Skocz do zawartości

Regulacja sprzęgła, pomocy


loonasek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Taki problem nastał... Otóż po pierwszym sezonie w mojej Wiesławie zaczęło ciągnąć sprzęgło. Najpierw wystarczyło wykręcić lekko linkę przy rączce od sprzęgła. Teraz już więcej nie mogę odkręcić...

I moje pytanie jest następujące- jak wyregulować sprzęgło tą śrubą przy prawej osłonie? Trzymać nakrętkę i kręcić śrubokrętem? Czy trzymać śrubokręt i kręcić kluczem?

I tutaj pojawił się kolejny problem- otóż biorę się za tą śrubę i... dupa. Nie rusza się w ogóle, ani w te ani we wte :bigrazz:

Spryskałem dość sporo X40 i nadal nic... W końcu się wkurzyłem, zakręciłem mocniej i... sprzęgło jest tak luźne jakby w ogóle go nie było. I co gorsze- nie zwróciłem uwagi w którą stronę kręciłem...

 

Pomóżcie ludzie, jak ruszyć tą śrubę? W którą stronę kręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

 

I moje pytanie jest następujące- jak wyregulować sprzęgło tą śrubą przy prawej osłonie? Trzymać nakrętkę i kręcić śrubokrętem? Czy trzymać śrubokręt i kręcić kluczem?

I tutaj pojawił się kolejny problem- otóż biorę się za tą śrubę i... dupa. Nie rusza się w ogóle, ani w te ani we wte :lalag:

Spryskałem dość sporo X40 i nadal nic... W końcu się wkurzyłem, zakręciłem mocniej i... sprzęgło jest tak luźne jakby w ogóle go nie było. I co gorsze- nie zwróciłem uwagi w którą stronę kręciłem...

 

Pomóżcie ludzie, jak ruszyć tą śrubę? W którą stronę kręcić?

Ciągnięcie spowodowane prawdopodobnie jest zużyciem pręta wysprzęglającego. Powinien on łączyć się z grzybkiem wysprzęglającym poprzez kulkę, która jest swoistym łożyskiem oporowym. jeśli nie zastosowałeś jej, pręt na końcu zdeformował się lub się starł na tyle, że nawet skracanie linki nie daje efektu. Dla tego w pierwszej kolejności sprawdź w jakim stanie jest ten pręt. Po drugie, regulacja śrubą polega na poluzowaniu nakrętki (trzeba to robić kręcąc kluczem w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) a następnie przytrzymując poluzowaną nakrętkę kluczem za pomocą śrubokrętu, wkręcasz lub wykręcasz (w zależności od potrzeby skrócenia lub wydłużenia pręta wysprzęglającego) wkręt regulacyjny. Następnie przytrzymujesz go wkrętakiem a kluczem dociągasz nakrętkę (w prawo) aż do zablokowania położenia wkręta. Ot i cała filozofia. Jeśli nakrętki nie dasz rady ruszyć, to po spryskaniu jej WD40 próbuj poruszyć ją kluczem oczkowym, w który będziesz stukał młotkiem, w kierunku odkręcania (lewo). mechanizm musi być najlepiej mocno zamocowany w imadle. Jeśli to nie pomoże to po prostu masz zerwany gwint i konieczna jest wymiana uszkodzonych części.

Mam nadzieję, że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszajcie chlopakowi w glowie, przeciez pisze ze nie rozbieral sprzegla, a jedynie podczas eksploatacji zaczelo ciagnac, co wg. mnie ewidentna przyczyna jest wytarcie okladzin ciernych, kulka sama z siebie nie zniknie ...

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszajcie chlopakowi w glowie, przeciez pisze ze nie rozbieral sprzegla, a jedynie podczas eksploatacji zaczelo ciagnac, co wg. mnie ewidentna przyczyna jest wytarcie okladzin ciernych, kulka sama z siebie nie zniknie ...

:(

 

jak sprzęgło ciągnie to nie mogą byc przyczyną zużyte okładziny bo by się ślizgało a nie ciągnęło, chyba jednak to zużyty pręt wysprzęglika

czółko grzeh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...