Skocz do zawartości

suzuki dr 650


Gość klaudiusz  bytom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość klaudiusz  bytom

Nazywam sie Klaudiusz od 2 tygodni posiadam suzuki dr 650 prosiłbym o porady serwisowe wskazowki i jakie zeczy warto sczególnie kontrolować aby ten motor sprawował sie jaknajlepiej ,chcialbym tez zaznaczyc ze jest to pierwszy mój motocykl z góry dziekuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom oleju silnikowego,ponieważ DR mają wrażliwe głowice,ponadto mają wałek rozrządu na panewkach nie "ułozyskowany"tak że troszke jej braknie oleju i o zatarcie nie trudno tym bardziej że DR ma mokrą miske :buttrock:

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazywam sie Klaudiusz od 2 tygodni posiadam suzuki dr 650 prosiłbym o porady serwisowe wskazowki i jakie zeczy warto sczególnie kontrolować aby ten motor sprawował sie jaknajlepiej ,chcialbym tez zaznaczyc ze jest to pierwszy mój motocykl z góry dziekuje .

 

 

DR jest też moim pierwszym motocyklem , zrobiłem nim około 3000 km.

 

Po pierwsze trzeba dbać o poziom oleju, olej sprawdzać na zimnym silniku, aby spłyną do dołu, po drugie jeździć.

 

Mam wrażenie że DR 650 jak i 350 z okresu do 95 roku to nadzwyczaj trwałe i pancerne motocykle.

 

Jeśli zamierzasz jeździć w terenie, warto zmodyfikować przełożenia. Ot to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niewiem czy w 650tce ale w 125 smarowanie głowicy jest poprzez łancuszek rozrządu,poprzez rozbryzganie :biggrin: i dlatego niemozna gazowac na zimny silnik az olej sie tam niedostanie i niezacznie pozadnie smarowac:) Dbaj o olej i o czystość filtra powietrza to pojezdzisz długo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy w 650tce ale w 125 smarowanie głowicy jest poprzez łancuszek rozrządu,poprzez rozbryzganie :cool: i dlatego niemozna gazowac na zimny silnik az olej sie tam niedostanie i niezacznie pozadnie smarowac:) Dbaj o olej i o czystość filtra powietrza to pojezdzisz długo:)

hmmm? Husabergiem mi tu zalatuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nazywam sie Klaudiusz od 2 tygodni posiadam suzuki dr 650

 

Posiadam taki motorek od 11lat(to nie błąd w pisowni) Raz w roku lub co 6tyś km olej semisyntetyk z filtrem.Raz w roku kontrola zaworów i ewent. ustawienie. Kasacja wszystkich luzów w zawieszeniu i kontrole poziomu oleju(ma być górny stan).Luz łańcucha góra/dół 30-40mm i sprawdzić z pasażerem! Powietrze ok.1,5-1,7at/przód ok.1,7-2,0/tył 1osoba/2osoby Tam się prawie nic nie psuje!!! "prawie" Napisz jaki masz typ/rocznik/ stan/kolor :lalag:

 

To fajny motorek powodzenia i do zobaczenia na trasie!!!!!!!!!!!!!!!!!! RokfoorDR650SE :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, planuje zakup DR 650 i znalazłem jedną sztukę koło mnie: DR 650, ale po pierwsze troche zastanawia mnie niska cena, domyslam, że to przez brak papierów oraz stan.

Sprzedawca powiedział ze do odpalenia potrzebny jest akumulator bo potrzeba wyregulowac dekompresator i sie zastanawiam czy faktycznie trzeba go regulowac czy to tylko taka ściema była?

I przy okazji zapytam jeśli był by do wymiany tłok lub trzeba by bylo coś w głowicy zrobic ile by mnie to mogło kosztowac?

 

Troche poczytałem i znalazłem taki cytat:

Jeżdżę już DR'ką 2 lata bez poważniejszych problemów. Jak pilnujesz poziomu oleju to nigdy nie martw się o zajechaną głowicę. Remont silnika prawie kompletny bez korby i skrzyni biegów wyniesie około 2000-2500zł w to wliczam: nowe łańcuchy rozrządu i balansowy, nowy tłok, szlif, nowe zawory, regeneracja dźwigienek i wałka rozrządu, sprzęgło, olej, filtry, uszczelki i robocizna.

 

A wiec nawet jeśli jest to padaka to moze i warto kupic gdyż byc moze nie bede musiał remontowac bo za rok pewni ją sprzedam, a jak bedzie trzeba to wyjdzie mnie motorek 4 tys a wiem co mam?

 

Troche namieszałem ale mam nadzieje, że ktoś zrozumie moje wypociny i ewentualnie sprowadzi mnie ze złej drogi.

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Sebav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy który to rok DRki i za jaką cene bo nienapisałeś.

Jesli masz chęci i znasz sie troche na mechnice to mozesz kupić trochę podjechaną szute i ją wyremontować. Tłok to koszt ok 500zł. Regeneracje głowicy to już droższa sprawa. Ale jak sie raz dobrze zrobi i pompa oleju bedzie dobra. To pojezdzisz lata, naprawde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem link do ogłoszenia wiec można wszystko tam odczytac, jest to rok 93 i ma rozrusznik, z tego co sie dowiedziałem to nie tylko sprzegło, ale i tłok jest nowy i rozrząd został regenerowany. A jako tako mam pojecie o mechanice i jeśli nie musze za dużo naprawiac to nawet lubie pogrzebac w moto.

Edytowane przez Sebav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem tam, ale nic ciekawego nie znalazłem, teraz motor jest już mój:D tylko odpala tylko na pych, rozrusznik kreci na kablach ale bez skutku, mam nadzieje ze niedlugo to zmienie. A i jeszcze poziom oleju sprawdza sie na nóżce czy jak motor jest pionowo, bo kazdy mówi mi co innego?

Edytowane przez Sebav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie to sprzegło, ponieważ wcześniej krecił z wielkim trudem i nie dało rady zapalic, a teraz tylko słysze takie jakby pukniecie i cisza, nawet na kablach podłączonych do samochodu dużo sie nie poprawia. Bez świec też nie ma siły krecic. Mam wrażenie jakby coś zblokowło wał, że nie może sie krecic.

Byłbym wdzieczny gdybyście mogli mi zaproponowac w czym szukac awari, czy aku, dekompresator, rozrusznik a moze co innego? I jak moge sprawdzic wymienione podzespoły?

Edytowane przez Sebav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...