Włochaty Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Ok wilekie dzięki za szybką odpowiedz nitomen. Wiec ide zmienić olej, mojej Drce tez się nalezy :wink: przepraszam za off top. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opowieści z mchu i paproci, jak czytam niektóre posty (szczególnie Patriko) to mi się włosy na głowie prostują. Zero pojęcia, a gadanie jak spec ... Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 >Panowie kupiłem dziś olej do mojej DRy. Ale niestety kupiłem 10w\50 zamiast proponowany 10w\40. Jest >to olej platinium do motocykli. Czy moge go nalać bez obaw ze zatre silnik czy zajade sprzęgło. Ja do swojego DR-a 800 lałem ten olej . Wczesniej jezdzilem na aralu , ale aral wycofal sie z rynku i zalalem wlasnie ten 10w 50 . Po nim moto zaczelo brac mniej oleju a nakrecilem nim ponad 100tys km. Nie mialem az do spzedarzy zadnych problemow ze sprzeglem... Temat oleji powraca co jakis na roznych forach i przy roznych okazjach , i ciagle ten sam magiel ...Szlamy , laki i inne osady wytracajace sie z oleju owszem byly ale przy olejach marnej jakosci ( sd ,se ) a nie przy obecnej klasie jakosciowej sg,h,j... . Tu syntetetyki i mineraly sa tak samo czyste (i czyszczace) i bez obaw mozna je mieszac . Zreszta , mieszalnosc olei jest warunkiem dopuszczenia ich do sprzedazy . pozdrawiam , :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 a ktos na moj post odpowie ? z 10W polsyntetyk na 5W syntetyk ? w wiatrolapie po generalce ( dotarty) wedlug manuala skale zaczynaja od 10W40 - ze o klasie nie wspomne bo to silniki konstrukcyjnie z wczesnych lat 80 Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 (edytowane) I ja się podepnę pod temat. Proszę mnie tutaj nie zbluzgać :buttrock: Przeczytałem ten temat i sam już nie wiem czy dobrze zrobiłem. Jak kupiłem swoją CBRę zalałem ją półsyntetycznym, Ściągnąłem sobie instrukcję, ale nie jest napisane jakim olejem ma być zalana, jedynie pisze, że ma mieć lepkość 10W40. Za bardzo kupując olej się nie zastanowiłem bo w sumie zbytnio pojęcia o jakości olejów i ich ścisłej specyfikacji nie mam, stąd moje pytanie czy zalewając półsyntetycznym zrobiłem źle? Czy będzie to miało jakikolwiek wpływ na trwałość jednostki? Czy przy następnej wymiania będę mógł i czy będzie to miało sens jeśli zaleję w pełni syntetycznym? Jaki olej będzie lepiej chronił silnik? Dodam, że mam najechane w tym momencie 17,500 km. Edytowane 29 Sierpnia 2008 przez Vector Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Nitomen , odpowiem najjaśniej jak potrafię .Panowie z tygodnika "motor" (to taka najstarsza gazeta motoryzacyjna w polsce - choć upodabniając się do Auto-bild`a , zeszła na psy ) zawsz pisali iż zawsze można wlać olej lepszy -nigdy gorszy- niż zaleca producent . Pytanie co jest "lepsze" a co "gorsze" ?0w jest lepszy od 5w bo jest mniej lepki , 5w lepszy od 10w , 10 od 15 , 15 od 20 i 20 od 25 . 30w jeszcze nie widziałem :buttrock: Więc przy zalecanym 10w zawsze możesz wlać 0w lub 5w . Przy zimnym silniku olej będzie na pewno szybciej smarował . A przy gorącym ?...Przy gorącym znaczeie ma ta druga wartość , I tak 60 jest lepsze niż 50 , 50 niż 40 , 40 lepsze niż 30 .Przy silnikach chłodzonych powietrzem moim zdaniem lepiej zalać olejem o wartości 50 niż 40 . wprawdzie wzrosną opory wewnętrzne silnika ale taki olej jest bardziej odporny "na przegrzanie" . Przy "zdrowej " jednostce napędowej jest to niecelowe ...Przy silnikach chłodzonych cieczą , lepiej zostawić górną wrtość taką jak zaleca producent , a obniżyć wartość W (winter) . Ciecz i tak nie pozwoli przekroczyć jakiejś tam temperatury założonej konstrukcyjnie . A olej szybciej zacznie smarować silnik . Jeśli chodzi o wiatropęda to zmiana z 10W/40 na 5W/40 , nic nie stracisz i nic nie zyskasz . Na bardziej płynnym oleju w fazie rozgrzewania taki silnik może (nie musi) bardziej hałasować znim nie nagrzeją się poszczególne części silnika . starałem się najjaśniej jak potrafię :biggrin: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 (edytowane) Ja do mojej ZX9R z 1995 roku którą mam od kilku lat wlewałem półsyntetyki ;Castrol GPS Extrim Protektion,GPS Power 1,ful syntetyka Superbike R4 i jakoś żadnych różnic nie było (poza oczywiście ceną) nic nie ciekło,silniczek czyściutki i suchutki a ma coś koło 60 tys.Zapewne gdybym miał młodszy sprzęt i zależałoby mi na każdej sekundzie przyspieszenia to lałbym fulsyntetyka dobierając jego lepkość,gęstość lub jak kto woli czas spływania w określonej temperaturze. Na stronie Castrola,Motula czy innych producentów jest na prawdę sporo informacji,nawet można sprawdzić jaki olej jest zalecany do naszego sprzętu;http://www.castrol.com/castrol/castrolhome...ntentId=6031814http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp Według danych serwisowych do mojego silnika zalecane są;10W40,10W50,20W40,20W50 zarówno pół jak i ful syntetyki i tego się na razie trzymam. :) Edytowane 30 Sierpnia 2008 przez lombardo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Odświeżam temat. Musze zadać pytanie po raz kolejny. Ponieważ przyszła pora na wymianę oliwy, pytam czy moge wlac do swojego motocykla w pełni syntetyczny olej??? Przy poprzedniej wymianie zalewałem pół syntetycznym. Mam pyatnie do kogoś kto jest kumaty w tym temacie - co jest lepsze??? Albo inaczej, co lepiej będzie działało na silnik??? Czy w ogóle moge zmienić sobie specyfikację po tym jak zalałem silnik pół syntetycznym? Zastanawiam się nad zakupem Shell Advance 10W40 Bardzo proszę o odpowiedź :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Odświeżam temat. Musze zadać pytanie po raz kolejny. Ponieważ przyszła pora na wymianę oliwy, pytam czy moge wlac do swojego motocykla w pełni syntetyczny olej??? Przy poprzedniej wymianie zalewałem pół syntetycznym. Mam pyatnie do kogoś kto jest kumaty w tym temacie - co jest lepsze??? Albo inaczej, co lepiej będzie działało na silnik??? Czy w ogóle moge zmienić sobie specyfikację po tym jak zalałem silnik pół syntetycznym? Zastanawiam się nad zakupem Shell Advance 10W40 Bardzo proszę o odpowiedź :icon_mrgreen: NIe dawniej jak miesiąc temu stałem przed tym samym dylematem (z tym że nie wiem co miałem wlane, czy synt czy pół bo motocykl dopiero co kupiłem), około 2 wieczory poświęciłem czytaniu tego forum. Wniosek jeden - jesli masz pieniądze na zalewanie syntetyka - wlewaj syntetyk, bez zastanawiania się co było wczesniej.Z tego co pamiętam, takie zdanie mieli m.in:Piotr DudekAdamPawełoraz pewna osoba rzadziej udzielająca się na forum (dlatego nie pamiętam nicku), ale widać że znająca się na rzeczy. Jesli chcesz, może uda się znaleźć kto to tak pisał. Dlatego ja kupiłem syntetyka, i na Twoim miejscu zrobiłbym to samo.Argumenty typu że syntetyk coś wypłucze i inne śmieszne historie, podobno można zazwyczaj wkładać między bajki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Przeczytaj mój post powyżej . pozdrawiam :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Przeczytaj mój post powyżej . pozdrawiam :buttrock: Tak, przeczytałem, zazzu też wszystko przeczytałem co mogłem i mam mętlik w głowie :D Bardziej mi chodzi świerzy o to czy mogę nalać pełnego syntetyka po tym jak miałem pół i czy będzie to miało oczywiście pozytywny wpływ na silnik. Shell 10W40 ma i pół syntetyczny i pełny syntetyk dlatego nie wiem co kupić, bo w instrukcji mam napisane, że 10W40 ale nie pisze jaki... Czy pół czy pełen :lalag: :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Ja nalałbym syntetyk . W motulu jest 10w/40 mineralny półsyntetyczny i syntetyczny . Różnica polega na tym jak szybko będą starzeć się poszczególne oleje . No i jest też róznica w cenie . pozdrawiam . :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 No i chyba też tak zrobię... Napisałem jeszcze do Shella odnośnie tego jaki mogę wlać, jaki lepiej... Zobaczymy czy w ogóle odpiszą :icon_mrgreen: Mam nadzieję, że żadnej szkody nie wyrządzę :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 (edytowane) A propos cieknięcia. Zmieniłem u siebie w Afryce olej z minerała 20W50 na półsyntetyk 15W50, a potem na pełen syntetyk 10W60. Po wlaniu fulla zapociły mi się uszczelki dekli zaworów. No ale one mają pewnie 17 lat, więc można im to wybaczyć. Silnik w środku czyściutki, po 1000km od wymiany olej na bagnecie miodowy. Silnik ma przebieg prawdopodobnie 176kkm (bo chyba raczej nie 276, niestety nie mam w liczniku miejsca na setki tysięcy) i od 15kkm lata na pełnym syntetyku. Edytowane 2 Listopada 2008 przez wieczny student Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Silnik ma przebieg prawdopodobnie 176kkm (bo chyba raczej nie 276, niestety nie mam w liczniku miejsca na setki tysięcy) i od 15kkm lata na pełnym syntetyku. tak, i nawet bardzo go polubił :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.