaparcie.Mam takie głupie pytanie za które możesz mnie zlinczować :icon_twisted: Był sens się babrać?? Roboczogodziny spędzone w garażu, napewno kilka stów wywalonych w części i to wszystko po to by posłuchać jak pracuje jawka przy 9 tys obrotów?? Też miałem takie zapędy jak ty ale już chyba wszystko przemyślałem.Mój drugi silnik od komarka mnie zabił :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 wy chyba nie kochacie chłopaki motoryzacji.... widać ze tu nie chodzi o to zeby sie opłacało ani nic tylko o zamiłowanie do majsterkowania i dlatego szacunek dla kolegi ze wymodził z jawy taki patent :( ciekawe jak to jezdzi xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 wy chyba nie kochacie chłopaki motoryzacji.... widać ze tu nie chodzi o to zeby sie opłacało ani nic tylko o zamiłowanie do majsterkowania i dlatego szacunek dla kolegi ze wymodził z jawy taki patent :buttrock: ciekawe jak to jezdzi xD Z zamiłowania do majsterkowania to ja moge karmnik dla ptaków wybudować, ;) Jeśli chłopak już faktycznie lubi to robić to kierował bym się raczej wytyczaniem nowych dróg poprawiania sprawności takich małolitrażowych silniczków.Takie usprawnienia które wykonał Z3US (jeszcze raz rispect) pochodzą raczej z oklepanych już książek ,,tjuningowych" czyt Sałek itp. (choć i dla niego rispect :) )Równie dobrze można objechać świat R1 (tak jak ktoś to już uczynił) tylko po co ?? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 (edytowane) michal.051, michoa, marcpol - ja was kompletnie nie rozumiem, za to bardzo dobrze rozumiem Z3US. Przecież tu nie chodzi ani o kwestie ekonomiczne, ani o spalanie, ani o sens babrania. A wydawałoby się że tak podstawową rzecz jak radość tworzenia to zrozumie każdy. Przecież to jest takie proste: najpierw jest plan ogólny, puźniej się wchodzi w szczegóły, następny krok to budowa i na końcu pozostaje już tylko nagroda, czyli satysfakcja że wszystko działa tak jak należy i że dotrwało się do końca. Edytowane 27 Lipca 2008 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 (edytowane) DEAD nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi - to, że uważam takie przeróbki za nieuzasadnione ekonomicznie, co jest niewątpliwe, nie oznacza, że je neguję i nie widzę w nich sensu. Wręcz przeciwnie, sam zamierzam się zająć niedługo przeróbką pewnego silnika. Nie wszystko musi mieć finansowe uzasadnienie. Edytowane 27 Lipca 2008 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 27 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 z jednej strony szacunek za wkład pracy z drugiej troche sceptycznie podchodze do twojej koncepcji bo 1.zawsze to będzie malutka jawka na której dorosły facet siedzi jak na reksiu (rower rometa dla dzieci do lat 9 )2.zawieszenie dalej będzie jawy czyli na dziurach z dwoma osobami dobija i pękaja mocowania amortyzatorów wszystko sie gnie itp......3.światła dalej są jawy (niewiele oświetlają )4.silnik po tych przeróbkach pewnie wyciągnie w okolicach 6 KM jak nie więcej natomiast mam wątpliwości co do jego żywotności (chyba instrukcyjnych 16 tys nie przejedzie ;) )5.hamulce są jakie są w jawie a po tych przeróbkach pewno koło 90km/h jedzie.....6.spalanie też raczej instrukcyjnych 3/100 nie wyniesie 7.koszt tej przeróbki przekracza perwnie z 5 krotnie wartośc mojej mtx 80 nie mówiąc o wartości jawki :) co do reszty większośc rzeczy ciekawie zrobiłeś np zapłon elektroniczny bo z tymi kondensatorami i przestawiającym sie przerywaczem to świra idzie dostać :) to samo odnośnie np wzmocnienia sprzęgła czy membramy (połowa wachy nie będzie lądować w rurze od filtra powietrza) zmierz osiągi sam jestem ciekaw.........ciekawe czy fabryczne użebrowanie będzie w stanie odprowadzić ciepło ;) z tego co piszesz zakładasz że silnik osiągnie 9tys obr/min fabryczny odblokowany kończy na 6500.......... A.D.1 A kto powiedział że ja mam tym na codzień jeździć ? W garażu stoi również GSXR750A.D.2 Przednie zawieszenie jest od Simsona. W najbliższym czasie doskoczą twarsze sprężyny. Na tyle są regulowane amortyzatory od etz, dojdzie jeszcze aluminiowy wahacz. Rana jest wzmocniona pałąkiem pomiędzy główką ramy, a miejscem gdzie zaczyna się siedzenie.A.D.3 Światła nie są od jawy =P Na przodzie jest owiewka, która daje tyle światła co rower, na tyle jest lampa na diodach LED. Ten sprzęt jeździ tylko w dzień.A.D.4 To jest pojazd do weekendowych przejażdżek, może mieć żywotność nawet 5tys jak dla mnie.A.D.5 Na przodzie będzie tarczówka, z porządnym zaciskiem i pomkąm na tyle może też...A.D.6 Jak dla mnie może palić nawet 15 litrów, to nie jest sprzęt do jazdy na codzień...A.D.7 Koszt może nawet wiekszy,a le kto powiedział że ja chce ją sprzedawać.Ta jawka to jest taka wydumka, czasem się bujnąć, taka jawka "demontracyjna" aby pokazać ŻE DA SIĘĘĘĘĘ ! W garażu stoi gsxr750 z masą racingowych części, więc spokojnie, jest czym "normalnie" jeździć =P Odblokowany silnik osiąga NA BIEGU 8 tys obrotów, chce ktoś wykres z hamowni ? Fabryczne użebrowanie niestety nie jest w stanie oddać tego ciepła. Jestem zmuszany wyczarować głowicę chłodzoną cieczą. Wie ktoś o hamowni motocyklowej w małopolsce, bądź podkarpaciu ? W Jaśle podobno co jest, ale to tylko tak słyszałem i nie mam potwierdzenia. Zapłon mam na module, kondensator poszedł na śmietnik. Narazie są platynki, ale służą tylko za czujnik, nie trzeba ustawiać przerwy ani nic, gdyż to niczego nie zmienia. Wkrótce dojdzie zamiast platynek czujnik foto-optyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reynevan Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 ciekawe lecz osobiście zmiany wizualne i ten filtr powietrza mi się nie podobają ;] Cytuj Par montaignes et par valeesEt par forez longues et leesPar leus estranges et sauvagesEt passa mainz felonz passagesEt maint peril et maint destroit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Wizualnie to jest tylko tymczasówka =) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 no czyli wyelminowałeś wszystkie słabe strony :flesje: no to ja raczej nie mam zastrzeżeń dać sie da gdzieś w necie było jak kolesie z tego silnika wycisneli chyba 14 KM (kręcił do 10 tys) ale skapitulował po 500km (urwała sie korba) Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 (edytowane) Widzialem zdjecia i opis tego silnika =) Krecil lekko ponad 11 tys i top speed w granicach 110km/h. Fakt faktem silnik jawki jest dobry do tego typu "zabaw". Konstrukcyjnie jest przewidziany do wzmacniania, min. posiada mocny wal, malenkie kolo magnesowe... Jawa 50 miała opcję sportowego wydechu, dzięki któremu Jawa uzyskiwała moc całe 4,005 KM =P przy 7500obr/min. Miał on jednak pewną wadę... 103 dB, u siebie mam również ten problem, więc poszukuję końcówki tłumika... Edytowane 28 Lipca 2008 przez Z3US Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Dużo pracy włożyłeś w te jawke, niektórzy tego nie pojmują, Wydaje im sie że lepiej kupić jakiegoś starego japońca 80. Nie każdemu chodzi o to by było jak najtaniej i jak naszybciej. Czy przód od simsona pasuje bez przeróbek do jawki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 (edytowane) Czy przód od simsona pasuje bez przeróbek do jawki?Niestety nie. Trzeba dotoczyc nowe bieżnie łożysk główki ramy, przedłużyć gwint na sztycy i usunąć element blokady kierownicy z dolnej półki.Nadal walczę z gaźnikiem. U zegarmistrza dorabiam nowe dysze, wczoraj był próby na 140, ale świeca nadal biała i silnik przymulasty. Dzisiaj dorobie 150 i 160. Edytowane 30 Lipca 2008 przez Z3US Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.