Skocz do zawartości

olej w air boxie gsxr 600


Rekomendowane odpowiedzi

sam olej może i nie jest szkodliwy ale jeśli nie dostał się tam np dlatego że było go za dużo itp to w 95% świadczy o "kończącym się " silniku

 

za duzo procentow Kiler, widzialem maszyny o b. malych przebiegach i b. zdrowych silnikach z olejem w airboxie

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz że te silniki były bardzo zdrowe ??? więc skąd się wziął się ten olej w airboxie ?????

 

a stad, ze czasami system odpowietrzania dziala nie tak jak powinien, mialem nawet taki przypadek, ze olej byl wrecz "pompowany" do odmy przy silniku z 12 tysiecznym przebiegiem, po usunieciu problemu dzialal bez zastrzezen...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg to ok 35. 000 km. silnik pracuje bez zarzutu nic nie stuka, nie puka, oleju nie bierze. stan oleju jest pod gorna kreska.

 

 

wyczysc, zloz, skontroluj to jeszcze raz za jais tydzien dwa, olej to nie paliwo nie wyparowuje i nie wiadomo od kiedy on tam jest i w jakich okolicznosciach sie tam dostal, byc moze swego czasu motocykl jezdzil na byt wysokim poziomie oleju...

pozdr.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiliśmy wymianę świec i filtra powietrza w kolegi 954RR po zdjęciu pokrywy air boxu też były znikome ślady oleju na obudowie...

 

Dodam, że maszyna ma 17 tysięcy, była od pierwszego właściciela i jest po prostu w perfekcyjnym stanie...

 

Więc to chyba silnik się nie kończy? :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończenie się silnika, to opinia przesadzona. Olej po prostu jak każda ciecz paruje, część tej pary wydmuchiwana jest przez odmę i tam się skrapla w filtrze powietrza. Nie bez przyczyny są spusty oleju w airboxach.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończenie się silnika, to opinia przesadzona. Olej po prostu jak każda ciecz paruje, część tej pary wydmuchiwana jest przez odmę i tam się skrapla w filtrze powietrza. Nie bez przyczyny są spusty oleju w airboxach.

 

nie do konca jest to parowanie a raczej cos co mozna by nazwac "mgla olejowa", ktora wypelnia w czasie pracy cala komore silnika i skrzyni biegow a takze ulatuje do airboxu

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 37kkm i a airboxie sucho aż miło :icon_evil:

 

A tak na marginesie ostatnio synchronizowałem R1 która miała airbox zawalony olejem na maxa - az lało się po gaźnikach. Śladowe ilości w airboxie moim zdaniem nie są jakąs wyrocznią dla silnika, ale gdy akurat w tej R1 wypiełem wąż odmy z airboxu to podczas pracującego silnika to dmuchało z niego całkiem niezłym cisniemiem i przy okazji wydobywały się z niego spore kłeby dymu...

Takie objawy to już za dobrze silniczkowi nie wróżą - maszyna miała już problemyz paleniem i wolnymi obrotami(mimo synchro i czyszczenia gaźników, wymiany filtra i siwec).

 

Takze najlepiej wypiąc waz odmy z airboxu, zapalic silnik i zobaczyc czy nie dmucha i czy nie dymi.

 

U mnie tak jak mówiłem jest suchutko i zero przedmuchów z weza odmy. Ale saldowe ilości oleju to nic złego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...