loonasek Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Witam wszystkich, Taki problem nastał... Otóż po pierwszym sezonie w mojej Wiesławie zaczęło ciągnąć sprzęgło. Najpierw wystarczyło wykręcić lekko linkę przy rączce od sprzęgła. Teraz już więcej nie mogę odkręcić...I moje pytanie jest następujące- jak wyregulować sprzęgło tą śrubą przy prawej osłonie? Trzymać nakrętkę i kręcić śrubokrętem? Czy trzymać śrubokręt i kręcić kluczem?I tutaj pojawił się kolejny problem- otóż biorę się za tą śrubę i... dupa. Nie rusza się w ogóle, ani w te ani we wte :bigrazz: Spryskałem dość sporo X40 i nadal nic... W końcu się wkurzyłem, zakręciłem mocniej i... sprzęgło jest tak luźne jakby w ogóle go nie było. I co gorsze- nie zwróciłem uwagi w którą stronę kręciłem... Pomóżcie ludzie, jak ruszyć tą śrubę? W którą stronę kręcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Witam wszystkich, I moje pytanie jest następujące- jak wyregulować sprzęgło tą śrubą przy prawej osłonie? Trzymać nakrętkę i kręcić śrubokrętem? Czy trzymać śrubokręt i kręcić kluczem?I tutaj pojawił się kolejny problem- otóż biorę się za tą śrubę i... dupa. Nie rusza się w ogóle, ani w te ani we wte :lalag: Spryskałem dość sporo X40 i nadal nic... W końcu się wkurzyłem, zakręciłem mocniej i... sprzęgło jest tak luźne jakby w ogóle go nie było. I co gorsze- nie zwróciłem uwagi w którą stronę kręciłem... Pomóżcie ludzie, jak ruszyć tą śrubę? W którą stronę kręcić?Ciągnięcie spowodowane prawdopodobnie jest zużyciem pręta wysprzęglającego. Powinien on łączyć się z grzybkiem wysprzęglającym poprzez kulkę, która jest swoistym łożyskiem oporowym. jeśli nie zastosowałeś jej, pręt na końcu zdeformował się lub się starł na tyle, że nawet skracanie linki nie daje efektu. Dla tego w pierwszej kolejności sprawdź w jakim stanie jest ten pręt. Po drugie, regulacja śrubą polega na poluzowaniu nakrętki (trzeba to robić kręcąc kluczem w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) a następnie przytrzymując poluzowaną nakrętkę kluczem za pomocą śrubokrętu, wkręcasz lub wykręcasz (w zależności od potrzeby skrócenia lub wydłużenia pręta wysprzęglającego) wkręt regulacyjny. Następnie przytrzymujesz go wkrętakiem a kluczem dociągasz nakrętkę (w prawo) aż do zablokowania położenia wkręta. Ot i cała filozofia. Jeśli nakrętki nie dasz rady ruszyć, to po spryskaniu jej WD40 próbuj poruszyć ją kluczem oczkowym, w który będziesz stukał młotkiem, w kierunku odkręcania (lewo). mechanizm musi być najlepiej mocno zamocowany w imadle. Jeśli to nie pomoże to po prostu masz zerwany gwint i konieczna jest wymiana uszkodzonych części. Mam nadzieję, że pomogłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Srube musisz wykrecic, czyli krecic powinienes w lewo, nie zapomnij zakatrowac bo wowczas po pewnym czasie znowu bedziesz musial powtorzyc ta operacje... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 sprawdż pręt wysprzęglający i czy masz kulkę pomiędzy prętami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Nie mieszajcie chlopakowi w glowie, przeciez pisze ze nie rozbieral sprzegla, a jedynie podczas eksploatacji zaczelo ciagnac, co wg. mnie ewidentna przyczyna jest wytarcie okladzin ciernych, kulka sama z siebie nie zniknie ... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeh750 Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 Nie mieszajcie chlopakowi w glowie, przeciez pisze ze nie rozbieral sprzegla, a jedynie podczas eksploatacji zaczelo ciagnac, co wg. mnie ewidentna przyczyna jest wytarcie okladzin ciernych, kulka sama z siebie nie zniknie ... :( jak sprzęgło ciągnie to nie mogą byc przyczyną zużyte okładziny bo by się ślizgało a nie ciągnęło, chyba jednak to zużyty pręt wysprzęglika czółko grzeh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 Pisze o czesciowym zuzyciu nie calkowitym... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.