Skocz do zawartości

jak wyczyscic gazniki ?


emila81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Och Emila, widze ze przejdziesz przyspieszony kurs mechaniki motocyklowej wzwiazku ze swoim motocyklem. Masz racje, najefektywniejszy sposob na czyszczenie gaznikow to uzycie specjalnego plynu i `wypranie` ich w specjalnej pralce. Niestety w Polsce to niedostepne. Jezeli chcesz sprobowac sposobami domowymi to wejdz na

www.thegsresources.com, potem do dzialu `technical` i tam masz `Carb cleanup series` z dokladnymi obrazkami co i jak. Nawet jesli nie znasz angielskiego to zrozumiesz o co chodzi.

 

Powodzenia - Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Adam, cos postaram sie z tym zrobic. Mam nadzieje ze nic nie popsuje. Co do naszych poprzednich spraw, to juz cylindry i glowica zlozone, sprezanie jest ;) we wtorek odpalanie :namoto: , mam nadzieje ze silnik nie wybuchnie.

Damian1974 vel Ryży Koń fajowy nick masz :smile2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo, ten opis jest superancki. Nareszcie wiem jak to wygląda od środka - troszku poj***ne.

W serwisówkach też są takie opisy (tzn. krok po kroku)? I czy w innych moto jest podobnie (drążę temat xj600...).

 

PS. "special tool" to już mnie permanentnie rozwalilo - Adam Słodowy - jak babcię kocham...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widział ktoś, gdzieś może w miare dokładny opis jak działają gaźniki tego typu (tzn. z membranami)?

 

Ze zdjęć domyślam się, że podcisnienie powoduje odkształcenie membran i przez to otwarcie większej ilości kanalików w dyszy głównej (tak mi się wydaje). Dotychaczas jedyny gaźnik jaki rozgrzebywałem pochodził z naszego hitu eksportowego - FIAT 126p (Fatalna Imitacja Auta Turystycznego 1-osobowego 2-tłokowego 6-krotnie przepłaconego). Tak więc szukam w miare dokładnego opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę gaźniki wzbudzaja więcej lęku, niż ma to sens 8) . Jak pierszy raz dobrałem się do gaźnika, to o mało się nie spociłem z wrażenia. Teraz jakoś idzie to bez wrażeń, ale ... czyściłem oststnio dwa gaźniki DelOrto (nie wiem czy dobrze napisałem) zastosowane w Alfie 75. Luuuuuudzie, mówię Wam - Japońskie gaźniczki zastosowane w większości motocykli to pikuś. Ilośc dysz, zaworków, kuleczek, sprężynek itp. przeraża :-), na szczęście nic nie zostało na stole, co dobrze wróży dalszej pracy samochodu :-) :-)

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Czesc! Kanaliki najczesciej zatykaja sie nie tylko tlenkami, ale osadami z benzyny po odparowaniu. W Usa dostepne sa specjalne druciki o roznych rozmiarach do czyszczenia gaznikow .Pozdrawiam.Janek./P.S. Jak chcesz tel do speca od gaznikow to prosze na priva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jędrek, moglbys napisac dokladniej jak to sie robi ? Te kanaliki ktore chce przeczyscic sa bardzo cieniutkie, dlatego taki klopot. A moze to biala rdza sie zrobila na aluminium w srodku tych kanalikow ?

 

Wiesz, najchętniej to Ja bym Ci pokazał jak czyści się te kanaliki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...