adam yamaha Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 witam. przy wymianie filtra powietrza dostrzeglem olej w air boxie ktory dostal sie tam odma olejowa ze skrzyni korbowej. jaka jest tego przyczyna? czy jest to szkodliwe? z gory dzieki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 przyczyn może być kilka - za duzo oleju, lub np. jeździsz na gumie. Sam olej tam szczególnie szkodliwy nie jest, pytanie tylko na ile Ci go ubywa? Sprawdzałeś stan oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 sam olej może i nie jest szkodliwy ale jeśli nie dostał się tam np dlatego że było go za dużo itp to w 95% świadczy o "kończącym się " silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 sam olej może i nie jest szkodliwy ale jeśli nie dostał się tam np dlatego że było go za dużo itp to w 95% świadczy o "kończącym się " silniku za duzo procentow Kiler, widzialem maszyny o b. malych przebiegach i b. zdrowych silnikach z olejem w airboxiepozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 widzialem maszyny o b. malych przebiegach i b. zdrowych silnikach z olejem w airboxiepozdr mówisz że te silniki były bardzo zdrowe ??? więc skąd się wziął się ten olej w airboxie ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 mówisz że te silniki były bardzo zdrowe ??? więc skąd się wziął się ten olej w airboxie ????? a stad, ze czasami system odpowietrzania dziala nie tak jak powinien, mialem nawet taki przypadek, ze olej byl wrecz "pompowany" do odmy przy silniku z 12 tysiecznym przebiegiem, po usunieciu problemu dzialal bez zastrzezen...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam yamaha Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 przebieg to ok 35. 000 km. silnik pracuje bez zarzutu nic nie stuka, nie puka, oleju nie bierze. stan oleju jest pod gorna kreska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 przebieg to ok 35. 000 km. silnik pracuje bez zarzutu nic nie stuka, nie puka, oleju nie bierze. stan oleju jest pod gorna kreska. wyczysc, zloz, skontroluj to jeszcze raz za jais tydzien dwa, olej to nie paliwo nie wyparowuje i nie wiadomo od kiedy on tam jest i w jakich okolicznosciach sie tam dostal, byc moze swego czasu motocykl jezdzil na byt wysokim poziomie oleju...pozdr. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patriko Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Ostatnio robiliśmy wymianę świec i filtra powietrza w kolegi 954RR po zdjęciu pokrywy air boxu też były znikome ślady oleju na obudowie... Dodam, że maszyna ma 17 tysięcy, była od pierwszego właściciela i jest po prostu w perfekcyjnym stanie... Więc to chyba silnik się nie kończy? :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Kończenie się silnika, to opinia przesadzona. Olej po prostu jak każda ciecz paruje, część tej pary wydmuchiwana jest przez odmę i tam się skrapla w filtrze powietrza. Nie bez przyczyny są spusty oleju w airboxach. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Kończenie się silnika, to opinia przesadzona. Olej po prostu jak każda ciecz paruje, część tej pary wydmuchiwana jest przez odmę i tam się skrapla w filtrze powietrza. Nie bez przyczyny są spusty oleju w airboxach. nie do konca jest to parowanie a raczej cos co mozna by nazwac "mgla olejowa", ktora wypelnia w czasie pracy cala komore silnika i skrzyni biegow a takze ulatuje do airboxupozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 U mnie 37kkm i a airboxie sucho aż miło :icon_evil: A tak na marginesie ostatnio synchronizowałem R1 która miała airbox zawalony olejem na maxa - az lało się po gaźnikach. Śladowe ilości w airboxie moim zdaniem nie są jakąs wyrocznią dla silnika, ale gdy akurat w tej R1 wypiełem wąż odmy z airboxu to podczas pracującego silnika to dmuchało z niego całkiem niezłym cisniemiem i przy okazji wydobywały się z niego spore kłeby dymu... Takie objawy to już za dobrze silniczkowi nie wróżą - maszyna miała już problemyz paleniem i wolnymi obrotami(mimo synchro i czyszczenia gaźników, wymiany filtra i siwec). Takze najlepiej wypiąc waz odmy z airboxu, zapalic silnik i zobaczyc czy nie dmucha i czy nie dymi. U mnie tak jak mówiłem jest suchutko i zero przedmuchów z weza odmy. Ale saldowe ilości oleju to nic złego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.