Skocz do zawartości

Olej - problem ze specyfikacja


tnt1200
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

>Panowie kupiłem dziś olej do mojej DRy. Ale niestety kupiłem 10w\50 zamiast proponowany 10w\40. Jest >to olej platinium do motocykli. Czy moge go nalać bez obaw ze zatre silnik czy zajade sprzęgło.

 

Ja do swojego DR-a 800 lałem ten olej . Wczesniej jezdzilem na aralu , ale aral wycofal sie z rynku i zalalem wlasnie ten 10w 50 . Po nim moto zaczelo brac mniej oleju a nakrecilem nim ponad 100tys km.

Nie mialem az do spzedarzy zadnych problemow ze sprzeglem...

 

Temat oleji powraca co jakis na roznych forach i przy roznych okazjach , i ciagle ten sam magiel ...

Szlamy , laki i inne osady wytracajace sie z oleju owszem byly ale przy olejach marnej jakosci ( sd ,se ) a nie przy obecnej klasie jakosciowej sg,h,j... . Tu syntetetyki i mineraly sa tak samo czyste (i czyszczace) i bez obaw mozna je mieszac .

Zreszta , mieszalnosc olei jest warunkiem dopuszczenia ich do sprzedazy .

 

pozdrawiam , :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktos na moj post odpowie ? z 10W polsyntetyk na 5W syntetyk ? w wiatrolapie po generalce ( dotarty) wedlug manuala skale zaczynaja od 10W40 - ze o klasie nie wspomne bo to silniki konstrukcyjnie z wczesnych lat 80

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja się podepnę pod temat. Proszę mnie tutaj nie zbluzgać :buttrock: Przeczytałem ten temat i sam już nie wiem czy dobrze zrobiłem. Jak kupiłem swoją CBRę zalałem ją półsyntetycznym, Ściągnąłem sobie instrukcję, ale nie jest napisane jakim olejem ma być zalana, jedynie pisze, że ma mieć lepkość 10W40. Za bardzo kupując olej się nie zastanowiłem bo w sumie zbytnio pojęcia o jakości olejów i ich ścisłej specyfikacji nie mam, stąd moje pytanie czy zalewając półsyntetycznym zrobiłem źle? Czy będzie to miało jakikolwiek wpływ na trwałość jednostki? Czy przy następnej wymiania będę mógł i czy będzie to miało sens jeśli zaleję w pełni syntetycznym? Jaki olej będzie lepiej chronił silnik? Dodam, że mam najechane w tym momencie 17,500 km.

Edytowane przez Vector
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitomen , odpowiem najjaśniej jak potrafię .

Panowie z tygodnika "motor" (to taka najstarsza gazeta motoryzacyjna w polsce - choć upodabniając się do Auto-bild`a , zeszła na psy ) zawsz pisali iż zawsze można wlać olej lepszy -nigdy gorszy- niż zaleca producent . Pytanie co jest "lepsze" a co "gorsze" ?

0w jest lepszy od 5w bo jest mniej lepki , 5w lepszy od 10w , 10 od 15 , 15 od 20 i 20 od 25 . 30w jeszcze nie widziałem :buttrock:

Więc przy zalecanym 10w zawsze możesz wlać 0w lub 5w . Przy zimnym silniku olej będzie na pewno szybciej smarował . A przy gorącym ?...

Przy gorącym znaczeie ma ta druga wartość , I tak 60 jest lepsze niż 50 , 50 niż 40 , 40 lepsze niż 30 .

Przy silnikach chłodzonych powietrzem moim zdaniem lepiej zalać olejem o wartości 50 niż 40 . wprawdzie wzrosną opory wewnętrzne silnika ale taki olej jest bardziej odporny "na przegrzanie" . Przy "zdrowej " jednostce napędowej jest to niecelowe ...

Przy silnikach chłodzonych cieczą , lepiej zostawić górną wrtość taką jak zaleca producent , a obniżyć wartość W (winter) . Ciecz i tak nie pozwoli przekroczyć jakiejś tam temperatury założonej konstrukcyjnie . A olej szybciej zacznie smarować silnik .

 

Jeśli chodzi o wiatropęda to zmiana z 10W/40 na 5W/40 , nic nie stracisz i nic nie zyskasz . Na bardziej płynnym oleju w fazie rozgrzewania taki silnik może (nie musi) bardziej hałasować znim nie nagrzeją się poszczególne części silnika .

 

starałem się najjaśniej jak potrafię :biggrin:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojej ZX9R z 1995 roku którą mam od kilku lat wlewałem półsyntetyki ;Castrol GPS Extrim Protektion,GPS Power 1,ful syntetyka Superbike R4 i jakoś żadnych różnic nie było (poza oczywiście ceną) nic nie ciekło,silniczek czyściutki i suchutki a ma coś koło 60 tys.

Zapewne gdybym miał młodszy sprzęt i zależałoby mi na każdej sekundzie przyspieszenia to lałbym fulsyntetyka dobierając jego lepkość,gęstość lub jak kto woli czas spływania w określonej temperaturze. Na stronie Castrola,Motula czy innych producentów jest na prawdę sporo informacji,nawet można sprawdzić jaki olej jest zalecany do naszego sprzętu;

http://www.castrol.com/castrol/castrolhome...ntentId=6031814

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp

 

Według danych serwisowych do mojego silnika zalecane są;10W40,10W50,20W40,20W50 zarówno pół jak i ful syntetyki i tego się na razie trzymam. :)

Edytowane przez lombardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżam temat. Musze zadać pytanie po raz kolejny. Ponieważ przyszła pora na wymianę oliwy, pytam czy moge wlac do swojego motocykla w pełni syntetyczny olej??? Przy poprzedniej wymianie zalewałem pół syntetycznym. Mam pyatnie do kogoś kto jest kumaty w tym temacie - co jest lepsze??? Albo inaczej, co lepiej będzie działało na silnik??? Czy w ogóle moge zmienić sobie specyfikację po tym jak zalałem silnik pół syntetycznym?

 

Zastanawiam się nad zakupem Shell Advance 10W40

 

Bardzo proszę o odpowiedź :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat. Musze zadać pytanie po raz kolejny. Ponieważ przyszła pora na wymianę oliwy, pytam czy moge wlac do swojego motocykla w pełni syntetyczny olej??? Przy poprzedniej wymianie zalewałem pół syntetycznym. Mam pyatnie do kogoś kto jest kumaty w tym temacie - co jest lepsze??? Albo inaczej, co lepiej będzie działało na silnik??? Czy w ogóle moge zmienić sobie specyfikację po tym jak zalałem silnik pół syntetycznym?

 

Zastanawiam się nad zakupem Shell Advance 10W40

 

Bardzo proszę o odpowiedź :icon_mrgreen:

 

NIe dawniej jak miesiąc temu stałem przed tym samym dylematem (z tym że nie wiem co miałem wlane, czy synt czy pół bo motocykl dopiero co kupiłem), około 2 wieczory poświęciłem czytaniu tego forum. Wniosek jeden - jesli masz pieniądze na zalewanie syntetyka - wlewaj syntetyk, bez zastanawiania się co było wczesniej.

Z tego co pamiętam, takie zdanie mieli m.in:

Piotr Dudek

Adam

Paweł

oraz pewna osoba rzadziej udzielająca się na forum (dlatego nie pamiętam nicku), ale widać że znająca się na rzeczy. Jesli chcesz, może uda się znaleźć kto to tak pisał.

 

Dlatego ja kupiłem syntetyka, i na Twoim miejscu zrobiłbym to samo.

Argumenty typu że syntetyk coś wypłucze i inne śmieszne historie, podobno można zazwyczaj wkładać między bajki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj mój post powyżej .

 

pozdrawiam :buttrock:

 

Tak, przeczytałem, zazzu też wszystko przeczytałem co mogłem i mam mętlik w głowie :D Bardziej mi chodzi świerzy o to czy mogę nalać pełnego syntetyka po tym jak miałem pół i czy będzie to miało oczywiście pozytywny wpływ na silnik.

 

Shell 10W40 ma i pół syntetyczny i pełny syntetyk dlatego nie wiem co kupić, bo w instrukcji mam napisane, że 10W40 ale nie pisze jaki... Czy pół czy pełen :lalag: :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos cieknięcia. Zmieniłem u siebie w Afryce olej z minerała 20W50 na półsyntetyk 15W50, a potem na pełen syntetyk 10W60. Po wlaniu fulla zapociły mi się uszczelki dekli zaworów. No ale one mają pewnie 17 lat, więc można im to wybaczyć. Silnik w środku czyściutki, po 1000km od wymiany olej na bagnecie miodowy.

 

Silnik ma przebieg prawdopodobnie 176kkm (bo chyba raczej nie 276, niestety nie mam w liczniku miejsca na setki tysięcy) i od 15kkm lata na pełnym syntetyku.

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...